Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe werk & prive laptop

Pagina: 1
Acties:

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Avond heren,
ik ben nog op zoek naar een andere laptop ter vervanging van mijn oude laptop, de pricewatch: Asus N56VB-S4129H .
Redenen?
740M is inadequaat, laptop is zeer lomp en ook nog is vrij zwaar.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruikt worden voor werk en vakanties/lan parties.
Qua werk zal dit vooral neerkomen op programmeren ( en dus vaak compileren + rappe intellisense is fijn ) en werken met LaTeX/Office.
Qua prive, met cpu niets zwaarder dan op werk. Misschien een on-the-go ffmpeg conversie, maar zwaardere taken doe ik wel op de desktop.
Het zwaarste spelletje dat ik zou willen draaien is zeer waarschijnlijk Rocket League. Zwaardere spellen zijn niet interessant aangezien ik niet kan leven met sub-60 fps performance en mijn vrienden toch de laptops daar niet voor hebben.
Ik merk dat mijn 740M net te kort komt, iets meer performance zou al voldoende moeten zijn.
Dacht zelf aan een MX130/150 of equivalent.

Wat is je budget?
Ergens tussen 800 en 1500 euro met mogelijkheid tot rekking waar nodig.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
So-so, laptop zal vooral op het werk blijven liggen en in het weekend mee naar huis gaan.
15 inch-isch en minder dan 2kg lijken me prima.
Royale accuduur is zeker leuk, maar geen absolute must.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet per se merk, maar wel absoluut geen game uiterlijk. De laptop moet minimalistisch en professioneel ogen. Item dito voor de bouwkwaliteit.
Ook vrij belangrijk, last-gen. Dus een 8xxx series met een 10xx of MXxxx kaart.
16GB is verder ook een aardige must, 8GB is simpelweg te weinig.
Laatste, full hd is voldoende. Met hogere resoluties is gewoon teveel gekloot op zo'n klein scherm. Geloof er in ieder geval voorlopig nog niet in.

Zelf gevonden:
pricewatch: Acer Aspire 5 A515-51G-55SC
+ Zeer goedkoop
+ MX130
+ 8250U
- 8GB
- Lomp en zwaar
- Kwaliteit?

Xiaomi Mi Notebook Pro
+ Aan de goedkopere kant
+- MX150
+ 8250U
+ 16GB
- Garantie/Kwaliteit?
- Aan de zwaardere kant...

Dell XPS 15
- Niet last gen...
Dell XPS 13
- Geen dgpu...

Verder had ik ook nog een oog op 2500U/2700U laptops en intel 8xxxG laptops, maar van die is de beschikbaarheid vrij belabberd.
Vooral oortjes naar de intel G chips, maar ik vrees een beetje voor de prijs.

Mis ik verder nog wat laptops?
Met laptops heb ik vaak last van "door de bomen het bos niet meer zien" :+

• jeffmo
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05-2024
Een beetje inlezen en gebruik maken van de selectie criteria op tweakers geeft al een behoorlijk goed beeld hoor!!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik heb al veel laptops bekeken en hou het nieuws ook in de gaten, maar ik kan niet iets vinden dat perfect aansluit bij mijn eisen.
Vandaar dat ik het nog is probeer op het forum.

De XPS15 is eigenlijk perfect, maar omdat het niet last-gen is baal ik er weer van...

• WatcherZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 08:24
pricewatch: Acer Spin 5 SP515-51GN-84KQ

i7-8550u
16 GB
GTX 1050 4 GB
512 GB SSD + 1 TB HDD
€1499, en volgende week met de MediaMarkt actie (waarschijnlijk) €1239

Met je eisen ben je natuurlijk beperkt in keuzes ;).

[ Voor 9% gewijzigd door WatcherZ op 20-01-2018 22:15 ]

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Kijk eens naar de Xiaomi pro notebook. Heeft een Quadcore en mx150 voor ~850 inclusief importkosten

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
WatcherZ schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:14:
pricewatch: Acer Spin 5 SP515-51GN-84KQ

i7-8550u
16 GB
GTX 1050 4 GB
512 GB SSD + 1 TB HDD
€1499, en volgende week met de MediaMarkt actie (waarschijnlijk) €1239

