Tip voor alle modders met een raam :)

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Topicstarter
Ik heb dus al een tijdje een raampje in me kast. En ik heb me pc vrijwel altijd aanstaan, met vrij force koeling. Wat krijg je dan? Allemaal stof :r Overal gaat het opzitten :(

Dus ik filters ensow gemonteerd, allemaal erg leuk allemaal, maar er zit nu eenmaal een laag stof op al die insteekkaarten en die gaat er niet af als je er tegen blaast |:( Wat nu :?

Nou, ik had nog een stel ondeugende schoenen staan :P en toen heb ik bij conrad een doosje anti-statische reinigingsdoekjes (bestelnummer 970255-89) gehaald. Ja, ze zijn nog vochtig ook!! :o

Ik haalde de eerste insteekkaart uit mijn pc, een oude Gravis Ultrasound pnp... zag er een beetje donkergrijs uit... ik dat ding omkeren, oja, hij was donkerrood!! |:(
Toen even een paar keer flink slikken, en met zo'n doekje die kaart flink schoongeveegd. Je moet het wel een beetje voorzichtig doen, en het kost best wat tijd om in alle hoekjes te komen, maar het is zeker de moeite waard! Hij zag er echt weer als nieuw uit! *D Ik heb toen ook de andere insteekkaarten een beurt gegeven, en alles weer teruggestopt in me PC.

Nou, toen de PC weer aangezet, en jahoor, wonder boven wonder, alles werkte nog! :Y) Nu ziet alles er echt :9~ uit als je door het raampje kijkt. Alle kaarten glimmen nu helemaal!!
Ik kan het iedereen aanraden [disclamer] ghehe, maar als je je hardware molt blijft het je eigen verantwoording :P [/disclamer]

Ik zal eens kijken of mijn analoge camera er wat piccies van kan bakken, die post ik zaterdag dan... :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik gewoon een tandenborstel voor het stof. En een beetje blazen. :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Je kan ook gewoon sw*ff*r gebruiken . Met zo'n statisch doekje haal je dat stof zo weg ;)

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 23:38

mymind*

A Beautiful Mind

Een keer in de zoveel tijd schoonspuiten met perslucht :) Werkt perfect!!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Zow heb jij smilies teveel ? :)

• Digistorm

Digistorm

demo scener

Topicstarter
ghehe, jawel. Maar mondstukken van een stofzuiger, statische doekjes etc. worden meestal niet zo gewaardeerd door de gevoelige CMOS elektronica op je insteekkaarten >:)
Maargoed, je kan het proberen natuurlijk ;)

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op donderdag 12 juli 2001 21:14 schreef DiGiSTORM_ het volgende:
Ik heb dus al een tijdje een raampje in me kast. En ik heb me pc vrijwel altijd aanstaan, met vrij force koeling. Wat krijg je dan? Allemaal stof :r Overal gaat het opzitten :(

Dus ik filters ensow gemonteerd, allemaal erg leuk allemaal, maar er zit nu eenmaal een laag stof op al die insteekkaarten en die gaat er niet af als je er tegen blaast |:( Wat nu :?

Nou, ik had nog een stel ondeugende schoenen staan :P en toen heb ik bij conrad een doosje anti-statische reinigingsdoekjes (bestelnummer 970255-89) gehaald. Ja, ze zijn nog vochtig ook!! :o

Ik haalde de eerste insteekkaart uit mijn pc, een oude Gravis Ultrasound pnp... zag er een beetje donkergrijs uit... ik dat ding omkeren, oja, hij was donkerrood!! |:(
Toen even een paar keer flink slikken, en met zo'n doekje die kaart flink schoongeveegd. Je moet het wel een beetje voorzichtig doen, en het kost best wat tijd om in alle hoekjes te komen, maar het is zeker de moeite waard! Hij zag er echt weer als nieuw uit! *D Ik heb toen ook de andere insteekkaarten een beurt gegeven, en alles weer teruggestopt in me PC.

Nou, toen de PC weer aangezet, en jahoor, wonder boven wonder, alles werkte nog! :Y) Nu ziet alles er echt :9~ uit als je door het raampje kijkt. Alle kaarten glimmen nu helemaal!!
Ik kan het iedereen aanraden [disclamer] ghehe, maar als je je hardware molt blijft het je eigen verantwoording :P [/disclamer]

Ik zal eens kijken of mijn analoge camera er wat piccies van kan bakken, die post ik zaterdag dan... :)
Goede tip! Bedankt gast!

Putting the bit in Biton since 1997

• Digistorm

Digistorm

demo scener

Topicstarter
mymind>
Ja, heb ik ook over zitten denken, maar ik heb zelf niet zo'n ding staan, dus dat plan ging helaas niet door :P

Pizzaman> Ja, ik ben dol op smileys :Y) BTW, heb jij pizza's teveel? ;)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op donderdag 12 juli 2001 21:28 schreef Pizzaman het volgende:
Zow heb jij smilies teveel ? :)
Laat hem toch joh... :)

Eeuwige n00b

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op donderdag 12 juli 2001 21:27 schreef mymind het volgende:
Een keer in de zoveel tijd schoonspuiten met perslucht :) Werkt perfect!!
Klopt heb ik ook gedaan en het werkt perfect... *D

* Leon vind dat geluid van de hard draaiende fans op perslucht mooi... :P

Eeuwige n00b

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Waarom gebruik je niet gewoon een sopje? Alhoewel, als je het gewoon goed laat drogen, zou het dan toch kapot zijn?

