Avond heren,
ik ben nog op zoek naar een andere laptop ter vervanging van mijn oude laptop, de pricewatch: Asus N56VB-S4129H .
Redenen?
740M is inadequaat, laptop is zeer lomp en ook nog is vrij zwaar.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruikt worden voor werk en vakanties/lan parties.
Qua werk zal dit vooral neerkomen op programmeren ( en dus vaak compileren + rappe intellisense is fijn ) en werken met LaTeX/Office.
Qua prive, met cpu niets zwaarder dan op werk. Misschien een on-the-go ffmpeg conversie, maar zwaardere taken doe ik wel op de desktop.
Het zwaarste spelletje dat ik zou willen draaien is zeer waarschijnlijk Rocket League. Zwaardere spellen zijn niet interessant aangezien ik niet kan leven met sub-60 fps performance en mijn vrienden toch de laptops daar niet voor hebben.
Ik merk dat mijn 740M net te kort komt, iets meer performance zou al voldoende moeten zijn.
Dacht zelf aan een MX130/150 of equivalent.
Wat is je budget?
Ergens tussen 800 en 1500 euro met mogelijkheid tot rekking waar nodig.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
So-so, laptop zal vooral op het werk blijven liggen en in het weekend mee naar huis gaan.
15 inch-isch en minder dan 2kg lijken me prima.
Royale accuduur is zeker leuk, maar geen absolute must.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet per se merk, maar wel absoluut geen game uiterlijk. De laptop moet minimalistisch en professioneel ogen. Item dito voor de bouwkwaliteit.
Ook vrij belangrijk, last-gen. Dus een 8xxx series met een 10xx of MXxxx kaart.
16GB is verder ook een aardige must, 8GB is simpelweg te weinig.
Laatste, full hd is voldoende. Met hogere resoluties is gewoon teveel gekloot op zo'n klein scherm. Geloof er in ieder geval voorlopig nog niet in.
Zelf gevonden:
pricewatch: Acer Aspire 5 A515-51G-55SC
+ Zeer goedkoop
+ MX130
+ 8250U
- 8GB
- Lomp en zwaar
- Kwaliteit?
Xiaomi Mi Notebook Pro
+ Aan de goedkopere kant
+- MX150
+ 8250U
+ 16GB
- Garantie/Kwaliteit?
- Aan de zwaardere kant...
Dell XPS 15
- Niet last gen...
Dell XPS 13
- Geen dgpu...
Verder had ik ook nog een oog op 2500U/2700U laptops en intel 8xxxG laptops, maar van die is de beschikbaarheid vrij belabberd.
Vooral oortjes naar de intel G chips, maar ik vrees een beetje voor de prijs.
Mis ik verder nog wat laptops?
Met laptops heb ik vaak last van "door de bomen het bos niet meer zien"
ik ben nog op zoek naar een andere laptop ter vervanging van mijn oude laptop, de pricewatch: Asus N56VB-S4129H .
Redenen?
740M is inadequaat, laptop is zeer lomp en ook nog is vrij zwaar.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruikt worden voor werk en vakanties/lan parties.
Qua werk zal dit vooral neerkomen op programmeren ( en dus vaak compileren + rappe intellisense is fijn ) en werken met LaTeX/Office.
Qua prive, met cpu niets zwaarder dan op werk. Misschien een on-the-go ffmpeg conversie, maar zwaardere taken doe ik wel op de desktop.
Het zwaarste spelletje dat ik zou willen draaien is zeer waarschijnlijk Rocket League. Zwaardere spellen zijn niet interessant aangezien ik niet kan leven met sub-60 fps performance en mijn vrienden toch de laptops daar niet voor hebben.
Ik merk dat mijn 740M net te kort komt, iets meer performance zou al voldoende moeten zijn.
Dacht zelf aan een MX130/150 of equivalent.
Wat is je budget?
Ergens tussen 800 en 1500 euro met mogelijkheid tot rekking waar nodig.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
So-so, laptop zal vooral op het werk blijven liggen en in het weekend mee naar huis gaan.
15 inch-isch en minder dan 2kg lijken me prima.
Royale accuduur is zeker leuk, maar geen absolute must.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet per se merk, maar wel absoluut geen game uiterlijk. De laptop moet minimalistisch en professioneel ogen. Item dito voor de bouwkwaliteit.
Ook vrij belangrijk, last-gen. Dus een 8xxx series met een 10xx of MXxxx kaart.
16GB is verder ook een aardige must, 8GB is simpelweg te weinig.
Laatste, full hd is voldoende. Met hogere resoluties is gewoon teveel gekloot op zo'n klein scherm. Geloof er in ieder geval voorlopig nog niet in.
Zelf gevonden:
pricewatch: Acer Aspire 5 A515-51G-55SC
+ Zeer goedkoop
+ MX130
+ 8250U
- 8GB
- Lomp en zwaar
- Kwaliteit?
Xiaomi Mi Notebook Pro
+ Aan de goedkopere kant
+- MX150
+ 8250U
+ 16GB
- Garantie/Kwaliteit?
- Aan de zwaardere kant...
Dell XPS 15
- Niet last gen...
Dell XPS 13
- Geen dgpu...
Verder had ik ook nog een oog op 2500U/2700U laptops en intel 8xxxG laptops, maar van die is de beschikbaarheid vrij belabberd.
Vooral oortjes naar de intel G chips, maar ik vrees een beetje voor de prijs.
Mis ik verder nog wat laptops?
Met laptops heb ik vaak last van "door de bomen het bos niet meer zien"