Wel PCI geen ISA en vice versa

Pagina: 1
Acties:

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Hey, kheb hier een oud P100 systeempje waar ik OpenBSD op heb gezet. Er zit een 3Com ISA netwerkkaart in. Ik wil hem gebruiken om als router te dienen voor m'n interne netwerk, maar als ik er een PCI netwerkkaart in doe, een Compaq Ethernogwattes, dan ziet hij de ISA kaart niet meer. Kan ik PCI niet samen met ISA gebruiken of ligt het ergens aan een instelling?

Verwijderd

1 ISA en 1 PCI slot delen een IRQ en kunnen niet tegelijkertijd gebruikt worden. (dus de onderste PCI *of* de ISA die eronder zit dient vrij te blijven...)

Verwijderd

Als die compaq netwerknogwat een 100 Mbit is, heb je kans dat hij MMX nodig heeft. Daardoor zou het wel eens kunnen zijn dat hij niet werkt. Misschien met een intel of 3com dat hij wel werkt.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 12 juli 2001 21:26 schreef ItSnows het volgende:
1 ISA en 1 PCI slot delen een IRQ en kunnen niet tegelijkertijd gebruikt worden. (dus de onderste PCI *of* de ISA die eronder zit dient vrij te blijven...)
Hmm, dat verschilt bij mijn weten per mobo of dat zo is of niet, maar dat zou het probleem kunnen zijn (zie manual/site mobo).
Het zou ook een irq of i/o conflict kunnen zijn, hoewel dat met pci eigenlijk niet mag gebeuren (zie manual/site mobo/bios).

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 21:53 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Hmm, dat verschilt bij mijn weten per mobo of dat zo is of niet, maar dat zou het probleem kunnen zijn (zie manual/site mobo).
Het zou ook een irq of i/o conflict kunnen zijn, hoewel dat met pci eigenlijk niet mag gebeuren (zie manual/site mobo/bios).
Is bij mij in ieder geval wel.

(Maar ik heb 5 pci sloten, 1 ISA en 1 AGP ;) Krijg ze maar niet vol want de controller zit op het MOBO :D)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 21:26 schreef ItSnows het volgende:
Ah.. ok.. ik zal er morgen even op letten als ik em weer openhaal :)
Op donderdag 12 juli 2001 21:30 schreef Wingman25 het volgende:
Als die compaq netwerknogwat een 100 Mbit is, heb je kans dat hij MMX nodig heeft. Daardoor zou het wel eens kunnen zijn dat hij niet werkt. Misschien met een intel of 3com dat hij wel werkt.
Het is inderdaad een 100Mbit nic, maar daar ligt het niet aan. Die nic werkt wel gewoon, het probleem is juist dat ie op de een of andere manier de ISA 3Com uitschakeld.
Pagina: 1