Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

RSI muis zelf bouwen of verder zoeken?

Pagina: 1
Acties:

• MC trouble
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 05-04 11:29
Hoi,

De laatste maanden ben ik van vertical grip muizen naar trackball en gaming muizen gegaan. Allemaal het zelfde probleem; te klein en te smal. Als ik mijn hand knap wil laten rusten zonder een verkrampte houding dan zou de muis van links onder naar de top van mijn pink een 170 mm moeten zijn en 130 mm breed :+
ter referentie de GXT 155; pricewatch: Trust GXT 155 Zwart is effectief 130 bij 85 mm....

Mijn laatste pogingen waren;
pricewatch: BakkerElkhuizen Grip Mouse Wireless - verticale ergonomische muis
pricewatch: HP X7500
pricewatch: Logitech MX Ergo 'breedtes van de laatste 2 muizen kloppen voor geen meter :?

Met name door de brede bouw van mijn handen krijg ik last bij de aansluiting naar mijn middelvinger. De onderkant van mijn palm en mijn pink die "onder" mijn ringvinger ligt.

De trust gtx 155 geeft na wat extra steuntjes het minste problemen, maar na een paar lange weken programmeren en excel toch weer last gekregen. Weet iemand een adres waar je muizen op maat kunt laten 3d printen/maken? Of kan ik beter zelf aan de slag met een 3D doodle pen? Ik studeer nog dus ik probeer het betaalbaar te houden... zonder succes door alle verzend kosten en verspilde tijd |:( .

Alle input is welkom _/-\o_

Groetjes,

Koen.

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16:35

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Een oud collega van mij had een handschoen muis, die zijn aardig groot.

Ikzelf gebruik al jaren de logitech MX performance en master welke ook redelijk groot zijn. Maar of die groot genoeg zijn betwijfel ik.

The first 40 years of childhood are the hardest.

• MC trouble
quote:
Raym09 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:59:
Een oud collega van mij had een handschoen muis, die zijn aardig groot.

Ikzelf gebruik al jaren de logitech MX performance en master welke ook redelijk groot zijn. Maar of die groot genoeg zijn betwijfel ik.
Ik heb de Handshoemouse één keer vast mogen houden, maar ik denk dat dat een kleine of normale was. Ik ga de XXL betellen en kijken of dat was is. Dank u!

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

SA007

Moderator Tweaking
Kijk eens naar polymorph of sugru.

Polymorph is een nylon-achtig plastic met een laag smeltpunt, dat gooi je in heet water, wordt zacht en dan kan je het kneden tot de juiste vorm en gewoon hard laten worden.
Later kan je het ook weer warm maken om de vorm aan te passen, ideaal voor ergonomische dingen.

Sugru is een sneedbaar siliconen wat uithard in een soort siliconen/rubber wat goede grip geeft.

Klok is stuk :(

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is dit niet iets?
http://www.dx.com/p/5d-er...black-378638#.WmNDozco-Hs

Ik gebruik zelf tegenwoordig vrij vaak een kleine Wacom tekentablet als muis.
Dat werkte onder Windows 8 en eerder altijd voortreffelijk. Windows 10 lijkt wat extra services aan te slingeren zoals handschrift herkenning en dan is t soms een tikkie appart in gebruik omdat het in Windows 10 gewoon net wat anders reageert, maar voor de meeste dingen werkt t nogsteeds prima.

Project Magna | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85 | Bendao E-Scooter '10

• MC trouble
Als ik bij de 5D mijn hand houd zoals op de foto dan ligt mijn wijsvinger boven/naast de linker muisknop :-)

Ik kan met niet echt voorstellen hoe een teken tablet in excel werkt. Werkt dat niet super traag als je steeds van je toetsenboord naar je pen gaat (zoals in Excel)?

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 05-04 21:30
Een grote arcade trackball gebruiken? En dan zelf met een encoder de knoppen gebruiken? Deze bal is 3 inch in doorsnee

https://i.ebayimg.com/images/g/HogAAOSw~oFXLxd8/s-l1600.jpg
http://www.ebay.nl/itm/Su...face-MAME-PC/111990621102

• MC trouble
Gaaf idee! Het zou zeker goed werken tegen het verkrampen, maar ik ga over 2 schermen constant heen en weer. De trackbal is daar super onhandig mee (daarnaast bleef de precisie een probleem).

Het zou wel echt een leuk project zijn. Gatenzaag 79 door me bureau heen janken en de hele dag Pac-Man!

Na "wat" google misschien een sort van oplossing/oorzaak gevonden. Iemand klaagde over pols kussentjes die zeer deden (ook 'rsi' klachten). Het gewicht van een wat forsere arm moet, eigenlijk vanzelfsprekend, over een groter kussen verdeeld worden. Mijn Razer Vespula deed ook altijd snel zeer pricewatch: Razer Vespula. Zonder goeie ondersteuning dwing je je hand/pols gespannen te houden om het gewicht te dragen van de arm.

Hogere, brede en zachte armleuningen zouden de klachten kunnen verhelpen :F omdat je je pols/hand kunt laten hangen.

Nooit aan gedacht |:( |:( |:(

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16:52
Polssteunen klemden bij mij toch vooral de bloedtoevoer af waardoor dat niet echt bevorderlijk was voor herstel.

In mijn ervaring (heb ook meermaals RSI-klachten gehad) ligt het vaak aan stress dus ik zou daar ook eens even goed naar kijken. In de tussentijd kan je misschien je workflow tweaken? Misschien ipv van scherm naar scherm slepen met je muis een multiple desktop feature gebruiken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ray
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-04 16:53
evoluent heeft ook de vertical mouse in een large uitvoering

weet niet of de hippus nog op de markt is maar die kan / kon je custom bestellen op je eigen hand formaat gemaakt

aha die heet dus tegenwoordig handshoe :) z

[Voor 11% gewijzigd door Ray op 20-01-2018 23:23]

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:50
@MC trouble
Waarom gebruik je geen symmetrische muis maar een voorgevormde muis?
Mijn ervaring tegen rsi is om een zo licht mogelijke muis te gebruiken. Geen batterijen of accu erin, want daarmee wordt hij zwaarder waarmee je meer kracht moet zetten om hem te bewegen.

En hoe houd jij de muis vast? Verplaats jij jouw onderarm en pols bij het bewegen van de muis?

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• MC trouble
De voorgevormde muizen zijn allemaal te klein. Me vingers komen niet op de juiste plek te liggen. Met name me pink kan ik nergens kwijt.

Ik heb op mijn werk een symmetrische gehad. Omdat ik er met te veel gewicht op drukte kreeg ik er last van. Te klein voor een goeie palmgrip omdat de scrol dan onbruikbaar wordt, maar te groot voor een claw grip. En kleine muis die goed was voor een clawgrip was weer te belastend voor me pols. Het bot wat de tafel raakt raakt dan erg snel "beurs".

Een beetje zo iets als een slijmbeurs ontsteking die ik wel eens kreeg bij bokszak trainingen. De http://www.evoluent.nl/in...ium-large-rechts-wireless is een stuk groter dan mijn laste verticale muizen. Bedank voor de tip. Mijn handen komen overigens op 215 en bij 98 mm.

Ik ga eerst eens zorgen dat ik meer gewicht op mijn stoel rust door betere armsteunen. Deze thuis staan te ver naar voren en zijn daardoor iets te laag, die op me stage ook denk ik. Er is in ieder geval veel over te lezen op het net :)

• Edwin88
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:46
Ik heb met zowel polymorph en sugru gewerkt, en kan zeker aanbevelen eens mee polymorph te experimenteren. Sugru werkt voor geen meter

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:31

Damic

Afwezig soms

Ik heb zelf de pricewatch: Delux M618 wired is eerder een slak dan een muis maar was iets van een 20€ op ebay en sindsdien geen last meer van een zere pols.
Het is wennen en je moet echt je hand op de plastiek leggen.

[Voor 11% gewijzigd door Damic op 21-01-2018 09:57]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• pmeter
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:16

pmeter

Poes!

Misschien kun je hier je voordeel mee doen:
http://www.tmswiki.org/pp...n_Myositis_Syndrome_(TMS)
https://dalmolen.home.xs4all.nl/TMS.htm

[Voor 14% gewijzigd door pmeter op 26-01-2018 13:02]

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Heb je al eens 'gewoon' een pricewatch: Logitech MX Master Wireless Mouse Zwart geprobeerd? Dat is een van de grootste muizen die ik ken. Heb zelf ook vrij grote handen en deze werkt echt heerlijk.

Wat ik zelf overigens gebruik om RSI te voorkomen is een Wacom tablet met een pen, die ik tijdens kantoorwerkzaamheden gebruik ipv een muis. Was even wennen maar na wat afstellen wil ik niet anders meer.

PC | BMW Z3 Coupe

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True