Met je eisen ben je natuurlijk beperkt in keuzes ;).
Bij Acer Spin zet ik wel flinke vraagtekens bij de bouwkwaliteit, is dit gegrond?
Tevens vind ik het weer wel aan de zware kant, nu kan ik er wel makkelijk 100 gram vanaf halen door de HDD er uit te slopen wat het wat meer "ok" maakt.
wouterg00 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:21:
Kijk eens naar de Xiaomi pro notebook. Heeft een Quadcore en mx150 voor ~850 inclusief importkosten
Heb ik ook genoemd in de openingspost.
Ik maak me vooral wat zorgen over de bouwkwaliteit en garantie.
Met producten uit China wil ik eigenlijk niet boven de 500 euro gaan.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Bouwkwaliteit is uitstekend. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ok, deze zal ik dan in de achterhoofd houden als optie.
Verder nog wat modellen die ik over het hoofd zie?

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Thomg schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:06:
De XPS15 is eigenlijk perfect, maar omdat het niet last-gen is baal ik er weer van...
Heeft last-gen echt voordelen? Zo ja, kun je niet wachten tot de XPS15 de upgrade naar last-gen krijgt (even ervan uitgaande dat die er komt ;) )?

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Het is meer een kutgevoel dat als je een laptop koopt en weet dat er in een paar maanden een refresh uitkomt.
XPS 15 zit net in die periode dat het ergens binnenkort is (orde van maanden), maar ook weer niet zo kort dat ik nu comfortabel kan zeggen van ik wacht wel.

Ja het zit hem tussen de oren, maar vind het iets teveel geld om mijn "gut" te negeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 21-01-2018 02:05 ]

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Thomg schreef op zondag 21 januari 2018 @ 01:57:
Het is meer een kutgevoel dat als je een laptop koopt en weet dat er in een paar maanden een refresh uitkomt.
XPS 15 zit net in die periode dat het ergens binnenkort is (orde van maanden), maar ook weer niet zo kort dat ik nu comfortabel kan zeggen van ik wacht wel.
Dat je hardware achterhaald is kun je niet vermijden, als je nu het nieuwste koopt is er over een paar maanden toch weer wat nieuwers op de markt. Ik zou zeggen, als je geen van de features van next-gen nodig hebt, voor office of latex zal dat sowieso niet zijn, compilen zal ervan afhangen wat je precies wil doen (maar waarschijnlijk dus ook niet), is het zonde om erop te wachten of om zelfs een op andere vlakken mindere laptop te nemen om maar het nieuwste (wat je eigenlijk niet nodig hebt) te nemen.

Kijk dan liever wat verder naar dingen als accuduur, daadwerkelijke grootte van de laptop (als je hem elke dag mee moet nemen, kan nogal schelen als je bijvoorbeeld dikke bezels hebt), IPS vs TN scherm, 13,3" vs 15,6", en de prijs. Die next-gen ga je, zolang je niet een bepaalde feature nodig hebt, niet merken.

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
Ik heb echt precies hetzelfde probleem als jij hebt met de XPS 15. Ik wil er ook een met de last-gen CPU's en daarnaast hopelijk ook wel wat betere koeling. Een huisgenoot van mij heeft er eentje met een 1050 maar als hij aan het gamen is maken de fans een hard en vervelend geluid. Ik heb daar nooit echt problemen mee maar bij deze laptop vond ik het wel vervelend.

Er komt nu wel een nieuwe XPS 15 2 in 1 met die Intel-AMD APU maar dat is ook niet waar je op zit te wachten denk ik? reviews: Dell XPS 15 2-in-1 - Intel-chip met Vega-gpu in slank ontwerp

De xiaomi mi notebook pro is precies wat ik wil maar omdat je hem uit China moet halen is dat inderdaad niet echt ideaal. Hoorde van mensen dat gearbest wel redelijk goede service heeft maar ik ben toch huiverig. Daarnaast heb ik veel reviews van de laptop gezien en die zijn zeer positief.

pricewatch: Acer Spin 5 SP515-51GN-84KQ Deze laptop is qua specs precies goed maar laat wat mij betreft qua looks te wensen over.

Maar goed, misschien ben ik gewoon te kieskeurig.

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik zie dat wij zeer vergelijkbaar zijn @QuanTaXz ;)

Ik zit juist wel te springen om de AMD APU's (e.g. 2700U) en de intel+amd combi, nadeel is alleen dat het eerste het aanbod dramatisch is en van het tweede is nog niks te krijgen + wordt ik wel enigszins huiverig als ik kijk naar de prijzen.

