Toon posts:

Studio PCTV gaat de deur uit, welke nu

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pinnaclesys Studio PCTV (een PRO) en die kan ik kwijt. Het is een leuk ding hoor, maar hij is niet stereo en ook de software vind ik klote.

Hij moet het volgende hebbe:
afstandbediening
stereo
geen radio (mag wel, maar hoeft niet)
niet te duur
goeie kijk software; oa met mhz scanne.

ik zat te denken aan Hauppage Wintv PCI
die was geloof ik stereo (volgens hun site), alleen ik weet niet waar ik hem kan kope en hoeveel dat tie kost.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
de pro heeft dat allemaal hoor...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33

Tachyon

pop the glock

De Pro heeft inderdaad stereo en een tuner. Maar het ding ZUIGT gewoon onder Win2k! :( Continue vastlopers en fletse kleuren.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Op donderdag 12 juli 2001 21:11 schreef Tachyon het volgende:
De Pro heeft inderdaad stereo en een tuner. Maar het ding ZUIGT gewoon onder Win2k! :( Continue vastlopers en fletse kleuren.
weet ik, maar de kaarten van andere merken zijn PRECIES hetzelfde, dezelfde chips, alles hetzelfde..

lopen duz ook even snel vast...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ben ik effe blij met mijn goede oude MIRO PCTV PRO kaart (3 jaar). Dit ding is van best wel goede kwaliteit (niet helemaal scherp, ligt aan me kabelverbinding hier, die is met elke TV brak). Is Stereo, met radio, simpele software (kan weinig hangen) geen afstandsbediening (maakt niet uit want ik kijk maar 1 zender, das videokanaal, gebruik de AB van mijn video, werkt ok) en heeft nog eens 3 ingangen voor verschillende signalen, Dus als je er nog een kan krijgen, dan raad ik je deze aan. (vooral de software is beter)

• JAVA-Doctor
  • Laatst online: 03-08 23:58
Bij mijn weten zijn die Pinnaclesys Studio PCTV Pro en die MIRO PCTV PRO kaart precies 't zelfde. Miro heet nu Pinnacle Systems. Tik maar es www.miro.com in. Dan zie je 't wel :)

Toch grappig dat terw_dan blij is met z'n tvkaart en dat gilseboer dezelfde klote vindt. 8-)

Verwijderd

Ehm....Mijn PCTVpro werkt wel onder Win2K :)

Driver probleemje misschien? Ik draai versie 4.0.2.0, Detonator 12.90, ACPI uit (zit wel samen met SB128 en USB :))

Geen probs hier :?

• Crazyhorse
  • Laatst online: 04-08 14:58
ATI TV wonder Multi PC. rond 260 piek.

alleen geen afstandsbediening.

• Crusader
  • Laatst online: 04-08 10:21

Crusader

Arc Nature

Kan ik het nog sterker vertellen, die PCTV Pro werkt bij mij onder Win2K als nooit tevoren! Prachtig beeld en nooit vastlopers. Onder Win98 wil ie bijvoorbeeld niet full-screen draaien.
Is in combinatie met een Asus V3800 (TNT2) kaartje.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 21:04 schreef gilseboer het volgende:
Ik heb een Pinnaclesys Studio PCTV (een PRO) en die kan ik kwijt. Het is een leuk ding hoor, maar hij is niet stereo en ook de software vind ik klote.
Ik geloof dat zo'n beetje alle tv kaarten (waaronder ook de pctv pro) deze opties bieden. Alleen snap ik niet wat er aan de hand is met die van jou. Ik gebruik hem ook onder windows 2000 en ik heb geen problemen.
En daarbij heb ik al mijn sloten ook nog eens gevuld dus altijd voer voor een instabiel systeem (wat hier dus absoluut niet het geval is).

Verwijderd

De pinnacle studio pctv en de miro studio pctv zijn volgens mij precies dezelfde.

Ik vind de software die er bij zit wel goed en gebruiksvriendelijk alleen zitten er weinig opties bij. Volgens computermagazines was de software overigens de beste van alle tv-kaarten.

Bij mij liep dat ding dus ook heel vaak vast, niet te doen. (op de oude K6-2 300, soyo 5EHM 1MB cache, 96 MB 100 Mhz, diamond viper V550 (TNT). Kon ook door het moederbord komen overigens: soyo sux completely.

