ik snap er niks meer van

Pagina: 1
Acties:

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:37

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
eerst ff m'n specs:
Duron 600
MSI K7t Turbo R
Gf2mx
2*128Mb sdram 133mhz
250 watt voeding
en nog meer zooi, niet belangrijk vermoed ik...

nu ben ik bezig met het proberen te overklokken van m'n systeem. Ik probeerde hierbij de FSB op 133 te zetten door de jumper van het mobo te halen, maar dan wil windows niet meer opstarten (duron is dan op 800 mhz)...
Ook wanneer ik de multiplier op 9 zet geeft ie geen beeld meer (op 8 is ie instabiel)...

ik lees hier toch echt dat iedereen z'n duron 600 wel minstens op 900 krijgt, maar ik krijg hem dus niet eens stabiel op 800 met 133fsb...
de temp van de cpu is dan ongeveer 45 graden...

maar de northbridge wordt wel vrij warm. zijn er hier mensen met een MSI k7t Turbo? Hoe warm wordt bij jullie (gevoelsmatig) de northbridge?

't is al het 2e moederbord wat ik hier nu heb...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Dat (bijna) iedereen die snelheid haalt, wil nog niet zeggen dat jij die snelheid zou moeten halen... elke cpu is anders. De kans is natuurlijk wel groot dat je die snelheid haalt, maar het is nooit een garantie. Misschien heb jij net die ene cpu die het niet haalt. Het kan echter ook aan iets heel anders liggen... verkeerde geheugen timing, niet genoeg koeling, dat soort dingen...
Staat je geheugen wel op 133 MHz en niet op 133 + 1/3 PCI :?

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Soms zit het mee, soms zit het tegen. :P

Misschien gewoon pech met je Duron. Mijn Duron 650 loopt nu op een MSI K7T Turbo lekker op 6.5 x 133 = 866 MHz. De northbridge wordt rond de 30C, de CPU rond de 50C.

Als je echt 900MHz wilt halen, moet je maar een Duron 750 of sneller halen, die kosten toch nix meer. En ik denk niet dat je die 100 MHz voorlopig echt gaat merken (behalve in benchmarks).

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:37

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 21:19 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Soms zit het mee, soms zit het tegen. :P

Misschien gewoon pech met je Duron. Mijn Duron 650 loopt nu op een MSI K7T Turbo lekker op 6.5 x 133 = 866 MHz. De northbridge wordt rond de 30C, de CPU rond de 50C.

Als je echt 900MHz wilt halen, moet je maar een Duron 750 of sneller halen, die kosten toch nix meer. En ik denk niet dat je die 100 MHz voorlopig echt gaat merken (behalve in benchmarks).
die temp van 30 graden zegt niks over de Northbridge hoor...
en het geheugen loopt gewoon op std., dus niet +33 ofzo

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