Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Dit is mijn eerste topic dus vergeef me als de opmaak niet helemaal volgens de tweakwaarden & tweaknormen zijn.

Zelf heb ik helaas vrij weinig verstand m.b.t hardware & specs.
Gelukkig hebben we in 2018 het Tweakersplatform op op terug te vallen na aanraden van een vriend die me zei dat er hier een boel "verstandige" mensen zijn die me graag zouden willen helpen.

Momenteel ben ik bezig met mijn opleiding IT beheer, hiernaast game ik ook graag, geen CPU verkrachtende games maar simpele spellen als League of Legends ed.

Voor mijn opleiding draai ik gemiddeld 2 á 3 VMware's / workstations tegenlijk.

In verband met het een beetje traag worden van mijn huidige desktop en het willen switchen naar een laptop vandaar ook mijn vraag:

Waar en voor het bedrag van circa 400-800,- vind ik de geschikte laptop?

Mijn eisen/wensen zijn:

De laptop moet zeker een 3 á 4 tal jaren mee kunnen gaan in de vorm van games zonder dat de specs op -105 hoeven & 3-4 virtual workstations kunnen draaien tegelijk.

Uit het kleine gedeelte van mijn opleiding begrijp ik dat er dan voornamelijk gekeken moet worden naar een degelijke CPU, Videokaart & ram geheugen.

Zelf weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen & als ik wat gevonden heb als dit dan een goede/miskoop is vandaar dat ik mijn berust op de tweakers goden. _/-\o_

Met vriendelijke groet,

SenneSu.

Alle reacties

• 12erik1234
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 16:19
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:46:

Zelf weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen & als ik wat gevonden heb als dit dan een goede/miskoop is vandaar dat ik mijn berust op de tweakers goden. _/-\o_
Welke laptops heb je al bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Hey Erik,

Bedankt voor je snelle antwoord.

Voornamelijk op tweakers modellen zoals de : Medion ERAZER P6661 / Acer AN515-51-5048 / ERAZER Erazer P7643-I5-256
Als ik op coolblue kijk ( je hebt hier links een invul vak m.b.t specs) kom ik onder de 1200,- niet weg.
Zelf weet ik niet goed als ik voor een i7 moet gaan of als je met een i5 ook wegkomt m.b.t workstations draaien en games kunnen runnen.
Ik heb ooit eens gehoord dat een i5 dualcore sterker is dan een i7 maar dit gaat mij allemaal net de kennis te boven.
Wat ik er nog bij zou willen vermelden is: ik heb totaal geen voorkeur voor een merk, uit ervaring weet ik dat bijvoorbeeld bij telefoons je veel extra betaald voor het merk terwijl er veel viabele merken op de markt zijn met betere specs e.d voor een goedkoper bedrag.

Verder vraag ik mezelf nog af, is mijn prijs van 400-800 euro wel realistisch?
Ooit heb ik d.m.v tweakers een game pc laten bouwen ( mensen reageerde op het topic welke onderdelen en waar het beste waren binnen mijn budget) en hier heb ik toen voor circa 800euro een game pc mee kunnen samenstellen die echt top heeft gewerkt voor ongeveer 4 jaar, vandaar dat ik bij mezelf dacht ; als een pc rond de 800 euro is inclusief monitor ed. dan zou ik zeggen dat het bij een laptop goedkoper is i.v.m het niet hoeven kopen van een kast, scherm ed. maar als ik online zoek dan begint het hele verhaal pas vanaf een 1000,-.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 16:01
Een laptop is juist duurder, vanwege het aanwezige scherm, toetsenbord, maar vooral de krappe behuizing waar alles in gepropt moet worden.
Ik zou even in de Pricewatch kijken en dan tot max 800 instellen.
Anders is Vraag&Aanbod misschien wel een goede oplossing. Daar kan je vaak voor veel minder een leuke laptop halen (2 jaar geleden een hele nette Dell xps 13 voor 950 oid gekocht).

Verwijderd

Topicstarter
@Smobbo

Hey smobbo,

Nu je het zegt lijkt het inderdaad een logische redenering waarom een laptop>desktop prijsgericht.
Bedankt voor je tip, ik ga zeker een kijkje nemen en gelukkig dat je een goede laptop erop heb gevonden.
Echter is mijn vraag een beetje m.b.t dit topic, ik heb totaal geen idee richting welke specs ik zou moeten kijken om te kunnen runnen zoals boven beschreven.
Bedankt voor je reactie en het meedenken!

• Schaap360
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10 22:40
Lenovo y520 vind ik wel een mooie game laptop voor een schappelijke prijs

• WatcherZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 08:24
Wat dacht je van deze: pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-51-5048

€765
GTX 1050 4GB
i5-7300HQ
8GB werkgeheugen