Ruis op MP3 Player

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
OK ik zit met een probleem.
In de wagen heeft mijn broer een MP3 speler.
Deze werkt (uiteraard :p ) op 12V. Er is een uitgang met 2 tulpstekkers. Deze gaan naar een FM modulator die het signaal omzet naar een FM frequentie.
Nou het hele zooitje werkt, alleen hoor je allerlei stoorgeluiden. Eerst hoorde je de hardeschijf erdoorheen storen (hoge PIEP), ook kon je hem horen zoeken op de platters.
Wij dachten dat die FM modulator nogal ruisgevoelig was...dat bleek niet zo te zijn. Als je er een losse walkman op aan sloot, werkte het ruisvrij. Dus de ruis zit in de MP3 Player. De 12V is vervuilt en veroorzaakt een slecht output signaal. Dus wij een condensator op de 12V van de speler gedaan. Nu is de piep weg, maar hoor je andere stoorgeluiden, oa de dynamo :P

Nu moet er dus een goed spannings filter op komen. Iemand bekend met die dingen of bouwpaketten?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Volgens mij in elke Car Audio zaak en/of electronica zaak te krijgen...of het afdoende is weet ik niet...

Trouwens funny dat met die FM moulator maar dat maar een keer in een ander topic..

iig suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33

• Solosmots
Heeft niemand een bouwpakketje ofzo?
Een Conrad order duurt weeer 2 weken :(

• Solosmots
^*KICK*^

• Solosmots
Okay we hebben de oplossing. Een keramische multilayer condensator (Type KDPU 0,1uF 55ct per stuk :) ) op de ingangsspanning van de player filterde de ruis eruit :)
Hij staat parallel over de voedingsspanning zo dicht mogelijk bij de speler.
Pagina: 1