Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 11:40

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Hey hallo,

Aangezien ik op mezelf ga wonen ben ik aan het rondkijken voor een tv.
Mijn oog viel direct op de LG Oled 55C7V. Ik lees alleen heel veel verhalen over burn in...
Is dit as we speak, nog steeds een probleem bij dit model? Ben namelijk niet van plan 1999 euro te betalen
voor een tv die snel last heeft van burn in.

Wat is eventueel een goed alternatief?

Groetjes!

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:38

GforceNL

Out of memory....

Al gekeken in het OLED topic? Daar komt deze vraag regelmatig voorbij.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 14:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Online genoeg over te vinden. Bij normaal gebruik is er geen enkel risico. De TV moet echt heel lang op hetzelfde scherm staan om er last van te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
En kijk even hier om geen €1999 te hoeven betalen:
\[Prijs-discussie] OLED Televisies

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:23
Hann1BaL schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:07:
Online genoeg over te vinden. Bij normaal gebruik is er geen enkel risico. De TV moet echt heel lang op hetzelfde scherm staan om er last van te hebben.
Sorry maar dit vind ik zelf een beetje mis informatie. Als er mensen zijn met ingebrande RTL4 logo's dan weet je dat het toch niet alleen bij normaal gebruik is (überhaupt wat is normaal gebruik?).

Verder is het niet echt burn-in maar meer slijtage. Hier staat in het ervarings topic van OLED een goede post/uitleg over.

edit: Zeg niet dat je hem niet moet kopen maar lees je wel in wat de risico's zijn. Voor mij idee nog het beste beeld wat je kan krijgen (heb hem zelf ook :+ ) maar het is goed om te weten dat OLED nog geen perfecte techniek is

[ Voor 14% gewijzigd door Utoka op 19-01-2018 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:59
Eens met @Utoka. De gebruiker waar je naar verwijst heeft een LG Oled E6, een ouder model dan de C7. De 2017 modellen schijnen weer minder last te hebben van burn-in (onregelmatige slijtage) dan de 2016 modellen.

Zelf heb ik een C7. Ik kijk voornamelijk films en series. Tijdens het eten staat de tv veelal een uur op rtl 4 (check ik nieuws/boulevard). Daarnaast game ik er rustig een paar uur achter elkaar op. In het weekend staat de tv rustig 8 uur per dag aan (filmpje, gamen, series, 's avonds TV). Door de week soms nog geen 2 uur per dag. We zijn dus geen diehard TV kijkers waar statisch beeldmateriaal in zit. Games hebben dit wel, al is veel statische informatie (HUD's, maps, levensbalkjes etc) doorzichtig, waardoor ik me niet zo druk maak om burn-in bij games.

Ik heb de C7 nu 2 maand in bezit. Ik ervaar geen typische OLED kwaaltjes (banding, burn-in, gele tint). Wellicht omdat ik em nog maar te kort in bezit heb :P

Kortom: Burn-in kan echt wel optreden als je de TV als schilderij gebruikt of gewoon erg veel TV kijkt met statische logo's. Vooral gele, oranje en rode logo's zorgen voor onregelmatige slijtage van de oled's.
Je gaat op jezelf wonen, dus ik verwacht niet dat de tv 8 uur per dag aanstaat met statisch materiaal. Dan zou ik me niet druk maken om burn-in. Weet je van jezelf dat je dat wel gaat doen, dan zou ik geen OLED nemen. Kun je beter voor een XE9005/XE9305 van Sony (LED) gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 19-01-2018 10:46 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 20:43
Ik heb nog even gezocht naar wat bronnen en backround-info over burn-in en image retention, aangezien wij sinds een paar weken ook de trotse bezitters van een C7V zijn, en ik toch benieuwd was naar watvoor kijkgedrag (mogelijk) problemen oplevert. Aan de ene kant wil ik best wel rekening houden met de gevoeligheid van OLED voor statische content (bijv TV niet drie uur op pauze laten staan als je boodschappen gaat doen), maar aan de andere kant wil ik natuurlijk ook niet continu met burn-in issues in m'n achterhoofd zitten tijdens het kijken.

