Atmos Speakers - Geen inceilings of upfiring speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik zoek een?
Beginnende 5.1.2 atmos opstelling die uit te breiden is naar 5.1.4 in toekomst. Het surround deel is al in orde Teufel Ultima MK2 5.1 Surround set (4 vloerstaande speakers).

Wat is je budget?
200-250 per speaker is een goede prijs hoogste uiterste misschien 350 maar liever niet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Marantz 6011 Nieuw gekocht 2 dagen geleden, om mijn oude onkyo 616 te vervangen die kapot aan t gaan is. Deze heeft atmos uitbreidingsmogelijkheden. Het is mijn wens een atmos opstelling te maken voor toekomstige games, en de atmos films die al uit zijn. Muziek is er niet veel, dus dat word hem niet zo snel denk ik.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vele verschillende atmos speakers die of inceiling zijn of upfiring zijn, van wat ik begrijp wil je absoluut niet upfiring tenzij het je laatste keus is. Inceiling kan niet hier. Verder lijkt het me belangrijk dat de speakers een beetje synchroon zijn qua kwaliteit/performance? Niet dat boven veel beter of slechter is dan onder? (naja liever beter dan slechter)

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke speakers lenen zich hier goed voor? Ik weet dat je speakers hebt met 2 rondjes waar geluid uit komt of 3 rondjes is dat beter? Meer een soort boekenkast luidspreker of een center speaker? Ik ben niet te bezorgd over verschillende klanken, zolang onder gelijk is aan onder, en boven ook gelijk is aan boven. .
Graag zou ik van tweakers horen die ervaringen met zulke speakers hebben, en reviews kunnen vinden over aanbevolen speakers zodat ik een beslissing kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

Geluid uit 3 rondjes is beter. Kijk voor eventueel ander advies voor bijvoorbeeld welke sliertjes je het best kunt gebruiken in dit topic

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is ie weer met zijn Atmos :+
Die Marantz kan zichzelf inregelen met Audissey. Verder zijn Atmos speakers ook gewoon effectspeakers die geen laag hoeven weer te geven. Dus in principe voldoet iedere bookshelve die je een beetje op kunt hangen - en dat zijn ze eigenlijk allemaal. Atmos is overhead speakers dus als je ze op hoogte (iig boven je zithoogte) hangt dan kan dat.
Teufel biedt ook uitbereidingsspeakers voor 5.1 naar 7.1 dus daar zou ik beginnen. Kost de wereld niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)