Optimaal audio aansluiten 55EG920V, UBP X800 en Fidelio E5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Ik vraag mij af of ik audio kwaliteit verlies wanneer de UBP X800 het beeld en geluid naar de tv stuurt en vervolgens de tv het geluid doorzet via hdmi ARC naar de geluidsset.

Met de UBP X800 is het namelijk ook mogelijk om met een tweede HDMI kabel het geluid door te zetten naar de geluidsset. Ik weet alleen niet of dit in de praktijk handig is met het switchen van HDMI ACR en HDMI 2 op de geluidsset. Dit moet ik nog testen.

UBP X800 geluid functies

GECERTIFICEERDE HI-RES AUDIO ja
DOLBY® Dolby Atmos® / Dolby® True HD-decodering (7.1-kanaals)
DTS DTS:X (Bitstream-uitvoer)/DTS-decodering (7.1-kanaals)
DSEE HX ja

Geluid functies LG 55EG920V
Wanneer ik het geluid van de tv op HDMI ARC zet dan kan ik bij de functie digitaal geluid uit kiezen tussen Automatisch of PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:34

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wat voor geluid set heb je. Ik heb alles via de receiver lopen. (beeld en geluid)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Superdaantje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:52:
Wat voor geluid set heb je. Ik heb alles via de receiver lopen. (beeld en geluid)
Philips Fidelio E5.
Stond enkel in de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Kan mij niemand advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:01

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Fidelio E5 ondersteund alleen DTS formaat volgens mij, kortom of je hem direct op de Fidelio E5 aansluit of via de TV laat lopen zal dit technisch gezien niet uitmaken.

Format als DTS-HD of Dolby Atmos zal je tv niet kunnen verwerken verwacht ik, maar dit zal de set sowieso niet afspelen (daarnaast verwacht ik ook niet dat je het zult merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Tortelli schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:51:
Fidelio E5 ondersteund alleen DTS formaat volgens mij, kortom of je hem direct op de Fidelio E5 aansluit of via de TV laat lopen zal dit technisch gezien niet uitmaken.

Format als DTS-HD of Dolby Atmos zal je tv niet kunnen verwerken verwacht ik, maar dit zal de set sowieso niet afspelen (daarnaast verwacht ik ook niet dat je het zult merken).
Klopt inderdaad. Fidelio E5 ondersteund Dolby Digital 5.1 en DTS Digital Surround. Dus als ik het goed begrijp ondersteund de LG tv dit ook en zal hij dit doorsturen naar de boxen. De tv zal dan nooit de botlleneck zijn maar juist de geluidsset?

Edit: op de lg site zie ik dat de tv een DTS Decoder heeft. Dolby Digital 5.1 stuurt hij ook door neem ik aan?

http://www.lg.com/uk/tvs/lg-55EG920V

[ Voor 9% gewijzigd door devinjanssen op 22-01-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:01

Tortelli

mixing gas and haulin ass

TV's kunnen dat ook doorsturen inderdaad (DTS en DD5.1 kun je zelfs optisch doorsturen). Of de TV nooit de botteneck zal zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar je geluidsset is dat sowieso.

DD 5.1 moet je zien als een surround MP3 formaat (bitrate van ~1Mbit voor alle tracks gecombineerd)
DTS heeft een hogere bitrate
DTS-HD moet je zien als "FLAC" kwaliteit (lossless)

Er zijn wel wat uitzonderingen, zo is er van Dolby Digital ook een versie die netflix gebruikt met hogere bitrate (die kwalitatief dus niet of nauwelijks zal verschillen met DTS). Hier een uitleg;
https://www.howtogeek.com...nd-dts-and-should-i-care/

[ Voor 55% gewijzigd door Tortelli op 22-01-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Tortelli schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:59:
TV's kunnen dat ook doorsturen inderdaad (DTS en DD5.1 kun je zelfs optisch doorsturen). Of de TV nooit de botteneck zal zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar je geluidsset is dat sowieso.
Duidelijke uitleg. Voor het onzekere zal ik de blue ray speler aansluiten met 2 hdmi kabels. Een voor het beeld naar de tv en de andere naar de reciever philips E5.

Zou zonde zijn als kwaliteit van onderstaande geluidsinstellingen verloren gaan.

GECERTIFICEERDE HI-RES AUDIO
ja
DOLBY®
Dolby Atmos® / Dolby® True HD-decodering (7.1-kanaals)
DTS
DTS:X (Bitstream-uitvoer)/DTS-decodering (7.1-kanaals)
DSEE HX
ja
Pagina: 1