Ik vond dit interessante artikel, wat me toch wel enigszins gerust stelt. Daarin hebben ze een aantal tests uitgevoerd met de LG55EG9100, wat niet bepaald het nieuwste model is, en het blijkt dat OLED-schermen inderdaad wel gevoelig zijn voor image-retention (bijvoorbeeld 20 uur een menu in beeld hebben), maar daar staat tegenover dat de herstel-capaciteit van OLED ook prima is, en dat vrijwel alle image-retention en ghosting issues in verloop van tijd weer verdwijnen door:

- Gewoon lekker door te gaan met TV-kijken (waardoor de pixels geprikkeld worden weer andere kleuren weer te geven en lekker af te wisselen), en
- De TV af en toe uit te zetten (zoals 's nachts gewoon :)).

Ik denk dus dat voor de organische pixels een beetje hetzelfde geldt als voor ander organisch materiaal (zoals je spieren): hoe meer je het belast (statische content, hoge helderheid, etc), hoe sneller je last kunt krijgen van 'slijtage' (image retention), maar als je binnen een bepaalde marge blijft (niet drie weken iets op het scherm laten staan), dan is 'rust' en 'afwisseling' voor de pixels voldoende om te herstellen en weer 100% 'goed' te worden.

Een belangrijk leerpunt uit dit artikel vond ik overigens ook dat alleen het uit laten staan van de TV niet per se voldoende of juist de beste oplossing is om de burn-in issues te fixen als je er even flink wat last van hebt gehad. De kans bestaat echter dat de burn-in die je na een weekend geen TV-kijken toch nog vaag aanwezig ziet, alsnog gaat verdwijnen bij normaal gebruik erna.

Enfin, het is voor mij nu iets te vroeg om zelf conclusies over burn-in te trekken (wij hebben de TV vlak voor de kerst gekocht), maar tot nu toe nergens problemen mee gehad (max 2 uur per dag aan overigens), maar dit artikel vond ik wel waardevol.

[ Voor 0% gewijzigd door secret17 op 19-01-2018 11:02 . Reden: Typo's ]

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb die LG van hierboven inmiddels sinds 2016 en wat @secret17 zegt klopt in de praktijk ook prima. Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik geen klassieke televisie kijk (of heb), dus van logo's is geen sprake. Hij hangt aan een PC dus genoeg statisch beeld maar ik heb nog nooit iets van burn-in opgemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Ben zojuist bij de mediamarkt geweest vanwege de btw actie.

Heb hier de LG C7 gezien en de Sony KD-55XE3905, beide 55 inch.

Zien er beide schitterend uit! Ik vroeg de verkoper over de image retention/burn in van het lg oled paneel. Deze verkoper reageerde nogal geiriteerd en zei: we zullen maar teruglopen naar de sony want ik heb geen zin om dezd discussie met u aan te gaan. Waarop ik antwoorde: ik mag zoiets toch wel vragen? Ik lees er tenslotte veel over en ik vindt het niet echt een aankoop van ach we zien wel wat er gebeurt. De verkoper wilde me niet meer verder helpen.

Maar goed, ik heb beide tv’s dus gezien. Beide super mooi beeld en inderdaad de LG heeft gewoon betere zwart waarden. Alleen ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen deze 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Schuimpje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:43:
Ben zojuist bij de mediamarkt geweest vanwege de btw actie.

Heb hier de LG C7 gezien en de Sony KD-55XE3905, beide 55 inch.

Zien er beide schitterend uit! Ik vroeg de verkoper over de image retention/burn in van het lg oled paneel. Deze verkoper reageerde nogal geiriteerd en zei: we zullen maar teruglopen naar de sony want ik heb geen zin om dezd discussie met u aan te gaan. Waarop ik antwoorde: ik mag zoiets toch wel vragen? Ik lees er tenslotte veel over en ik vindt het niet echt een aankoop van ach we zien wel wat er gebeurt. De verkoper wilde me niet meer verder helpen.

Maar goed, ik heb beide tv’s dus gezien. Beide super mooi beeld en inderdaad de LG heeft gewoon betere zwart waarden. Alleen ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen deze 2....
Iig niet bij de MM kopen dan. Vreemde reactie van de verkoper. Welke prijzen vraagt MM voor deze tv’s? (Ga er van uit dat je de 9305 bedoelt). Ik heb een C7 OLED, wat gewoon een betere performer is dan de 9305 LCD.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Ja vondt het echt raar. Bedoel de 9305 inderdaad! Ze hadden alleen de 65 inch versie van de C7 staan. Ik vroeg naar de 55 inch versie. Verkoper zei dat deze er niet meer was en dat de B7 hiervoor in de plaats was gekomen. De sony zat in ieder geval op 1743 met de actie, de LG op 1700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Ik heb vandaag ook een mail gestuurd naar Smits, ze nemen morgen contact met me op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 907495

Burn in, retentie geen last van bij mijn LG Oled 55C7, Ik had eerst een Philips maar ambilight tegen het plafond was echt irritant en philips had geen oplossing terwijl men dat wel had aangegevn. Bij mijn dealer in Almere gekocht 1580€ lekker voordelig, alleen ik kreeg gisteren een mail dat je krijgt er deze week een Yamaha music cast bij (ivm de mm btw dagen) dus ik moet ze ff bellen of ik die ook nog kan krijgen heb het toestel namelijk vorige week gekregen. hoop dat het lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hulleman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:05:
[...]

