Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Op mijn Galaxy S7 heb ik Rabowallet staan om contactloos te betalen.
Vreemd genoeg werkt dit soms prima en soms helemaal niet.

Manier van werken....S7 wakker maken/scherm aan en bij automaat houden. Bij trillen merk ik dat het goed gaat. Afhankelijk van het bedrag is het dan ok of ik moet de mobiele pincode intoetsen en weer bij automaat houden en klaar is kees.
En af en toe gebeurt er dan niets en mislukt de betaling.
Wat al geprobeerd/extra info
# betaling contactloos met betaalpas lukt dan vervolgens wel gewoon
# bij een en dezelfde betaalautomaat (plaatselijke bakker) lukt betaling met de rabowallet soms wel, soms niet.
# heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder verbetering
# heb al gechat met rabo, die konden me niet verder helpen.
Je wil effe snel betalen en staat vervolgens te klojen om dan alsnog de betaalpas te trekken.

Iemand ervaring met dit probleempje, vergeet ik iets cruciaals?

Beste antwoord (via 51bert op 07-02-2018 22:43)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Hou je je toestel strak tegen de automaat? Niet doen dan. Ertegenaan drukken zoals een bankpas gaat bijna altijd mis. Ligt meer aan de techniek van NFC dan de app (te sterk veld t.o.v. een pasje).
Mijn ervaring is dat als je hem in een hoek van 45 graden met de bovenkant van het toestel tegen het pinapparaat aan ervoor houd op enige afstand en dan een seconde of 2-3 wacht hij hem vanzelf pakt. Ook niet dat ding er snel tegenaan kwakken of er langzaam heen gaan. Gewoon in normaal tempo hem erbij houden, wachten en klaar.
Wat kan helpen is uitzoeken waar je NFC chip precies zit. Pak je ID kaart en beweeg hem langs de achterkant. Je voelt vanzelf de trilling.

[ Voor 10% gewijzigd door Zorian op 20-01-2018 12:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Als ik de reviews van de app lees, zijn er talloze mensen met dezelfde problemen.
Het zal dus niet aan jou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Dank voor je reactie. Daar had ik wel eens eerst mogen kijken (schaam).
En ik zal ook meteen een review plaatsen....ik zie dat de rabo vaak reageert op reviews.
Dus hopenlijk helpt een negatieve review.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Hou je je toestel strak tegen de automaat? Niet doen dan. Ertegenaan drukken zoals een bankpas gaat bijna altijd mis. Ligt meer aan de techniek van NFC dan de app (te sterk veld t.o.v. een pasje).
Mijn ervaring is dat als je hem in een hoek van 45 graden met de bovenkant van het toestel tegen het pinapparaat aan ervoor houd op enige afstand en dan een seconde of 2-3 wacht hij hem vanzelf pakt. Ook niet dat ding er snel tegenaan kwakken of er langzaam heen gaan. Gewoon in normaal tempo hem erbij houden, wachten en klaar.
Wat kan helpen is uitzoeken waar je NFC chip precies zit. Pak je ID kaart en beweeg hem langs de achterkant. Je voelt vanzelf de trilling.

[ Voor 10% gewijzigd door Zorian op 20-01-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:10
Mijn Samsung doet ook af en toe een beetje vaag met betalingen met NFC.

1 ding wat ik al snel doorhad. Als de automaat een foutmelding geeft even 5 seconden wachten tot je het weer probeert. Dit ligt niet aan je Rabowallet hoor. Ik gebruik de ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
@zorian,
De nfc chip zit bij de S7 blijkbaar op de batterij, maar ja die beslaat een groot oppervlak van het mobiel.
Obv wat geschuif met de ov-chipkaart zit ie volgens mij op 1/3 van boven. Dat reageren van de s7 op ov-kaart gaat overigens niet altijd even soepel. Misschien moet ik het idd wat "rustiger" doen en iets meer tijd geven.
Dat geklooi heeft me wel aangezet om eens wat meer uit te zoeken wat je zoal met nfc en nfc-tags kunt doen .... zéér interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 51bert
Ik wil nog terugmelden dat de problemen met de rabowallet betalingen grotendeels zijn terug te voeren op eigen gepruts 😳.
Ik hield de S7 altijd met het scherm naar de betaalautomaat en dan ging het soms goed en vaak mis. Sinds ik de werkwijze van @Zorian hanteer (bovenkant mobiel beetje schuin tegen betaalautomaat) gaat het in 100% van de betalingen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 22:50
Ik heb met o.a. meerdere modellen van Sony en tegenwoordig de Nokia 6.1 gebruik gemaakt van Rabo Wallet.
Mijn ervaring zijn ook niet al te best al hoewel de parkeerfunctie best aardig is. Voor het pasjes systeem gebruik ik stocard wat veel beter werkt op mijn Fossil gen 4 Android Wear smartwatch. Al je je smartphone snel genoeg op het apparaat legt gaat het soms gelijk goed, maar soms kan dat niet omdat de NFC-lezer van de betaalautomaat slecht toegankelijk is, en dan kan ik er niet snel genoeg mijn smartphone bij brengen. Dat is wanneer het fout gaat bij mij.

Bij sommige automaten is en even wachten en gaat de 2e poging wel goed. Andere betaalautomaten verwachten dat je je toestel eerst wegneemt. Ik heb vaak genoeg gehad dat ik het uiteindelijk moet opgeven en dan maar mijn bankpas gebruik. Ik heb geprobeerd via een review feedback te geven naar de ontwikkelaars, maar ik kan weinig tekst kwijt. Op reviews wordt redelijk goed gereageerd.

Mijn conclusie: dit speelt nu al jaren en ik vraag mij sterk af wanneer ze nu eens eindelijk stoppen met deze onzin en Android Pay in Nederland gaan aanbieden. Het is van de zotte dat NL een van de laatste landen is waar Android Pay nog steeds uitgerold moet worden. Met Android Pay kan ik dan ook eindelijk mijn Fossil smartwatch gebruiken om te betalen 8).

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Pagina: 1