Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanmendel
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-07-2023
Hallo allemaal!

Ik ben nu 2,5 jaar een (redelijk) tevreden beheerder van een Samsung Galaxy S6. Ik heb deze 2 keer moeten opsturen naar Samsung wegens accuproblemen, en nog steeds vind ik de accu niet fantastisch. Ook loopt hij regelmatig vast en kunnen apps soms niet worden geopend. Naar mijn mening dus ouderdom en tijd voor een nieuwe!

Ik zoek een?
Nieuwe smartphone

Wat is je budget?
Ongeveer 600 euro is mijn budget

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Accuduur vind ik belangrijk. Ik reis iedere dag een uur en vind het ontzettend vervelend om aan het einde van de dag zonder accu te zitten. Ook maak ik af en toe filmpjes bijvoorbeeld van vakantie. Gewoon een hobby. Dit heb ik met m'n Galaxy S6 ook heb gefilmd. Camera vind ik dus ook belangrijk en met name video

Wat heb je zelf al gevonden?
De Samsung Galaxy S8 en de Oneplus 5T. Laatstgenoemde weet ik niet hoe goed de camera is..

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het verstandig om nu een Galaxy S8 aan te schaffen aangezien de S9 volgende maand uit komt? Denk hierbij aan bijvoorbeeld prijsdalingen van de S8. En de Oneplus is natuurlijk goedkoper, maakt hem dit in kwaliteit ook een stuk minder dan de Galaxy S8? Of zijn er nog andere alternatieven?

Alvast bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Oneplus 5T is qua software veel smoother en meer snelheid. De Galaxy S8 is veel beter qua camera en heeft met de iPhone X de beste camera.

5T heeft middelmatige camera, wel goed genoeg voor social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Ik zou je zeker de Galaxy S8 aanraden. Het lijkt me eigenlijk een logische opvolger van de S6, met wederom een goede camera, goede processor, mooi ontwerp en prima accuduur. Het ligt maar net aan je eisen. De OnePlus 5T heeft namelijk weer veel snellere updates, heeft een stock Android uiterlijk en heeft betere performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 15:42

WCA

Beiden een prima keus.

Als je 't mij vraagt is de OP5t wel een betere keus overall. Eigenlijk alleen de camera is daadwerkelijk beter op de S8. Qua specs heeft de S8 nog wel een paar hogere nummertjes, maar daar merk je in de praktijk niets van.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanmendel
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb besloten om de S8 te halen bij mediamarkt. Met de BTW die wegviel plus de 50 euro cashback van samsung kom ik op een redelijke 470 euro uit voor een Galaxy S8. Een verstandige keuze denk ik. Bedankt voor het reageren!