Vuilbak / vuilzakhouder voor buiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:22
Ik ben op zoek naar een vuilbak of vuilzakhouder voor grote vuilzakken tot 60 liter. Restafval wordt wekelijks opgehaald en PMD tweewekelijks. Het moet dicht zijn zodat geen katten of ongedierte de vuilzakken kunnen openscheuren, maar tegelijkertijd lijkt het mij wenselijk dat er toch verluchting is zodat je niet flauwvalt wanneer je er wat in wil gooien.

Zelf heb ik al wat gevonden:
Een metalen bak, met een goede bevestigingsmanier. Lijkt mij goed in elkaar te zitten, maar is uiteraard niet goedkoop.
http://www.rein-shop.com/...rticleDetail&artNo=Leonie
Een goedkopere optie, maar dan wel van plastiek. Ik vraag mij af hoe lang dit goed gaat blijven.
https://www.amazon.de/Kun...fRID=YE6PJ4TRN6H6DBGK2HVR
Overigens is er ook eentje voor drie zakken. Momenteel worden er slechts twee zakken opgehaald, maar het zou kunnen dat er een derde zak bijkomt voor plastiek verpakkingsmateriaal.
https://www.amazon.de/Kun...fRID=849MJ28YQYE0B6E61B8X

Ik denk dat ik niet de enige kan zijn die hier op zoek is naar een degelijke vuilzakhouder die buiten kan staan. Hebben jullie zelf een systeem dat jullie kunnen aanraden?

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door SchumiFAST op 20-01-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Hier in Nederland werkt bijna iedere gemeente met een grijze container voor de restafval die bij de meeste huishoudens gewoon buiten staat.

[ Voor 0% gewijzigd door Pjottski op 20-01-2018 15:33 . Reden: typo ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
Pjottski schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:25:
Hier in Nederland werkt bijna iedere gemeente met een grijze container voor de restafval die bij de meeste huishouden gewoon buiten staat.
Hier moeten we helaas de zak zelf aan de straatkant zetten en kunnen we voor restafval en PMD geen minicontainer gebruiken. Dat is enkel voor papier, glas en gft. Een naburige gemeente heeft overigens wel minicontainer voor restafval die zelfs wordt afgewogen bij ophaling. Ik zou dat systeem maar al te graag hier zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Pjottski schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:25:
Hier in Nederland werkt bijna iedere gemeente met een grijze container voor de restafval die bij de meeste huishoudens gewoon buiten staat.
Zijn er genoeg die dat niet gebruiken hoor ;) Hier in het dorp (26.000 inwoners) werken we ook gewoon met zakken wat nog goedkoper is ook :)

Dit niet wat: https://www.kwantum.nl/co...r-op-wielen-zwart-0940046 ?

[ Voor 9% gewijzigd door Brummetje op 20-01-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Opbergbox buiten???
Brummetje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:34:
[...]

Zijn er genoeg die dat niet gebruiken hoor ;) Hier in het dorp (26.000 inwoners) werken we ook gewoon met zakken wat nog goedkoper is ook :)

Dit niet wat: https://www.kwantum.nl/co...r-op-wielen-zwart-0940046 ?
Let op het woordje bijna. ;) Hoewel ik de losse zakken buiten op straat ook geen gezicht vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
We hebben ook een tijdje zo'n container gebruikt. Je kan hier prima een zak in zetten, maar deze wordt niet open gehouden, valt naar beneden, je laat er wat naast vallen, geen verluchting dus in de zomer niet aangenaam om in de container te gevallen vuilzak te nemen,...
Ik zou graag iets hebben met een houder waar je de zak aan vast kan maken. Hetzelfde probleem met de opbergbox zoals @Pjottski Pjottski voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:29
Zoiets juist niet denk ik, aangezien de zakken dan aan alle kanten opengescheurd kunnen worden door katten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Jolly_Jumper schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:33:
[...]

Zoiets juist niet denk ik, aangezien de zakken dan aan alle kanten opengescheurd kunnen worden door katten.
Snap ik, het mooiste is ook als zijn gemeente besluit om containers te gebruiken zoals in Nederland gebruikelijk is. Dan kunnen katten de zakken die aangeboden worden ook niet open scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:28
En als je nu gewoon zelf kliko's aanschaft?
Zullen ze deze dan legen, of ontbreekt het mechanisme aan de wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchumiFAST
jeroen3 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:51:
En als je nu gewoon zelf kliko's aanschaft?
Zullen ze deze dan legen, of ontbreekt het mechanisme aan de wagen?
Kliko's worden voor restafval en PMD inderdaad niet leeg gemaakt. (wel voor papier, glas en GFT). Simpelweg omdat je moet betalen voor restafval en PMD per zak. Het probleem is zeker niet dat we te gierig zijn om een kliko aan te schaffen, want we hebben er zelfs eentje voor glas aangeschaft, het mag gewoon niet voor restafval en PMD :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14
Schrijf een briefje richting de gemeenteraad. Ga in ieder geval klagen. Uut milieuoogpunt wordt nog weleens de praktische kanten van afvalinzameling vergeten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1