Ik denk dat ik dan toch maar even wacht, tenzij ik natuurlijk een spectaculair goede deal kan vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 21-01-2018 20:33 ]

• QuanTaXz
Ja dat is qua specs en prijs zeker een leuke laptop. Alleen jammer van het design maar die ga ik overwegen.

Ik kwam trouwens https://www.geekbuying.co...GB-Space-Gray-391265.html dit tegen. Die hebben dus een stock in Duitsland en Italie wat de invoerkosten zou moeten voorkomen. Ik kan alleen moeilijk inschatten of die website te vertrouwen is.

En op Gearbest verkopen ze hem nu ook uit GW-16 stock, dat zou ook een Europees magazijn moeten zijn maar dat weet ik niet zeker. https://www.gearbest.com/laptops/pp_786411.html?wid=95

[ Voor 13% gewijzigd door QuanTaXz op 22-01-2018 16:30 ]

• QuanTaXz
Thomg schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:33:
Ik denk dat ik dan toch maar even wacht, tenzij ik natuurlijk een spectaculair goede deal kan vinden :)
Wordt het wachten? Of nog iets gevonden?

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Wachten.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 02:07:
[...]

Dat je hardware achterhaald is kun je niet vermijden, als je nu het nieuwste koopt is er over een paar maanden toch weer wat nieuwers op de markt. Ik zou zeggen, als je geen van de features van next-gen nodig hebt, voor office of latex zal dat sowieso niet zijn, compilen zal ervan afhangen wat je precies wil doen (maar waarschijnlijk dus ook niet), is het zonde om erop te wachten of om zelfs een op andere vlakken mindere laptop te nemen om maar het nieuwste (wat je eigenlijk niet nodig hebt) te nemen.

Kijk dan liever wat verder naar dingen als accuduur, daadwerkelijke grootte van de laptop (als je hem elke dag mee moet nemen, kan nogal schelen als je bijvoorbeeld dikke bezels hebt), IPS vs TN scherm, 13,3" vs 15,6", en de prijs. Die next-gen ga je, zolang je niet een bepaalde feature nodig hebt, niet merken.
Dat er na nieuwe hardware, nog weer nieuwere komt is evident. De afgelopen jaren waren het eerder stapjes dan sprongen vooruit. Maar juist die 8e generatie maakt de stap van dual naar quad core, waardoor je dus (hopelijk) in 1x een (forsere) stap zet. Dat maakt het volgens mij dit keer wel waard om te wachten, ondanks het (bijna non-)argument dat nieuw = beter.

Verwijderd

SPAM

[ Voor 98% gewijzigd door Bolletje op 05-02-2018 16:49 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:46

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik loer ook even mee.

Als je voor de Xiaomi notebook Pro wil gaan, zou je ook bij Lightinthebox.com kunnen kijken. hier is hij momenteel voor rond de 662 euro te krijgen. Je kunt er nog een verzekering bij pakken tegen het mogelijk betalen van invoerkosten en een voor kwijtraken / beschadigd raken tijdens transport. De prijzen hiervan weet ik niet exact omdat ik nog geen account heb aangemaakt op de site.

Het is voor mij heel verleidelijk, maar twijfel met name vanwege mogelijk garantie issues..

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 22:05
Chrosser schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:30:
Ik loer ook even mee.

Als je voor de Xiaomi notebook Pro wil gaan, zou je ook bij Lightinthebox.com kunnen kijken. hier is hij momenteel voor rond de 662 euro te krijgen. Je kunt er nog een verzekering bij pakken tegen het mogelijk betalen van invoerkosten en een voor kwijtraken / beschadigd raken tijdens transport. De prijzen hiervan weet ik niet exact omdat ik nog geen account heb aangemaakt op de site.

Het is voor mij heel verleidelijk, maar twijfel met name vanwege mogelijk garantie issues..
Garantie in het eerste jaar is goed genoeg, je gewoon niet te snel laten doen door de shops. Zorg wel dat je met Paypal betaalt. Dan kan je beroep doen op gratis terugsturen naar het buitenland.
Ik heb ondertussen al een jaar de 13,3 inch Xiaomi notebook <3
Love it!

• Chrosser

Chrosser

bottom line schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:13:
[...]

