Iemand enig idee hoe ver deze over te klokken is?? Ik gebruik Powerstrip. En die geeft dat de default 150 mhz memory is en 125 core. Iemand enig idee hoe ver ik hem over kan klokken zonder hem te barbeque-en?????
Ik heb ook zo'n kaart. Ik heb er een van Joytech, daar zit ook een koelertje op.
Ik zou ook wel eens wat meer willen weten over het overklokken van deze kaart. Hoe kan ik bijvoorbeeld controleren of hij niet te warm wordt? En hoeveel winst levert dit overclocken eigenlijk op in combinatie met een p-ii 400, die overigens gewoon op 400 mhz. loopt??
Alvast bedankt voor de antwoorden
Ik zou ook wel eens wat meer willen weten over het overklokken van deze kaart. Hoe kan ik bijvoorbeeld controleren of hij niet te warm wordt? En hoeveel winst levert dit overclocken eigenlijk op in combinatie met een p-ii 400, die overigens gewoon op 400 mhz. loopt??
Alvast bedankt voor de antwoorden
Marco,
Heb je ook antwoord op mijn vragen?
alvast bedankt
Heb je ook antwoord op mijn vragen?
alvast bedankt
Verwijderd
Sommige mensen maken er een sport van om een kaart zo ver mogelijk over te klokken terwijl er een lullig CPU'tje achter hangt... dus inderdaad: hoeveel levert dat op ?
Bij "low end" CPU's zal je geen verschil zien bij lage resoluties maar bij 1024x768 en hoger zal je altijd wel een verbetering zien.
Hitte kun je meten met een voelertje+thermometer
. Overklokken doe je in kleine stapjes tot ie niet meer verder wilt
, een exacte limit is niet te geven. Dat is merk afhankelijk. Ik zou het geheugen zover mogelijk klokken en dan de videochip. De laatste kan je koelen met (een betere) heatsink en een fan.
Bij "low end" CPU's zal je geen verschil zien bij lage resoluties maar bij 1024x768 en hoger zal je altijd wel een verbetering zien.
Hitte kun je meten met een voelertje+thermometer
Verwijderd
Ik ken die Joytech kaart niet, maar ik sluit me aan bij JanKees.
Gewoon een fan op de heatsink en proberen tot hoever ie stabiel blijft lopen.
Ik heb een P3 450 en had na overklokken ongeveer 10 fps winst in 1024x768 alles max.
Suc6 !
Gewoon een fan op de heatsink en proberen tot hoever ie stabiel blijft lopen.
Ik heb een P3 450 en had na overklokken ongeveer 10 fps winst in 1024x768 alles max.
Suc6 !
Ik heb een PIII450@504 en de TNT2 overklokken levert veel meer snelheid op dan de cpu. Q3 ging van 24fps op 125/150 naar 31fps op 150/183 met alle details etc. op maximum.
Dus als ik het goed begrijp:
Gewoon met kleine stapjes de snelheid verhoudingsgewijs (geheugen/chip) opvoeren en dat net zolang tot hij niet meer stabiel loopt.
Een koeler hoef ik in ieder geval al niet meer te kopen, want die zit er al op.
Gewoon met kleine stapjes de snelheid verhoudingsgewijs (geheugen/chip) opvoeren en dat net zolang tot hij niet meer stabiel loopt.
Een koeler hoef ik in ieder geval al niet meer te kopen, want die zit er al op.
Verwijderd
Precies Schumi 
En als ie crashed of beeldfouten geeft tijdens benchmarken, zet je de memory terug (ik zou per 5 doen) en kan je verder gaan met de core, net zolang tot ie weer crashed. Gewoon proberen.
En als ie crashed of beeldfouten geeft tijdens benchmarken, zet je de memory terug (ik zou per 5 doen) en kan je verder gaan met de core, net zolang tot ie weer crashed. Gewoon proberen.
Ik moet dus beginnen met het oc'en van mijn geheugen en daarna de chip? Of werkt dit niet?
Verwijderd
Nee, allebei tegelijk in stapjes van 5. Als ie dan crasht zet je mem 5 terug en ga je verder tot ie op core crasht en zet je em 5 terug voila !!
Na iedere verhoging ff benchmark/timedemo draaien
Na iedere verhoging ff benchmark/timedemo draaien
Thanx, ik ga binnenkort even aan de gang!
Verwijderd
Volgens mij kun je het beste eerst je geheugen in kleine stapjes overclocken, dan pas je core. Anders loop je met OC van je core tegen de beperking van je geheugen op. Dus niet tegelijkertijd.
175/200 is (is dat mogelijk zonder koeler ?) trouwens wel heel erg veel, gefeliciteerd Marko !
175/200 is (is dat mogelijk zonder koeler ?) trouwens wel heel erg veel, gefeliciteerd Marko !
Verwijderd
=nemesis=
als het goed is ,is 175/200 de max. Mijn ultra nokt ermee boven die instelling (creative met nvidia 5.13 drivers)
als het goed is ,is 175/200 de max. Mijn ultra nokt ermee boven die instelling (creative met nvidia 5.13 drivers)
Pagina: 1