Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop wordt steeds trager. Hulp gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 15:05
Hallo,

Al enige tijd merk ik aan mijn laptop dat het steeds trager wordt. Mijn onderbuik gevoel zegt dat het aan de ventilator ligt. Twee jaar geleden kon ik de game League of Legends bijvoorbeeld nog op maximale resolutie spelen, nu is dit op het laagst. Zo wilde ik vandaag de nieuwe game Fortnite spelen, en mijn laptop kan deze game niet aan op lage resolutie. Tijd voor verandering dus! 8)

Klik voor deze link voor alle specs via speccy.

Mijn eigen bevindingen zijn direct dat de laptop inderdaad erg warm is.
Ben benieuwd wat jullie zien en welke oplossing er is!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zie wat hoge temperaturen, kan je eens met een persluchtspuitbus de boel eens schoonblazen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• nickdw7
Outerspace schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:14:
Ik zie wat hoge temperaturen, kan je eens met een persluchtspuitbus de boel eens schoonblazen?
Zou ik zeker willen doen! Waar kan ik dit kopen, nog dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zo'n bus? Verder nog instructies hoe je dit schoonblaast?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

nickdw7 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:19:
[...]

Zou ik zeker willen doen! Waar kan ik dit kopen, nog dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zo'n bus? Verder nog instructies hoe je dit schoonblaast?
Bijna elke doe het zelf zaak heeft het wel, zelfs op internet is er genoeg te vinden (klik). Verder vrij weinig instructies over hoe het te gebruiken, maar dat staat vast wel in een handleiding.

Als je weet hoe je je laptop kunt openschroeven, dan kom je wel overal bij :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
De Action verkoopt ook dat soor busjes. Als je ventilatoren gaat uitblazen is het handig om ze tegen te houden met een sateprikkertje oid - dit om te voorkomen dat ze ronddraaien en doorbranden.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• nickdw7
Nat-Water schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:23:
De Action verkoopt ook dat soor busjes. Als je ventilatoren gaat uitblazen is het handig om ze tegen te houden met een sateprikkertje oid - dit om te voorkomen dat ze ronddraaien en doorbranden.
Top! Loop ik straks even naar de action. Is het de bedoeling dat ik m'n laptop uit elkaar schroef alvorens ik dit ga doen?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:58

MsG

Forumzwerver

Dat is altijd beter om bij onderdelen te komen, maar afhankelijk van de laptop behoorlijk bewerkelijk.

Houdt de bus NIET op de kop terwijl je spuit, want dan komt er vocht mee uit de bus.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• nickdw7
MsG schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:27:
Dat is altijd beter om bij onderdelen te komen, maar afhankelijk van de laptop behoorlijk bewerkelijk.

Houdt de bus NIET op de kop terwijl je spuit, want dan komt er vocht mee uit de bus.
Gouden tip!! Dankje!
Ik heb een asus k53sv-sx706v en kwam deze video tegen om bij de ventilators te komen. Is dit werkelijk nodig of kan het ook wat gemakkelijker? Ik heb twee linkerhanden dus zou prettig zijn.. 8)7

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee de lucht wordt ook aangezogen en weggeblazen door de ventilatiegaten dus vanuit daar kan je gewoon spuiten, maar wellicht zal er minder stof weggaan dan wanneer je hem echt helemaal open hebt. Het kan overigens ook niet per se kwaad de koelpasta eens te vervangen als de boel te heet wordt. Maar ik zou zeggen probeer eerst maar eens de persluchtbusjes.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
Volgens mij heb je een laptop uit deze serie als ik je specs goed heb bekeken: YouTube: Asus K53sv How to disassemble and reassemble laptop Cleaning the no...

Met behulp van bovenstaand filmpje moet het wel lukken. Tip: Leg alle schoefjes op bijvoorbeeld stroken plakband of een doos met kleine vakjes. Maar zorg in ieder geval dat je weet waar ieder schroefje vandaan komt, in verband met verschillende lengtes en diktes.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Nat-Water
nickdw7 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:25:
[...]

Top! Loop ik straks even naar de action. Is het de bedoeling dat ik m'n laptop uit elkaar schroef alvorens ik dit ga doen?
Da's wel makkelijker, als is het alleen maar omdat je anders niet de ventilator tegen kan houden. Even door je logs spittend:

-Je hebt nog een (5400rpm) HDD, upgrade naar SSD is geen gek idee.
-Let op dat bij je opstarten al flink wat services meestarten die je pc vertragen (Adobe updater, Google updater). Die kan je via msconfig.exe uitzetten. Ik zie ook Spotify langskomen, maar ook Teamviewer, Skype..
-Zet je Power settings meteen op High performance als je toch bezig bent.

Kijk even waar de aanzuigpunten voor lucht zitten voor je laptop. Als die aan de onderkant zitten is het handig om iets onder je laptop te zetten waardoor hij iets van het bureau afkomt (blokje hout, paperclipdoosje) zodat hij beter lucht aan kan zuigen. Als het inderdaad de laptop is die eerder genoemd wordt zal dat zeker helpen - het hoeft niet groot te zijn, zolang hij maar iets gelift is.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 19-01-2018 12:43 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• nickdw7
Nat-Water schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:34:
[...]

Da's wel makkelijker, als is het alleen maar omdat je anders niet de ventilator tegen kan houden. Even door je logs spittend:

-Je hebt nog een (5400rpm) HDD, upgrade naar SSD is geen gek idee.
-Let op dat bij je opstarten al flink wat services meestarten die je pc vertragen (Adobe updater, Google updater). Die kan je via msconfig.exe uitzetten. Ik zie ook Spotify langskomen, maar ook Teamviewer, Skype..
-Zet je Power settings meteen op High performance als je toch bezig bent.

Kijk even waar de aanzuigpunten voor lucht zitten voor je laptop. Als die aan de onderkant zitten is het handig om iets onder je laptop te zetten waardoor hij iets van het bureau afkomt (blokje hout, paperclipdoosje) zodat hij beter lucht aan kan zuigen.
Heb de bovenstaande dingen toegepast, dankje. Zie je nog meer in mijn log aan services/taken die eigenlijk wel verwijderd kunnen? Ik wil nog even wachten met SSD na het uitblazen van m'n laptop. Zou zonde van m'n SSD-aankoop zijn als ie nog steeds warm wordt en ik dus eigenlijk een nieuwe laptop moet.

• nickdw7
Saeverix schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:34:
Volgens mij heb je een laptop uit deze serie als ik je specs goed heb bekeken: YouTube: Asus K53sv How to disassemble and reassemble laptop Cleaning the no...

Met behulp van bovenstaand filmpje moet het wel lukken. Tip: Leg alle schoefjes op bijvoorbeeld stroken plakband of een doos met kleine vakjes. Maar zorg in ieder geval dat je weet waar ieder schroefje vandaan komt, in verband met verschillende lengtes en diktes.
Helder, ik ga het gewoon proberen! De batterij vervangen in m'n iPhone lukt ook. Dit lijkt me makkelijker, haha!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
k wou al zeggen. t eerste wat ik in je specs deed was kijken naar de Temperatuur en het toerental van de ventilator.. beide vrij hoog..
dus zo als velen al zeggen grote kans op stof ophopingen waardoor de temperatuur te hoog blijft en de boel langzamer gaat lopen om de temperatuur binnen de perken te houden..

404 Signature not found

• Nat-Water
Je kan ook nog even de tracking van MS uitzetten.

Volg de handleiding hier: https://community.spicewo...xperience-scheduled-tasks

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zou het eerst zonder helemaal open halen proberen, een laptop-behuizing is toch vaak wel van dat fragiele plastic met van die tandjes aan de randen die zich moeilijk lenen voor meermaals openen, vaak breekt er daarvan wel iets.

Schroef anders alleen de losse klepjes aan de onderkant los die toegang geven tot de verschillende delen die vervangbaar zijn. Dan kan je er al een stuk beter bij. Hou daarnaast met een houten stokje of iets anders van NIET-metaal de ventilator tegen zodat deze niet ronddraait door het perslucht. Een motor van een ventilator werkt andersom namelijk als een dynamo, en die opgewekte elektriciteit gaat dan juist het moederbord in. Meestal zit daar wel beveiliging voor ingebouwd in het moederbord, maar voorkomen is beter dan genezen.