Iig niet bij de MM kopen dan. Vreemde reactie van de verkoper. Welke prijzen vraagt MM voor deze tv’s? (Ga er van uit dat je de 9305 bedoelt). Ik heb een C7 OLED, wat gewoon een betere performer is dan de 9305 LCD.
LG OLED is echt overall qua beeld een stuk beter ivm LED, ben er echt heel erg blij mee en heb lang getwijfeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Schuimpje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:14:
Ik heb vandaag ook een mail gestuurd naar Smits, ze nemen morgen contact met me op
MM is veel te duur met die prijzen. AO, Smits, Foka, Apollo kunnen je sowieso een betere prijs geven voor zowel de Sony als LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Anoniem: 907495 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:07:
Burn in, retentie geen last van bij mijn LG Oled 55C7, Ik had eerst een Philips maar ambilight tegen het plafond was echt irritant en philips had geen oplossing terwijl men dat wel had aangegevn. Bij mijn dealer in Almere gekocht 1580€ lekker voordelig, alleen ik kreeg gisteren een mail dat je krijgt er deze week een Yamaha music cast bij (ivm de mm btw dagen) dus ik moet ze ff bellen of ik die ook nog kan krijgen heb het toestel namelijk vorige week gekregen. hoop dat het lukt
Na een week kun je ook geen last hebben van burn-in. Het kost tijd om dat er in te laten slijten. Heb mn C7 nu 2 maand en ook geen last van burn-in. Heel soms zie ik wat retentie als ik langere tijd in statische menu's zit te prutsen, maar dat is bij verandering van beeld meteen weg. Ook geen retentie bij het lang spelen van games of statische logo’s bij tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hulleman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:14:
[...]

Na een week kun je ook geen last hebben van burn-in. Het kost tijd om dat er in te laten slijten. Heb mn C7 nu 2 maand en ook geen last van burn-in. Heel soms zie ik wat retentie als ik langere tijd in statische menu's zit te prutsen, maar dat is bij verandering van beeld meteen weg. Ook geen retentie bij het lang spelen van games of statische logo’s bij tv kijken.
Daar heb je weer helemaal gelijk in :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:33

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb de mijne een maand of 3, en als je oplet met wat je doet dan heb je er normaal geen last van. Zeker als je bv. Kodi of iets anders gebruikt, zorg dat deze een screensaver heeft. De TV zelf heeft ook een screensaver voor de menu's. Enkel TV zenders met heel contrasterende logo's zouden eventueel een probleem kunnen geven maar dat heb ik tot hiertoe nog niet gemerkt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Wat ik over het algemeen doe is veel voetbal/formule 1 kijken. Hier heb je dus scoreborden etc.
Voor de rest kijk ik veel netflix of andere platformen waar video's en series te vinden zijn.

Voornamelijk het kijken van voetbal maak ik me druk over i.v.m. de scoreborden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-06 14:54
Schuimpje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:44:

Voornamelijk het kijken van voetbal maak ik me druk over i.v.m. de scoreborden..
Nu bijna een jaar een 65B6 en totaal geen last van burn in en hier staat de tv op zaterdag/zondag vaak de hele dag op voetbal

Movies: letterboxd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:40
Schuimpje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:44:
Wat ik over het algemeen doe is veel voetbal/formule 1 kijken. Hier heb je dus scoreborden etc.
Voor de rest kijk ik veel netflix of andere platformen waar video's en series te vinden zijn.

Als je je druk gaat maken om dit soort dingen dan is een OLED of Plasma niet aan je besteed naar mijn mening.

Als je er 1 koopt, gewoon gebruiken zoals je van plan bent deze te gebruiken en niet te veel op letten. Enigste no go is natuurlijk compleet stilstaand beeld voor een lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
freaky35 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:32:
[...]

