aansluiten technics stereoset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag heren/dames,

Ik heb jullie kennis nodig over een stereoset van technics uit de jaren 80! Deze heb ik van mijn oom gekregen en het lukt me niet om alles aan te sluiten zoals het hoort. Ik zal jullie eerst laten weten uit welke componenten de set bestaat. Het is allemaal technics

* Stereo graphic equalizer, SH-8046
*Compact disc player, SL-P220 (werkt niet)
* Stereo intergrated Amplifier, SU-V55A
* Autoreverse double cassette deck, RS-T33R
* Platenspeler, SL-D3

Het verhaal is dat ik eigenlijk alleen de platenspeler gebruik, alleen wil ik mijn equalizer daarop aansluiten, alleen dat lukt me niet via de reguliere weg.

De Equalizer heeft de volgende aansluitingen: Line in/Line out, en een tape rec/tape playback, 4 aansluitingen dus. Wat moet ik met die laatse 2? Nu heb ik de platenspeler zo aan weten te sluiten dat ik mijn equalizer kan gebruiken, echter kan ik alleen de tonen veranderen en gaan de blokjes niet op en neer, wat ik het liefst wel heb.

Ik heb hem nu als volgt aangesloten: de platenspeler op de Line in van de Equalizer, de line out naar de phono-aansluiting van de stereo. Dan kan ik de tonen instellen alleen gaan de blokjes niet op en neer. Hoe hoort hij aangesloten te zitten? Ik zal voor de volledigheid nog even de aanlsuitingen van de stereo amplifier doorgeven:

Aux,CD,PHONO,TUNER,Tape/Ext 2 Rec, Tape 2/Ext playback Tape 1/DA tape Rec, Tape 1/DA tape/playback.

ik heb al vele handleidingen gevonden, alleen in de handleiding van de equalizer gebruiken ze een andere stereo amplifier. Een gebruikershandleiding van deze stereo kan ik niet vinden alleen een repair manual..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

De platenspeler direct op de versterker en hopen dat je door je geklungel niet de riaa trap heb gesloopt

De equalizer ook direct op de versterker. Of op de speciale lus daarvoor of via een tapeloop oplossing. Moet echt wel een schema van te vinden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 10:54
Zie ook hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.romeroy4u.com/hookup.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 07:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zo werken die blokjes wel, maar dan kun je het geluid toch weer niet aanpassen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
Die equalizer moet je inderdaad gewoon op tape in en out aansluiten, zoals in dat plaatje hierboven. Je moet dan wel nog de tape monitor knop op je versterker indrukken, zodat het signaal ook door je equalizer gaat.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem zo aansluit lukt het me nog niet om de tonen te verstellen.. Waar zit die knop ergens swbr?

ik Heb wel een tape source knop op mijn equalizer?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:01:
Als ik hem zo aansluit lukt het me nog niet om de tonen te verstellen.. Waar zit die knop ergens swbr?

ik Heb wel een tape source knop op mijn equalizer?
via hier is de manual van de eq te vinden
https://www.hifiengine.co...ry/technics/sh-8046.shtml

probeer anders eens het volgende

zet de rec selector op phono

sluit de eq aan op tape 1. dus rec is de input van je eq en de playback is de output van je eq

kies dan tape 1 als input op je versterker

dan zal het in ieder geval moeten werken....

post anders eens wat foto's vd achterkant vd eq. die kan ik niet vinden op google

[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 20-01-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt dat werkt, kan het zijn dat ie nu iets doffer klinkt of denk ik dat maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:37:
Ja klopt dat werkt, kan het zijn dat ie nu iets doffer klinkt of denk ik dat maar?
daar heb je dan je eq weer voor :)

zet wel de toonregeling op je versterker zelf even uit anders is het dubbel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

je kan trouwens simpel het verschil horen

kies als input de phono en je hebt direct de phono

kies tape 1 en je hebt de eq regeling

let dus wel op dat je de toonregeling uit zet op de versterker zelf

er is ook nog een manier waarbij alle bronnen via de eq lopen maar dan heb ik meer info nodig

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 20-01-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil een foto van de achterkant sturen, alleen lukt me dat hier niet. Hoe voeg je een foto in haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:39:
Ja ik wil een foto van de achterkant sturen, alleen lukt me dat hier niet. Hoe voeg je een foto in haha?
staat uitgelegd in de faq :)

maar ik denk dat het niet anders kan dan wat je nu hebt.

Toevallig ben ik mede door dit topic ook aan het puzzelen geweest voor mezelf om een eq erbij te nemen.

bottemline:

als je versterker geen pre / in / out heeft dan ben je gebonden aan de tape loop oplossing. Dus je input kiezen via de tape selector.

heeft je versterker dan wel een monitor functie en kan je tape selector de functie 'source' aan. kan het op die manier ook werken
Pagina: 1