Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Nieuwe laptop geeft storing in het beeld tijdens opladen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• brucevandijk
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 24-06-2019
Beste Tweakers,

Ik heb net een nieuwe laptop (clevo P950HP) gekocht. Door het bedrijf waar ik hem heb gekocht is het volgende scherm er in gezet: B156HAN01.2. De laptop werkt goed op 1 ding na. Als de lader in de laptop zit én ik draai een zwaar grafisch programma bv PUBG dan krijg ik flikkeringen, verstoringen en valt het beeldscherm een fractie van een seconden uit. Als ik de lader uit de laptop haal zijn de verstoringen verdwenen. Alle drivers zijn geupdate en ook heb ik zowel een stopcontact met en zonder randaarde getest. De kabels in de lader zitten goed. Ik denk dat het een software probleem is en na veel zoeken op internet vraag ik toch jullie om hulp omdat ik er zelf niet meer uit kom. Ik kan de laptop natuurlijk terugsturen maar als het makkelijk opgelost kan worden scheelt dat weer tijd voor eenieder. Wat ook bijzonder is is dat wanneer de accu steeds meer leeg raakt, het scherm steeds meer gek gaat doen.

Ik heb een filmpje gemaakt van het probleem bij zowel 70% als 5% accu

70%:
YouTube: accu 70 procent

5%:
YouTube: accu 5 procent

Hartelijk dank voor het meedenken. :)

Alle reacties

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:11

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Waarom een ander scherm er in? Die clevo heeft toch al een FHD scherm van zichzelf?

En waarom denk je dat dit puur door het scherm komt? Het kan ook de laptop zelf zijn?

• Lustucru
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lustucru

Adviseur

26 03 2016

quote:
Als ik de lader uit de laptop haal zijn de verstoringen verdwenen. Wat ook bijzonder is is dat wanneer de accu steeds meer leeg raakt, het scherm steeds meer gek gaat doen. Ik denk dat het een software probleem is.
De logica ontgaat me, net als de logica dat je storing accepteert op een nieuwe laptop. Sowieso heeft dit niets met Client software Algemeen te maken. CSA->CSL

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 31-03 11:23

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
brucevandijk schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:41:
Ik heb net een nieuwe laptop (clevo P950HP) gekocht. Door het bedrijf waar ik hem heb gekocht is het volgende scherm er in gezet: B156HAN01.2.
Terugbrengen en klaar.

Ja, ik ben misschien simpel maar het aantal topics tegenwoordig waar men niet eerst consumentenrecht uitoefent maar hier komt vragen of een (obvious) defect maar zojuist gekocht produkt werkend gekregen kan worden, is enigszins overweldigend.

Accepteer je het ook als je een nieuwe auto bestelt en die wordt bij aflevering zonder stuur geleverd? Of een nieuwe jeans zonder knopen/ritsen om dicht te doen?

Ongeacht of de verkoper er een ander/nieuw scherm heeft ingezet of jou expliciet heeft voorgelicht dat dat specifieke scherm erbij hoort (Clevo wisselt nog wel eens van panelen); het hoort allemaal in 1x te werken. Dat doet het nu niet. Terugbrengen, nieuwe (in doos & verzegeld) vragen. Zo niet; geld terug, andere laptop kopen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True