Overigens moet je los van de temperaturen ook realistisch zijn, ook een spel als League of Legends wordt zwaarder, heb je niet per ongeluk loodzware opties aan staan? Het is niet meer dezelfde game als 2 jaar geleden. Daarnaast geeft Fortnite door de koddige cartoony look de indruk dat het een licht spelletje is, maar dat is het zeker niet. Mijn i7 2600K en GTX 970 lopen allebei ook lekker te blazen bij een potje Fortnite.

[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 19-01-2018 12:55 ]

• nickdw7
Nat-Water schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:53:
Je kan ook nog even de tracking van MS uitzetten.

Volg de handleiding hier: https://community.spicewo...xperience-scheduled-tasks
Heb ze uitgezet! Dankje.

• nickdw7
MsG schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:53:
Ik zou het eerst zonder helemaal open halen proberen, een laptop-behuizing is toch vaak wel van dat fragiele plastic met van die tandjes aan de randen die zich moeilijk lenen voor meermaals openen, vaak breekt er daarvan wel iets.

Schroef anders alleen de losse klepjes aan de onderkant los die toegang geven tot de verschillende delen die vervangbaar zijn. Dan kan je er al een stuk beter bij. Hou daarnaast met een houten stokje of iets anders van NIET-metaal de ventilator tegen zodat deze niet ronddraait door het perslucht. Een motor van een ventilator werkt andersom namelijk als een dynamo, en die opgewekte elektriciteit gaat dan juist het moederbord in. Meestal zit daar wel beveiliging voor ingebouwd in het moederbord, maar voorkomen is beter dan genezen.

Overigens moet je los van de temperaturen ook realistisch zijn, ook een spel als League of Legends wordt zwaarder, heb je niet per ongeluk loodzware opties aan staan? Het is niet meer dezelfde game als 2 jaar geleden. Daarnaast geeft Fortnite door de koddige cartoony look de indruk dat het een licht spelletje is, maar dat is het zeker niet. Mijn i7 2600K en GTX 970 lopen allebei ook lekker te blazen bij een potje Fortnite.
Dankjewel, ik ga er mee aan de slag!
En wat betreft die games, klopt. Maar het feit blijft dat mijn laptop té warm wordt en dat biedt mogelijkheid voor betering.

• nickdw7
Is dit een goede methode? Ik ben wat hufterig om dat hele ding uit elkaar te halen.... YouTube: 💨 How to clean a laptop's cooler without opening it up &...

• nickdw7
Goedenavond heren,

Zojuist de laptop open gehaald en verwijderd van stof. Er was nauwelijks stof aanwezig. Heb 'm zover open gehaald als de afbeelding hieronder. Dat er weinig stof aanwezig was en de laptop heet wordt kan een oorzaak zijn van de koelvloeistof?

https://ibb.co/hwoytx

Ben benieuwd.

Ook heb ik een Asus laptop liggen die nog ongebruikt is met Windows 10. Het gaat om een Asus A555LA-XX2386T. Ik zat te denken; om mijn laptop sneller te maken, kan ik die HDD er in zetten zodat ik weer met een "schone lei" kan beginnen?

Hoor graag van jullie helden!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Nat-Water schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:23:
Hebben ze (bij mij) niet meer, is uit de assortiment.

Trouwens heb je nog een APK uitgevoerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchredgaming op 09-02-2018 19:19 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• nickdw7
Dutchredgaming schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:17:
[...]

Hebben ze (bij mij) niet meer, is uit de assortiment.

Trouwens heb je nog een APK uitgevoerd?
Ik kon ‘m vandaag vinden bij de Action. Prima dingetje! APK, leg uit?

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

nickdw7 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:55:
[...]

Ik kon ‘m vandaag vinden bij de Action. Prima dingetje! APK, leg uit?
Scannen op malware en ruimte maken

Review QNAP TS-230 NAS

• nickdw7
Dutchredgaming schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:53:
[...]

Scannen op malware en ruimte maken
Dat is in orde. Kan ik zonder problemen een andere HDD er in doen? Dat moet de snelheid ook flink opkrikken denk ik?
Pagina: 1