Als je je druk gaat maken om dit soort dingen dan is een OLED of Plasma niet aan je besteed naar mijn mening.

Als je er 1 koopt, gewoon gebruiken zoals je van plan bent deze te gebruiken en niet te veel op letten. Enigste no go is natuurlijk compleet stilstaand beeld voor een lange tijd.
Ja ik zal er inprincipe gewoon normaal gebruik van maken. En het beeld uiteraard niet te kang stil laten staan op hetzelfde scherm. Dus eigenlijk zou ik met een gerust hart een oled kunnen nemen en gebruiken.

Hoe zit het trouwens als je hem op standby zet? Reset de tv de pixels dan of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
ik ben een newbee in OLED maar die tv's hebben toch wel gewoon een systeem dat als je bijv, 2 uur niets op je tv doet dat hij zichzelf uitschakelt ? Dus dan hoef je je toch sowieso geen zorgen te maken om evt burn in .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Schil1 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:23:
ik ben een newbee in OLED maar die tv's hebben toch wel gewoon een systeem dat als je bijv, 2 uur niets op je tv doet dat hij zichzelf uitschakelt ? Dus dan hoef je je toch sowieso geen zorgen te maken om evt burn in .. ?
Burn-in is iets complexer dan dat. Er is genoeg materiaal over te vinden.

Verder denk ik dat een OLED tv niet aan Schuimpje is besteed. Je gaat nooit rustig TV kijken als je constant bang bent voor burn-in. Uiteraard wil je burn-in voorkomen en ben je voorzichting met een dure TV, maar een TV blijft een gebruiksvoorwerp waar je zonder zorgen naar moet kunnen kijken.

Misschien biedt het meer peace of mind om met een midrange LCD tv te overbruggen totdat er bijv. Micro LED TV's geproduceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Als ik de voor en nadelen OLED vs Led bekijk, kies ik nog steeds resoluut voor de betere uit de 2 en dat is zonder enige twijfel gewoon OLED :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Heb zojuist de knoop doorgehakt en een sony kd-55xe9305 besteld bij coolblue voor 1499,- incl. btw..
Hopen dat ik de juiste keuze heb gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-06 19:42
Hann1BaL schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:07:
Tsja en als je zoals bijvoorbeeld mijn oud opa de hele dag enkel naar rtl4 kijkt dan brand dat logo gewoon in hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 14:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mission schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:15:
[...]

Tsja en als je zoals bijvoorbeeld mijn oud opa de hele dag enkel naar rtl4 kijkt dan brand dat logo gewoon in hoor.
Je hebt gelijk en heel flauw: Als hij altijd RTL4 kijkt zal hij er nooit last van hebben ;) Niet zappen naar een ander kanaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-06 19:42
Hann1BaL schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:25:
[...]

Je hebt gelijk en heel flauw: Als hij altijd RTL4 kijkt zal hij er nooit last van hebben ;) Niet zappen naar een ander kanaal.
*Mission schrapt tv van erfenis*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik heb heel voorzichtig een vermoeden dat het wat vaker melden van inbranden van het rtl4 logo te maken zou kunnen hebben dat de gemiddelde kijker van RTL4 eerder geneigd is de tv de hele dag aan te laten staan? Kort door de bocht: Wellicht kijken wat meer gepensioneerden en werklozen rtl4? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Empirisch onderzoek op mijn LG 930V [2014] wijst uit dat er geen sprake is van een burn-in. Speel-uren inmiddels ruim 8000 uren
Schuimpje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:43:
Heb zojuist de knoop doorgehakt en een sony kd-55xe9305 besteld bij coolblue voor 1499,- incl. btw..
Hopen dat ik de juiste keuze heb gemaakt :)
Laat even weten wanneer de eerste burn-in verschijnt..

[ Voor 55% gewijzigd door 210667 op 25-01-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
210667 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:26:
Empirisch onderzoek op mijn LG 930V \[2014] wijst uit dat er geen sprake is van een burn-in. Speel-uren inmiddels ruim 8000 uren

[...]

Laat even weten wanneer de eerste burn-in verschijnt..
Hij heeft dus een LCD gekocht. Waarschijnlijk heeft hij het risico niet aangedurfd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:01
Bijna overal was de 55C7V 1999, ook bij MM weken lang.. nu ineens met BTW actie, is de 55C7V ineens niet meer leverbaar en de 55B7V ineens voor 1999 bij MM.. terwijl de B7V juist goedkoper is, vanwege plastic behuizing ipv aluminium.. stelletje oplichters die MM

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-06 16:54
SuperVeloce schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:57:
Bijna overal was de 55C7V 1999, ook bij MM weken lang.. nu ineens met BTW actie, is de 55C7V ineens niet meer leverbaar en de 55B7V ineens voor 1999 bij MM.. terwijl de B7V juist goedkoper is, vanwege plastic behuizing ipv aluminium.. stelletje oplichters die MM
Paar dagen geleden was deze €2699 of €2799 bij MM. Check eens het prijzen discussie topic. Bij Smits of ao.nl kan je 'm waarschijnlijk rond de €1500 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
SuperVeloce schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:57:
Grappig, ben gisteren bij de mm geweest. En ze hadden de 65” c7 opgesteld staan ik vroeg de verkoperd waar het 55” model stond. Werd me verteld dat de c7 niet meer gemaakt werd en de B7 hier de vervanger voor is xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Schuimpje schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 22:46:
[...]

Grappig, ben gisteren bij de mm geweest. En ze hadden de 65” c7 opgesteld staan ik vroeg de verkoperd waar het 55” model stond. Werd me verteld dat de c7 niet meer gemaakt werd en de B7 hier de vervanger voor is xd
De B7 is niet eens een Nederlands model. Lutsers daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Sorry maar ik moet echt lachen hier. OLED heeft dezelfde problemen én voordelen die plasma had / heeft.

Keiharde burn-in en betere zwart waardes. En ja, ik heb een plasma gehad. Veel gamen of dezelfde zenders zijn funest, sommige logo's staan nu nog in mijn plasma gebrand.

En wat is normaal gebruik? Ik neem het risico iig niet meer, dan maar geen OLED.

Zolang ze nog geen goede oplossing hebben tegen burn-in, gewoon een goede lcd kopen, xe9305 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Segafreak83 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 03:01:
Sorry maar ik moet echt lachen hier. OLED heeft dezelfde problemen én voordelen die plasma had / heeft.

Keiharde burn-in en betere zwart waardes. En ja, ik heb een plasma gehad. Veel gamen of dezelfde zenders zijn funest, sommige logo's staan nu nog in mijn plasma gebrand.

En wat is normaal gebruik? Ik neem het risico iig niet meer, dan maar geen OLED.

Zolang ze nog geen goede oplossing hebben tegen burn-in, gewoon een goede lcd kopen, xe9305 oid.
Juist, daarom heb ik ook voor de XE9305 gekozen ipv OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Zelfde verhaal hier, ouders altijd plasma gehad. 3 keer vervangen i.v.m. Burn in ook bij normaal gebruik 2á3 uur tv kijken per dag. Ik koop nu een tv (lees: xe9305) met mijn verstand. Zodra deze aan vervanging toe is dan zal de oled techniek een stuk volwassener zijn en meer door ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
Mhhh.. Kom nu juist van plasma af vanwege beschadigd beeldscherm (fysiek)
Nu sinds een dag een Sony 9005 led (zeer goed getest) en wat een tegenvaller...

Gaat toch echt terug naar retailer (vandaag ff bellen). Kijkhoek bagger, donkere hoeken (schijnt normaal te zijn ... Pffffft..gelul), sd kwaliteit ziggo is tranentrekkend.
Ga voor een oled. Mijn plasma had na 4 a 5 jaar nauwelijks tot geen last van inbranden. We kijken dan ook heel afwissel3nd en regelmatig screenwash/ screeensaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Ja ik ben ook zeer benieuwd naar de kijkhoeken! Ik krijg de XE9305 a.s. Zondag binnen en ga er de komende week gewoon is mee aan de slag. Wat voetbal, films/series kijken. Mocht ik het echt niks vinden dan kan ik alsnog de stap naar OLED 55C7V maken. Ik zal mijn bevindingen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hier staat ook sinds 1,5 jaar een lg oled tv en nog 0 last van inbranden. OLED heeft veel minder last van inbranden dan een plasma tv.

Heb je een Samsung gsm? Die heeft namelijk ook een OLED scherm erin. En ja het kan inbranden, zoek maar op internet, er zijn genoeg mensen met een ingebrand menu aan de onderkant. Dit betekend echter niet dat het snel inbrand, de meeste mensen hebben namelijk nergens last van. Je moet echt wel het beeld heel lang ergens op laten staan wil je het laten inbranden.