Wat betreft funcionaliteit: ik heb dus zo'n PCTV (de oude versie) en die is inderdaad MONO. Dat was het enige negatieve er aan volgens de computermagazines. Je kunt er echter een uitbreiding voor kopen waardoor hij stereo wordt en radio-functionaliteit krijgt. ik weet alleen niet of die uitbreidingen ergens verkocht worden, maar ze bestaan volgens de handleiding en volgens de computermagazines wel. Voor de rest zit er ook geen afstandsbediening bij.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 13 juli 2001 13:23 schreef crazyhorse het volgende:
ATI TV wonder Multi PC. rond 260 piek.

alleen geen afstandsbediening.
Waar heb jij die gekocht..??

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die pro is idd stereo, en ik heb er idd ook probs mee in win2k

Kijk es ff in de pricewatch, daar zal ie heus wel instaan en waar te koop is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op de Hauppage site, dat er kaarten zijn met Nicam Stereo en dbx stereo. Nicam is beter, maar wel duurder, maar dat wordt niet uigezonden volgens m'n oom in NL. Weet iemand hier meer van. Zijn er verders andere merken, ik hoor hier alleen maar, pinnacle en ati. En pinnacle wil ik niet, ik wil iets meer (software) functies.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
die MIRO is een verote kaart wat een bagger beeld :r heb um zelf ook dom dom dat ik die gehaald heb |:(

Verwijderd

Ik heb eerst ook zo'n pinnacle/miro kaart gehad,niks anders als ellende,vastlopen,klote software etc., dus ook de deur uit met die kaart.
Nu heb ik de Hauppauge win tv theatre, is al een stuk beter.
Veel beter geluid, betere software,sneller met beelden capturen.
Alleen echt stabiel heb ik hem nog niet aan het draaien, toch nog af en toe vastlopen.
Ik weet wel dat het listige kaartjes zijn om goed aan de gang te krijgen,ik ken al een hoop mensen die hetzelfde hebben met die tv kaarten.
Dus ik hoop voor je dat je erop vooruit gaat met de aanschaf van een andere kaart.

Verwijderd

ik heb de studio PCTV ook naar veel kloten krijg je beeld :( het is zeker GEEN super ding maar mijn neef heeft de WINtv en dat is pas een KLOTEN ding!!!!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Het verbaasd me dat iedereen zoveel problemen heeft met de studio pctv, omdat ik er totaal geen probleem mee heb ( win2k )

Trouwens het capture met de bijgeleverde software gaat inderdaad langzaam, maar er zijn alternatieven zoals virual dub

Specs Computer

• I_stealth_I
  • Laatst online: 05-08 10:07

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

die teletext fuctie is lachwekkend bagger >:)
Maar verder heb ik weinig problemen met deze kaart. ook al gebruik ik hem bijzonder weinig, toch ben ik er tevreden over, ik heb hem bijna gratis gekregen btw.

/dev/null

Verwijderd

Die kaarten zijn op zich niet slecht, het ligt in veel gevallen gewoon aan de chipset op je moederbord.
Met een BX chipset schijnt het wel goed te werken.

Verwijderd

mzz ik heb toch ook de studio pctv
geen probz hier met win 98se

en realtime mpeg2 capture met winvcr2 :P

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:31

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op de valreep nog move -> AV

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 13:49
In win98 was de PCTV Pro gewoon PERFECT!
Superstrak beeldje, kan tippen aan menige TV.
Toen Win2k, tja, beelkwaliteit werd ietsjes minder gek genoeg. En soms krijg je een totale system freezeup, meestal als je hem voor de 2de of nog meerdere keer op start in éém windows sessie.

Maar verder superrrrrr ding, cappen gaat goed met de software en ook met Vdub, alleen krijg ik daar mijn geluid niet stereo gecapped....heeeel raar en klote eigenlijk :'(

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 21:04 schreef gilseboer het volgende:

Hij moet het volgende hebbe:
afstandbediening
stereo
geen radio (mag wel, maar hoeft niet)
niet te duur
goeie kijk software; oa met mhz scanne.

ik zat te denken aan Hauppage Wintv PCI
die was geloof ik stereo (volgens hun site), alleen ik weet niet waar ik hem kan kope en hoeveel dat tie kost.
Volgens mij moet je een tv hebben. Die heeft al die opties en doet het tenminste wanneer je hem nodig hebt... :(

Verwijderd

Tv kaarten doen het soms wel en soms niet. Hangt van je moederbord af. Het is dus kwestie van geluk hebben.
Bij mij hielp het kopen van andere tv kaarten geheel niet. Totdat ik nieuw moederbord had en werkte het in 1 keer.
Ik heb dit overigens vaker gezien bij andere mensen zulke problemen.

• elgringo
  • Laatst online: 04-08 12:16
lifeview '98 d8 ik: radio, tv, a/b en: hardware mpeg2 coderen

Dit laatste is leuk om bij op te nemen.... ;)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Draai hier ook met een pctv pro onder w2k en goed!
Wel is ie kieskeurig en acpi moet bij mij uit staan (abit bp6).

