Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

MeetingRoom pc met wireless hotspot en wireless streaming

Pagina: 1
Acties:

• Jonga316
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2018
Hallo allemaal,

Waar ik werk willen we de meetingrooms opnieuw gaan inrichten.
Op dit moment hebben we 55 of 65" tv's met daarop aangesloten een desktop pc. De ruimtes worden flexibel gebruikt. Medewerkers loggen remote van de meetingroom pc's in op hun eigen laptops om iets te laten zien of gebruiken de browser van de meetingroom pc. In de "externe" meetingrooms wordt er ook af en toe gebruik gemaakt van een USB stick om content (documenten, powerpoint presentaties etc) te laten zien. Skype meetings worden steeds vaker ingezet om met onze vestigingen te vergaderen. Op dit moment liggen er een hoop kabels in de ruimte om alle mogelijke externe apparaten aan te sluiten:
* Notebooks met HDMI
* Notebooks met VGA
* iPad's met lighting naar HDMI converters etc.

Nu willen nieuwe tv's kopen en af van de kabels. Onze organisatie maak steeds meer gebruik van Skype maar zowel wij zelf als onze klanten maken ook gebruik van GoToMeeting of WebEx.
De nieuwe opstelling moet zowel flexibel zijn als gebruiksvriendelijk zijn zodat we binnen 1 minuut kunnen beginnen met de meeting.

Er zijn volgens ons 2 opties.
1. Microsoft Surface Hub. Met de HUB kunnen we via miracast alle laptops aansluiten en via dongles de laptops die geen miracast ondersteunen.
Nadelen hieraan zijn we kunnen geen iPads aansluiten zonder extra apparatuur aan de HUB te koppelen. Ook zitten we dan aan Skype aangezien microsoft nog niet alle andere leveranciers ondersteunt.

2. Zelf bouw project.
55" Full HD tv (meer waarde van 4k zie ik op dit moment niet)
Dell OptiPlex 7050 Micro with Intel Unite of Dell OptiPlex 7050 Micro met Airserver of QuickLaunch UE als software.

Mijn vraag is, hebben jullie hier ook mee te maken? Wat zijn jullie ervaringen? Stel je hebt een blanco vel hoe zou je de meetingroom dan inrichten. 2 punten hierin zijn belangrijk snelheid van het starten en de flexibiliteit van gebruikers. (Onze gebruikers zijn technisch onderlegd mocht dat de keuze voor iets beinvloeden). Leveranciers proberen toch te sturen naar een vaste oplossing maar die gaat ons, ben ik bang, toch te veel beperken. Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen.

Wil degene die mijn fiets heeft gejat, ook gelijk even mijn krantenwijk doen?

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:55

Illusion

(the art of)

Ik heb een aantal keer (als gebruiker) gewerkt met barco clickshare. Vond dat wel prima werken eigenlijk.
In ieder geval om beeld van laptop/tablet naar het scherm te sturen.
Zit je alleen nog met een camera voor skype.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True