Garantie in het eerste jaar is goed genoeg, je gewoon niet te snel laten doen door de shops. Zorg wel dat je met Paypal betaalt. Dan kan je beroep doen op gratis terugsturen naar het buitenland.
Ik heb ondertussen al een jaar de 13,3 inch Xiaomi notebook <3
Love it!
Wat bedoel je precies met je eerste zin? Wat is goed genoeg? Ook ervaring met Lightinthebox?

• bottom line
Chrosser schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:22:
[...]

Wat bedoel je precies met je eerste zin? Wat is goed genoeg? Ook ervaring met Lightinthebox?
Dat ze de laptop terugnemen en deze repareren / je een nieuwe sturen.
LightInTheBox, gegarandeerd douanekosten. Maar als je die verzekering aangaat, krijg je die kosten ook terug.
Qua support, don't know. Ik heb de mijne bij Gearbest gekocht. En geen beroep moeten doen op die klantenservice.

Laptop is echt degelijk afgewerkt, batterij is excellent, prestaties enorm goed! En geen enkel geluid! (behalve gamen, doe dat maar niet. Dan wordt ie gloeiend heet - zelfs met de toch wat zware fan die dan in actie schiet - heb dit ondervonden met PayDay 2, wat buiten de warmte, overigs easy te draaien was op mijn 13.3 inch i5 256GB).

• Chrosser

Chrosser

bottom line schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:33:
[...]

Dat ze de laptop terugnemen en deze repareren / je een nieuwe sturen.
LightInTheBox, gegarandeerd douanekosten. Maar als je die verzekering aangaat, krijg je die kosten ook terug.
Qua support, don't know. Ik heb de mijne bij Gearbest gekocht. En geen beroep moeten doen op die klantenservice.

Laptop is echt degelijk afgewerkt, batterij is excellent, prestaties enorm goed! En geen enkel geluid! (behalve gamen, doe dat maar niet. Dan wordt ie gloeiend heet - zelfs met de toch wat zware fan die dan in actie schiet - heb dit ondervonden met PayDay 2, wat buiten de warmte, overigs easy te draaien was op mijn 13.3 inch i5 256GB).
Thnx voor je toevoeging! Kun je nog iets meer toelichten over het ''gamen''. Heb echt interesse in de pro. Ik zou graag zo nu en dan wat FM18, Heroes of the storm, en wellicht wat anno willen spelen op de laptop (hoeft overigens allemaal niet op de hoogste settings). Is dat een klein beetje te doen zonder stofzuiger geluiden? Of is het zoals hierboven aangegeven echt onder alle omstandigheden af te raden?

Wil de laptop hoofdzakelijk gebruiken voor adobe cc (geen videoediting) en wat front-end developing icm wordpress. Bij dit gebruik verwacht ik wel een beetje een stille laptop namelijk.

Thxn in advance en ik stop hierna met het kapen van dit topic :o

• bottom line
Chrosser schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Thnx voor je toevoeging! Kun je nog iets meer toelichten over het ''gamen''. Heb echt interesse in de pro. Ik zou graag zo nu en dan wat FM18, Heroes of the storm, en wellicht wat anno willen spelen op de laptop (hoeft overigens allemaal niet op de hoogste settings). Is dat een klein beetje te doen zonder stofzuiger geluiden? Of is het zoals hierboven aangegeven echt onder alle omstandigheden af te raden?

Wil de laptop hoofdzakelijk gebruiken voor adobe cc (geen videoediting) en wat front-end developing icm wordpress. Bij dit gebruik verwacht ik wel een beetje een stille laptop namelijk.

Thxn in advance en ik stop hierna met het kapen van dit topic :o
Niet dat ik er veel verstand van heb hoeveel rekenkracht zo'n games hebben. Hangt er ook hard vanaf hoelang je dat zou doen. PayDay 2 stond toen op hoogste kwaliteit.
Anders moet je hier eens polsen bij dit topic dedicated aan de Xiaomi Notebook:
Mi Notebook Air

Ik zou gamen zeker niet altijd afraden. Kan ie met gemak draaien, dus waarom geen gebruik van maken :9
En misschien is de koeling een stuk beter bij de pro he ;) ik heb al een 'oud' model zonder fingerprint.
BTW, stille laptop: je hoort met standaardwerk gewoon 0,0. 8)

• phpkid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Is er al een datum bekend ondertussen voor een update van de xps 15?
Pagina: 1