Ik capture realtime met virtual dub naar divx(settings format: 352x288 rgb)
en realtime (jaja) met MediaStudioPro 6 naar mpeg 1 of 2 !!! (standaard heeft mediastudio een vfw mpeg plugin aanboord)
Beide opties natuurlijk zonder dropped frames.

zie deze supertipsite (wel duits) http://www.edv-tipp.de/docs/einstiegsseite.htm

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:52

mjl

Ugh

Ik zou een ATI All-in wonder neemt, stereo, geen radio en optioneel ook met radiografisch AB.

Een AIW 7500VE PCI bijvoorbeeld kost maar 86 euro in de winkel. Werkt bij mij perfect, alleen de zenderinstelling is lastig maar alle problemen zijn op te lossen ... en als het eenmaal werkt ff een registry backup van je instellingen en bij een volgende installatie heb je zo je settings terug.

Met de nieuwste driver en software (ATI.COM) kun je dus ook realtime MPEG2 capturen.

Maverick: Ja daar heb je gelijk in, goed punt ! Je kunt er wel een andere AGP kaart zoals een GeForce of Matrox in zetten zolang het maar geen ATI is (bagger driver support van ATI dus...).

[ Voor 30% gewijzigd door mjl op 09-03-2004 17:12 ]

-------

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51
mjl schreef op 09 maart 2004 @ 16:55:
Ik zou een ATI All-in wonder neemn, stereo, geen radio en optioneel ook met radigrafisch AB.

Een AIW 7500VE PCI bijvoorbeeld kost maar 86 euro in de winkel. Werkt bij mij perfect, alleen de zenderinstelling is lastig maar alle problemen zijn op te lossen ... en als het eenmaal werkt ff een registry backup van je instellingen en bij een volgende installatie heb je zo je settings terug.

Met de nieuwste driver en software (ATI.COM) kun je dus ook realtime MPEG2 capturen.
ja, maar als je nu een 9800xt heb (ik noem maar wat hoor) dan moet die eruit om zon aiw kaart erin te zette, daar word je natuurlijk niet echt blij van, dus het is maar net de vraag of dit een optie is voor de TS.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06-2025
Die 7500 AIW is toch een PCI kaart? Dan hoef je die 9800xt er toch niet uit te gooien ( ik mag toch wel aannemen dat het een AGP kaart is!)? Of kan je geen 2 ati kaarten in je pc hebben?

Verder lijkt me dat wel een hele leuke oplossing voor de TS, 86 euro is toch wel te doen, kwaliteit is goed toch van die 7500? ( zelf geen ervaring mee maar is heel veel over te vinden).

[ Voor 10% gewijzigd door zebra op 09-03-2004 17:18 ]

//Z

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51
zebra schreef op 09 maart 2004 @ 17:17:
Die 7500 AIW is toch een PCI kaart? Dan hoef je die 9800xt er toch niet uit te gooien ( ik mag toch wel aannemen dat het een AGP kaart is!)? Of kan je geen 2 ati kaarten in je pc hebben?

Verder lijkt me dat wel een hele leuke oplossing voor de TS, 86 euro is toch wel te doen, kwaliteit is goed toch van die 7500? ( zelf geen ervaring mee maar is heel veel over te vinden).
zijn aiw kaarten pci? Sorry, dat wist ik niet. dan kan het want als we bij TS bij zijn specs kijken zien we;
Videokaart(en) Point of View Powered By Ati Radeon 9500 64MB AGP
Dus dat moet kunnen, maar is zo'n aiw kaart niet onnodig duur?

edit; Omg , dat ik het nu pas zie, wat een kick :P :X

[ Voor 5% gewijzigd door Maverick op 09-03-2004 20:32 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 13:49
mjl schreef op 09 maart 2004 @ 16:55:
Ik zou een ATI All-in wonder neemt, stereo, geen radio en optioneel ook met radiografisch AB.

Maverick: Ja daar heb je gelijk in, goed punt ! Je kunt er wel een andere AGP kaart zoals een GeForce of Matrox in zetten zolang het maar geen ATI is (bagger driver support van ATI dus...).
Dude je kicked wel ff een topic van twee en een half jaar oud :+
Denk dat de TS al een TVkaart heeft gevonden inmiddels :P

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Leadtek wintv 2000 expert edition, is stereo, software is goed, mhz kanalen zoeken/installen kan beter. Heb deze zelf niet, heb zelf de leadtek wintv 2000 deluxe xp (mono), een vriend heeft deze wel en de expert geeft stereo aan.
Pagina: 1