Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Vraag
Beste antwoord (via Major_ton op 20-01-2018 13:26)
On a side note. In c:\Windows\Installer gaat in de loop van tijd ook veel data zitten. Het is een verborgen map en ik weet niet of die wordt meegenomen als je grootte van je Windows map opvraagt als de instelling voor het tonen van verborgen mappen en systeembestanden niet aanstaat.
Alle reacties
Cloud ☁️
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Even naar die folder gaan en inhoud verwijderen.
https://www.computerworld...l-up-your-hard-drive.html
Past bij wat @jordeeeh zegt. Je kunt de grootste files uit C:\Windows\Logs\CBS gewoon weggooien.
On a side note. In c:\Windows\Installer gaat in de loop van tijd ook veel data zitten. Het is een verborgen map en ik weet niet of die wordt meegenomen als je grootte van je Windows map opvraagt als de instelling voor het tonen van verborgen mappen en systeembestanden niet aanstaat.
vd week had ik ook zo`n geval.. temp folder leeg gegooit..
diverse AV / Spyware tools er over heen gehaald.. 17!! infecties verder en en het probleem leek weg te zijn..
bij gebrek aan tijd heb ik het er eerst zo bij gelaten, met de mededeling dat ze het maar even moesten aan kijken..
404 Signature not found
Verwijderd
Via tabblad beveiliging zou je die even uit kunnen zetten om in de mappen te kunnen kijken.
Maar ik zie dat je ook CCleaner hebt geïnstalleerd. Ik raad je dat soort programma's persoonlijk af.
Tijdje geleden ging er ook een malwareversie van CCleaner Viraal.
Verder wordt als je de laatste versie van CCleaner installeert Google Chrome stiekem mee geïnstalleerd.
C:\Windows\Temp
C:\Users\(accountnaam)\Local Settings\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files
C:\Users\(accountnaam)\AppData\Local\Temp
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2018 17:44 ]
Bingo, het is de Installer map die 39,1GB groot is maar niet zichtbaar is ondanks dat verborgen bestanden en mappen weergegeven zouden moeten worden. Ik ga er eens even induiken hoe ik de Installer map kleiner kan krijgen, want met een snelle search op Google zag ik dat je deze map niet zomaar leeg kan gooien.EricJH schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:10:
Download Treesize, start als administrator en kijk waar de data zit.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
http://www.homedev.com.au/Free/PatchCleaner
Daarna nog even je C-partitie met Dism++ cleanen en je bespaart vele gigabytes.
Verwijderd
Omdat die onder "Beveiligde besturingssysteembestanden" valt en dat is een apart vinkje.Major_ton schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:20:
[...]
Bingo, het is de Installer map die 39,1GB groot is maar niet zichtbaar is ondanks dat verborgen bestanden en mappen weergegeven zouden moeten worden.

PatchCleaner haalt bij mij, maar paar mb weg. Mijn installer folder is rond 3 gig.Batch schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:38:
Installeer PatchCleaner om c:\windows\installer op te schonen.
Dat met Dism is toch voor die WinSXS folder. Die wordt ook niet echt kleiner, met deze commando DISM /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup /ResetBase. En die folder is rond 6 gig.
[ Voor 23% gewijzigd door jaaoie17 op 20-01-2018 11:16 ]
Verwijderd
Dat betekent dat je weinig oude zooi in die folders had staan. Dus dan valt er ook niet zoveel op te ruimen.jaaoie17 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:11:
[...]
PatchCleaner haalt bij mij, maar paar mb weg. Mijn installer folder is rond 3 gig.
Dat met Dism is toch voor die WinSXS folder. Die wordt ook niet kleiner
Het is dus niet zo dat tie folder helemaal op 0MB kan komen?Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:27:
[...]
Dat betekent dat je weinig oude zooi in die folders had staan. Dus dan valt er ook niet zoveel op te ruimen.
Nee want dan had je gewoon de handel kunnen verwijderen. Een gedeelte is wel nodig, en PatchCleaner haalt overbodige weg. Ik weet ook niet echt waarom TS die niet gewoon eerst draait, kost een hoop minder moeite dan schone install. Bij mij had PatchCleaner toen laptop was volgelopen ook een 15-20GB ofzo verwijderd, op een 128GB SSD is dat nogal significant.jaaoie17 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:28:
[...]
Het is dus niet zo dat tie folder helemaal op 0MB kan komen?
Daar ga ik dit weekend even mee spelen. Dat was een tool die ik nog miste.Batch schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:38:
Installeer PatchCleaner om c:\windows\installer op te schonen.
Edit: op de 4+ jaar oude Windows 8.1 installatie zag de tool 39,2 GB aan orphaned installers.
[ Voor 11% gewijzigd door EricJH op 20-01-2018 19:36 ]
Gezien de hoeveelheid updates die na SP1 zijn uitgekomen vraag ik mij af of je dan niet meteen hetzelfde probleem weer hebtMajor_ton schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:26:
Heel erg bedankt voor alle informatie. Ik ga toch maar een schone Win7 install doen. Dan weet ik zeker dat alle overbodige troep verdwenen is!
Je kan het wel voorkomen, als je de W7-schijf van te voren bijwerkt met de meest recente updates, dan hoeft Windows ze niet te downloaden en installeren en blijven er ook geen ruimte innemende installers achter.
https://forums.mydigitall...es-into-Win7-distribution

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde