Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Radio defect Opel corsa

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• JoostCorsa
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20-01-2018
Hallo allemaal, ik zit met een probleem.
Laatst heb ik een opel corsa B uit 94' aangeschaft maar de radio die werkte niet, nu heb ik dus alles doorgemeten (hij krijgt 12v) en de zekeringen zijn nog tiptop. Nu had ik er vandaag een sony radio in aangesloten maar deze gaf ook geen kik, terwijl hij het in mijn camper vanmorgen wel nog goed deed. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van dit probleem? De radio gaat niet aan, alsof er geen spanning opstaat. Maar als ik de rode en de zwarte draad doormeet staat er wel 12v op.
Mvg, Joost

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
je hebt 2x 12V nodig denk ik?

"continu" en geschakeld

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

• JoostCorsa
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20-01-2018
even de gele dikke draad (de remote) erbij gepakt enzo verbonden met de rode.. nu werkt hij. Ik snap er niks van maar hij doet het

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:15

SA007

Moderator Tweaking
Mm, de remote aansluiten is een slecht idee, dat is een uitgang van de radio.

Je hoort een dikke te hebben welke de spanningsingang is en een dunne voor 'contact'.
De dikke zit direct aan de accu en komt haal hij het vermogen uit voor de versterker, en ook het beetje wat hij nodig heeft om de zenders/tijd/etc te onthouden.

De dunnere zit aan het contactslot zodat hij netjes aan/uit gaat tegelijk met de contactsleutel, hierbij is een spanning erop aan, spanning eraf uit.

Remote is bedoeld om een externe versterker/cd wisselaar/etc aan te sluiten, bijv als je zware bass-speakers in de achterbak hebt, dit is niet bedoeld om spanning op in te voeren.
Goede kans dat het werkt, en het zal niet snel wat slopen, maar je hebt wel flink kans op vage problemen.
(Zoals dat je accu opeens leeg is omdat je versterker nooit echt uit gaat)

Klok is stuk :(

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ISO aansluitingen van auto's willen nog weleens afwijken van de 'standaarden'. Menig model radio heeft daarom een extra kabeltje waarbij je de geschakelde en de constante onderling kunt wisselen.

Steam Profile

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij opel willen de constante en de geschakelde plus wel eens verkeerd om zitten, vaak moet je de gele en de rode draad verwisselen maar dat zal hooguit een geheugenprobleem van de radio geven.

Je meet de spanning met een multimeter? Probeer ook eens een 12v lamp, mogelijk dat die wel 12v meet maar dat via andere systemen aan komt en hoogohmig is.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True