Toon posts:

2 requests met elkaar vergelijken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede manier om het volgende te doen.

Ik wil een waarde van een site via soap ophalen. Deze waarde wil ik vergelijken met een waarde op een andere site. Wanneer deze vergelijking aan een bepaaldw voorwaarde voldoet wil ik bv via de mail hier bericht over hebben.

Ik ben niet erg bekend met scripten etc. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Is het een simpel scripje of moet eerst waarde 1 in een database gestopt worden om verder te gaan.

Ik hoor het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Je doet een request naar locatie 1, plaatst de waarde die je wilt vergelijken in een variable, doet een request naar locatie 2 en vergelijkt de waarde van locatie 1 met locatie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Naja, even kort samengevat is dat prima mogelijk. Heb je geen database voor nodig.

Wat me meer opvalt, is dat je zegt 'niet erg bekend met scripten', wat impliceert dat je wel een klein beetje weet wat de basis is. Dat blijkt alleen niet uit je vraag.
Dit is zo extreem basis dat je dit zou moeten kunnen bedenken als je van een willekeurige taal de eerste 2 hoofdstukken hebt gezien (letterlijk 5 minuten) en daarna bent afgehaakt.

@Donderpoes vat het perfect samen, maar ik denk niet dat het je verder helpt.
Stuur een vraag naar URL1 en sla de waarde op in een variabele
Doe dat ook met URL2.
Gebruik een IF statement om de waarde van URL1 met URL2 te vergelijken.
Indien vergelijking zoals gewenst: stuur email.

Kortom, ik adviseer je om eens te gaan kijken naar een scripttaal.
BIjvoorbeeld PHP, Python, VisualBasic of een derivaat daar van (zoals AutoIT) zijn allemaal niet lastig en er zijn stapels minicursusjes te vinden die je de basis leren.

Een handige site daar voor is b.v. https://www.codecademy.com/

Als je dat hebt gedaan, is alles spontaan glashelder.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top dank voor jullie reacties... ik ga me er nog een verder inbijten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:47

Dido

heforshe

Detail misschien trouwens, maar je wilt volgens je verhaal geen requests met elkaar vergelijken, maar responses.

Maar uiteindelijk komt het inderdaad neer op Variabele1 == Variabele2, ongeveer het eerste dat je in elke programmeertaal leert na Hello World.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dido schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:06:

Maar uiteindelijk komt het inderdaad neer op Variabele1 == Variabele2, ongeveer het eerste dat je in elke programmeertaal leert na Hello World.
Even aangenomen dat we het hier hebben over primitieven als integers, strings, etc. Gaat het om complexere objecten als een "Customer" of "Order" of iets dergelijks dan zal de vergelijking ook complexer zijn ;)

Maw; @janbreel geeft *eigenlijk* (veel) te weinig info om iets sluitends te kunnen zeggen. *In de basis* kloppen de gegeven antwoorden natuurlijk wel.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1