Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr007
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-11-2020
Goede middag,

Vandaag een Hikvision DS-2DE3304W-DE geinstalleerd.
Waar ik een beetje van baal en ik kom er niet achter wat te doen is het volgende.

Het beeld is super scherp maar het stelt zich continue scherp. Je ziet dus dat gebeuren waardoor er per minuut een aantal maal blokvorming is.

Weet iemand wat dit kan zijn dan wel hoe ik dit via de instellingen kan verhelpen ?

BVD

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-01-2018 11:36)

Verwijderd

Is dat nergens te vinden in de 118 pagina tellende handleiding?
http://www.hikvision.com/us/Products_1_10561_i19088.html
Onder "downloads".

Edit
Focus Mode: | Auto/semiautomatic/manual

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2018 16:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat nergens te vinden in de 118 pagina tellende handleiding?
http://www.hikvision.com/us/Products_1_10561_i19088.html
Onder "downloads".

Edit
Focus Mode: | Auto/semiautomatic/manual

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Pjotr007 hoewel het een netwerkcamera is, blijft het een camera, dus schopje van NT naar FVH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr007
Waarschijnlijk weet ik het. Zodra je in beeld iets verandert (bijv witbalans) dan springt in video en audio menu de maximale bitrate kb/s weer terug naar 1 Mb terwijl ik hem altijd op 8 Mb heb staan. Zodra ik hem weer terug op 8 Mb zet en safe lijkt het auto focussen weg te zijn. Vermoedelijk dus iets van netwerkbelasting ?

[ Voor 6% gewijzigd door Pjotr007 op 20-01-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je dan de volgende keer je even inlezen de regels van dit forum?

5 keer onder elkaar posten is niet de bedoeling, we hebben de mogelijkheid om posts aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr007
Verander je nog niets dan gaat hij toch spontaan naar de 1 Mb merkte ik.
Wat ik nu gedaan heb is de biterate type van variabel naar vast gezet. Ogenschijnlijk is het nu opgelost.

@ Vreemd. Het is dus niet opgelost.
In de configuratie van zowel de NVR als de camera staat in Video en Audio de biratetype op constant en de maximale bitrate op 8 Mb. Uiteraard op bewaren gedrukt en toch springt hij in de configuratie van de camera telkens terug naar 1 Mb.

@ Lijkt op een firmware probleem of heeft iemand nog een optie ?

@ Inmiddels de laatste update van de firmware er op gezet. Hopelijk is het nu over. Morgen maar weer eens kijken.

@ Na een paar dagen bekeken te hebben is het helaas nog niet opgelost. De max bitrate gaat telkens automatisch terug naar 1Mb. Heeft iemand toevallig nog ene oplossing ?

@ Ergens las ik dat wellicht de stroomvoorziening niet juist zou kunnen zijn. Ik had een adapter er aan zitten van een 2132 type en heb deze nu vervangen door een zwaardere amperage. Hij doet het nu al 4 uur goed. Ik ben benieuwd.

[ Voor 80% gewijzigd door Pjotr007 op 25-01-2018 16:47 ]

Pagina: 1