Toon posts:

Suggesties voor goede video-kaart bij K7-600 128Mb systeem.

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een bovengenoemd systeem aanschaffen, incl. DVD en MPEG kaart, en vraag me af of bepaalde grafische kaarten beter werken met Athlon dan andere. Ik ben geen hardcore-gameplayer maar werk wel regelmatig met grafische toepassingen (PSP/Ray-tracing). Iemand goede suggesties, want als newbie kan ik moeilijk kiezen.

Thx.

Verwijderd

ligt natuurlijk ook aan je budget...

maar ik zou een geforce nemen

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Als je niet zo'n hardcore gamer bent, kun je misschien juist beter een Matrox G400 kaart nemen. Deze hebben de neiging om mooier beeld te geven, maar dat is mijn humbele mening :).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Ik ben het helemaal met budi eens, een matrox g400 geeft mooier beeld en je kunt ook 2 monitorretjes er op aansluiten (Dual head :P )

MUCHO GREETZ
SW

• White Feather
  • Laatst online: 23:05
Heb net nog een systeempje voor iemand samengesteld, en daar zat ook een G400 DH in, want die knakker wilde gaan photoshoppen en filmpjes opnemen met een miro dc 10+.

Verwijderd

Ja de Viper II schijnt erg goed te werken met de Athlon als je tenminste goede drivers bij VIA vandaan haalt...

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
Verder ondersteund de matrox g400 al hardware matig DVD, toch?

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Nee, alleen motion compensation, wat door dvd-software decoders gebrukt kan worden en het er iets mooier uit ziet

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Heb exact hetzelfde systeem, en heb er uiteindelijk een ASUS 6800 deluxe bijgekocht. Dit bevalt uitstekend!

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een Matrox G400 gaf toch problemen bij bepaalde driver-versies van via moederborden? Dat zou ik eerst even nakijken.

Verwijderd

met de oude drivers van matrox werkt ie prima..
nergens last van..
/me hebt een via mv3p mobo met een matrox g400 16mb

Verwijderd

MV3p voor Athlon? nooit van gehoord...het enige Epox board voor de Athlon dat ik ken is 7KXA....

Als je grijze haren wil, koop dan een Matrox...

Vergeet MatroxG400 en koop Geforce DDR.

The Tardis

• Uhmmie
  • Laatst online: 19-08 19:36
Heb je een Athlon mobo met AMd chipset -> Matrox
Heb je een Athlon mobo met Via chipset -> Nvidea (Geforce)_
Simpel weg omdat geforce kaarten kleine probs hebben met de AMD chipset en een de nieuwste matrox drivers probs hebben met de Via chipset :)
Mjah met de G400 Marvel kan je trouwens ook al best leuk videobewerken :) beter als de ATI WONDER 128 ALL-IN-1

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

the_tardis : niet iedereen heb een athlon..
maar het ging om de via chipset, niet om de cpu..
Pagina: 1