Toon posts:

iMac gaat niet meer automatisch in sluimer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met mij iMac is dat deze niet meer automatisch in sluimer gaat als ik een video heb gekeken. Dit is dan een mediaplayer zoals VLC of Kodi. Na het afsluiten van de video zie ik nergens dat het proces nog loopt. De iMac gaat dan alleen nog in sluimerstand als ik dit zelf aanklik in de menubalk. Start ik de iMac opnieuw op dan zijn de problemen opgelost. Er draait Mac High Sierra met de nieuwste update op de iMac.

Op Google zie ik veel soortgelijke problemen. Ik kan echter nergens de oplossing vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43

OgWok

U.N.C.L.E.

Weet niet of High Sierra Activiteitenweergave heeft; maar zo, ja kijk dan eens bij het punt energie en dan welk programma de sluimerstand verhindert (VLC doet dat inderdaad).

Zelf heb ik een "workaround" door Sluimer aan de F19 toets te koppelen en dan kan ik met één druk op F19 de Mac in Sluimer zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 20-01-2018 11:33 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord. De programma's staan inderdaad bij Energie. Alleen als er staat bij 'Verhinderd sluimer' Nee geschreven. Ik zal eens kijken of ik daar iets mee kan veranderen.

De workaround is ook een handige tip. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sluit je de apps helemaal af met CMD+Q of via het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is deed het altijd via het menu. Heb het nu met CMD+Q geprobeerd maar dat helpt ook niet. Het is ook geen groot probleem maar ben wel benieuwd hoe het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sreinders
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-05-2024
Dit probleem had ik laatst ook. Ik heb even een PRAM reset uitgevoerd het het probleem was verholpen.

Ik hoop dat dit ook voor jou werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 19:36
Wat voor randapparatuur heb je allemaal aangesloten?
Probeer eens met alles los...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 11:38

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb dit probleem ook gehad op mijn Mac Mini. Uiteindelijk opgelost door MacOS opnieuw te installeren.

Klinkt heftig, maar bij MacOS staat alles nog netjes op z'n plek na een herinstallatie (mits je de partitie niet wist). Natuurlijk is een backup wel aan te raden.

[ Voor 6% gewijzigd door Psycho_Mantis op 24-01-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje late reactie maar ik was er een paar dagen niet. Bedankt voor de tips. Ik ga het proberen en laat weten of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 08:12
If your Mac doesn't go to sleep when you expect
Check your Energy Saver settings as described above, and be aware that your Mac won't automatically go to sleep unless it's inactive:

The same network activities that can wake your Mac can also keep your Mac from sleeping.
Any app or other process that's running on your Mac could also be keeping your Mac awake. Check the Energy Saver pane of Activity Monitor to identify apps that need your Mac to be awake. If "Yes" appears in the Preventing Sleep column for an app, your Mac won't automatically sleep while the app is running. Other apps prevent sleep only when doing certain things, such playing music or video, printing, or downloading files.
If you started from macOS Recovery on a Mac notebook, automatic sleep is disabled as long as the Mac is using AC power.

Bron: https://support.apple.com/en-us/HT204760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Redondo77 Bedankt, dit had ik al gevonden. Er staat bij de energie instellingen nergens dat die de sluimerstand verhinderd. Ik heb een PRAM reset gedaan. Nu gaat de Mac soms wel en soms niet in sluimer. Vreemd probleem maar gelukkig kan de mac handmatig wel in de sluimerstand gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Ik heb dit euvel ook wel eens gehad en dat kwam door de print queue voor een printer die ik niet meer had. Er stond een print te wachten wat voorkwam dat mijn mac in slaapstand ging, verwijdert en hij sliep weer. Raar maar waar.

[ Voor 8% gewijzigd door z1rconium op 28-01-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd maar geen oplossing. Denk dat het een probleem is waar ik maar mee moet leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:14:
Ik heb alles geprobeerd maar geen oplossing. Denk dat het een probleem is waar ik maar mee moet leren leven.
Al eens een mail naar Apple-support gestuurd?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OgWok schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:56:
[...]

Al eens een mail naar Apple-support gestuurd?
Ja maar dan krijg ik als antwoord dat de laatste mogelijkheid een herinstallatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 11:51
Onder het motto "oude koeien uit de sloot halen" haak ik even in in dit topic van twee jaar oud.

Heb je dat uiteindelijk goed gekregen?
Op mijn iMac met Catalina heb ik precies hetzelfde probleem...

bedankt alvast voor de reactie!

Gert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Kijk even in Console welk proces je Mac wakker houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:36
Ik had het probleem ook, heb de software Mojave opnieuw erover heen gezet nalv een melding uit een forum in de US
EN dit heeft geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
@sypie : ik heb even in Console gekeken. Veel gedoe natuurlijk, doch in system.log was er een error naar aanleiding van een conflict tussen mijn VPN programma en de firewall. Ik ben nu van firewall veranderd. Dit lost de error op, maar laat de boel nog steeds niet sluimeren.
Inmiddels ook een SMC en NVRAM reset gedaan, waarmee ik deze morgen kon besluiten dat het probleem nog steeds niet opgelost was.

@frenkied hier draait de handel op Catalina, maar dat zal voor dit probleem wellicht weinig uitmaken denk ik? Op dat punt ben ik nog niet al te ervaren... Open ik recovery menu en dan het puntje "installeer OS opnieuw"? Als ik dat zo doe, speel ik hopelijk geen data kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Beeldbuisje Je hebt toch een backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Ik heb inderdaad een TimeMachine back-up ja.
Nog nooit eerder nodig gehad; ik vroeg het me daarom af wat er gebeurt als je niet van te voren de harddisks wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:36
raverke, als je gewoon kiest voor installatie dan is er niks aan het handje. Dus opnw installeren binnen je OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
sypie schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:42:
Kijk even in Console welk proces je Mac wakker houdt.
Laat die alles zien tegenwoordig met Catalina? Op de terminal met “pmset -g assertions” kreeg ik altijd meer nuttige informatie op vorige versies. En sneller.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1