• Xandrios
  • Laatst online: 23:19
Op donderdag 12 juli 2001 21:38 schreef het_beest het volgende:
Waarom gebruik je niet gewoon een sopje? Alhoewel, als je het gewoon goed laat drogen, zou het dan toch kapot zijn?
de zeepresten kunnen kortsluiting veroorzaken.....

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee hoor. Gewoon goed schoonspoelen.
1 keer per jaar maak ik mijn pc schoon. Gewoon alles goed schoonmaken met water en zeepsop. Daarna een paar keer afspoelen met gedemineraliseerd water. ff laten drogen.

Zelfs mijn P3 533 BOXED heb ik op die manier schoongemaakt. En alles werkt nog

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op donderdag 12 juli 2001 21:25 schreef ajampaniki het volgende:
Je kan ook gewoon sw*ff*r gebruiken . Met zo'n statisch doekje haal je dat stof zo weg ;)
euh kweenie zeker hoor, maareh staticiteit is nogal slecht voor computerhardware |:( lijkt me dus verstandig om dat dus vooral _niet_ te doen

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 00:31 schreef C44 het volgende:

[..]

euh kweenie zeker hoor, maareh staticiteit is nogal slecht voor computerhardware |:( lijkt me dus verstandig om dat dus vooral _niet_ te doen
Joh?? :)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op vrijdag 13 juli 2001 00:31 schreef C44 het volgende:

[..]

hap
ik geef je een 9

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 21:25 schreef ajampaniki het volgende:
Swiffer denk >:)

• bruto
  • Laatst online: 13-07 15:44

bruto

Druktemaker.

We hebben hier op het werk op de productie afdeling (ja daar waar men wel productief bezig is :P ) zo'n leuk blaas mondje voor achter de boormachines om de staal snippers weg te blazen, werkt ook uiterst effectief met kompjoeters :7

Ze klagen alleen wel dat het een operation desert storm is als je er ff komt blazen 8-)

The more you know, the more you know you don't know.

• Digistorm

Digistorm

demo scener

Topicstarter
Maar gaat ie dan ook weer mooi glimmen ;)

• ge-flopt
  • Laatst online: 23-08 17:40
Wat ook een idee is om er voor te zorgen dat er geen stof in komt is op elk blazertje een stuk van een panty op te plakken. Deze dient natuurlijk eens in de zoveel tijd schoon gemaakt/ verwijderd te worden.

Heb deze tip ooit eens gelezen, volgens my bij virtualhideout.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Dit is niet alleen een tip voor mensen die een raam in hun PC hebben zitten. Het is zowiezo beter om je computer stofvrij te houden, vooral je koelers. :) Maar ik doe dat ook met perslucht *D

The ramblings of an idiot

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Goed idee ja :)

Intentionally left blank.

• Digistorm

Digistorm

demo scener

Topicstarter
Hmmm ja...
Zoals je kunt lezen heb ik nu ook voor elke lucht intake een filter geplaatst... :7
Maarja, de schade was toen al aangericht |:(
Maargoed, nu is ie weer als nieuw... :9
Morgen de foto's, als alles goed gaat...

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 23:38

mymind*

A Beautiful Mind

Op donderdag 12 juli 2001 21:33 schreef fazer het volgende:

[* mymind* vind dat geluid van de hard draaiende fans op perslucht mooi... :P
]

Dat is idd heel erg ruig, het zal er wel niet goed voor zijn, maar het is wel heel erg lachen, vooral de fans van mn procs, die maken een heeeeel erg hoog geluid als ze door een luchtstroom van 10 bar rondgeslingerd worden :) :) :)

Wel rr checken of alles nog draait als je je pc weer aanzet :) anders wordt het :'(

Verwijderd

Pak gewoon een compressor steek iets tussen de bladen van je fan en moet je dan die stof wolk eens zien vliegen BTW als je niets tussen de bladen van je fan doet zou ik alvast een paar nieuwe bestellen want de lagers die er in zitten kunnen maar een bepaalt aantal toeren aan dus Be carefull did it once fuckt up my fans + voeding :'(

Verwijderd

Ik heb ook perslucht geprobeert, maar je betaald je helemaal scheel aan die kleine tankjes waarmee je zogenaamd je hele kast kunt schoonmaken, yeah sure.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
He? Afstoffen? Laagje stof? Help! Als ik men bak moet afstoffen zit ik daar elke week een paar uur aan bezig. Ochja als je nix anders te doen hebt :p

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Op vrijdag 13 juli 2001 10:34 schreef nicoprevoo het volgende:
Ik heb ook perslucht geprobeert, maar je betaald je helemaal scheel aan die kleine tankjes waarmee je zogenaamd je hele kast kunt schoonmaken, yeah sure.
The magic word: een compressor. M'n pa heeft er een (zelf gebouwd >:) )
Op vrijdag 13 juli 2001 10:38 schreef poing het volgende:
He? Afstoffen? Laagje stof? Help! Als ik men bak moet afstoffen zit ik daar elke week een paar uur aan bezig. Ochja als je nix anders te doen hebt :p
Met perslucht niet, misschien 5 a 10 minuutjes werk :) Je moet ook geen stofdoek gebruiken ;)

The ramblings of an idiot

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 13 juli 2001 08:50 schreef Binne het volgende:

[..]

Swiffer denk >:)
ja idd, altijd dat gezeik met die ***-etjes ertussen :(

iStockphoto

Pagina: 1