Daar waar het bij plasma een paar uurtjes is, is het bij OLED 1 dag ongeveer. Dat is echt wel een groot verschil. De tv schakelt zichzelf uit als er 2 uur niet wordt gekeken dus je hoeft ook niet bang te zijn dat je hem per ongeluk de hele dag aan laat staan.

Je hebt sowieso ongeveer 5-7 jaar garantie op een tv volgens de Nederlandse wet.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
7 jaar?
Vertel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
DutchKel schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:08:

Je hebt sowieso ongeveer 5-7 jaar garantie op een tv volgens de Nederlandse wet.
2 jaar volgens de wet, daarnaast heb je nog de verwachtte levensduur van een product.

Stel je tv brandt in na 3 jaar, noem maar iets geks. Laten we zeggen dat het de halve levensduur is van de tv. Dan betaal je alsnog de helft van de kosten ( als je geluk hebt en inbranden niet uitgesloten is van de voorwaarden).

Geen idee wat een paneel los kost, maar ik denk dat je tv dan economisch Total loss is.

Garantie is leuk en fijn, maar na 2 jaar mag je hopen op een winkel die je tegemoet komt (en nog bestaat ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Nou volgens de nederlandse wet heb je garantie aan de hand van de verwachtte levensduur. Een advocaat bij de rechtsbijstand wist me te zeggen dat de verwachtte levensduur van een tv ongeveer 5-7 jaar is waar rekening mee gehouden moet worden, toen was het 5 jaar voor een ccfl tv en 7 jaar voor een led tv.

Zelf heb ik namelijk al eens een tv na 4 jaar kapot gehad (deze kon niet meer gerepareerd worden omdat de panelen niet meer gemaakt werden) en dat heb ik via de rechtsbijstand laten afhandelen omdat de winkel niet mee wilde werken, ik heb uiteindelijk 3/7e van de prijs wat ik had betaald voor de tv terug gekregen (voor een tv van 1800 euro is dat alsnog een behoorlijk bedrag).

Het is moeilijk om soms je recht te krijgen, maar er zijn altijd mogelijkheden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Thnx voor de correctie! Is iig wel redelijk nieuw dat de B7 als NL model gevoerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Segafreak83 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:04:
[...]

2 jaar volgens de wet, daarnaast heb je nog de verwachtte levensduur van een product.

Stel je tv brandt in na 3 jaar, noem maar iets geks. Laten we zeggen dat het de halve levensduur is van de tv. Dan betaal je alsnog de helft van de kosten ( als je geluk hebt en inbranden niet uitgesloten is van de voorwaarden).

Geen idee wat een paneel los kost, maar ik denk dat je tv dan economisch Total loss is.

Garantie is leuk en fijn, maar na 2 jaar mag je hopen op een winkel die je tegemoet komt (en nog bestaat ;)).
Er is nergens wettelijk vastgesteld dat je 2 jaar garantie kan krijgen. Het enige recht dat je hebt is dat je een deugdelijk product krijgt. Door deze wazige wet zal het je veel moeite en geld kosten voordat je gelijk haalt.

Ik heb ergens nog een document liggen met richtlijnen voor garantieduur afhankelijk van product en prijsklasse. Zal het vanavond wel even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
De xe9305 nu zo’n 5 dagen in gebruik. Onwijs mooie tv met uitstekende beeld kwaliteit en goede zwartwaardes (of je moet in een compleet donkere kamer zitten dan zie je de backlight nog wel eens doorkomen, maar goed ik heb altijd wel een klein lampje of iets dergelijks aanstaan zoals de meeste mensen). Geluid van de tv is ook meer dan prima!

Uiteindelijk dik tevreden met de keus en geen spijt dat ik niet voor oled ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Utoka schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:15:
[...]

Sorry maar dit vind ik zelf een beetje mis informatie. Als er mensen zijn met ingebrande RTL4 logo's dan weet je dat het toch niet alleen bij normaal gebruik is (überhaupt wat is normaal gebruik?).

Verder is het niet echt burn-in maar meer slijtage. Hier staat in het ervarings topic van OLED een goede post/uitleg over.

edit: Zeg niet dat je hem niet moet kopen maar lees je wel in wat de risico's zijn. Voor mij idee nog het beste beeld wat je kan krijgen (heb hem zelf ook :+ ) maar het is goed om te weten dat OLED nog geen perfecte techniek is
Zelfs mijn Samsung Galaxy S7 Edge is nogal erg ingebrand... En dat na (per ongeluk) 15-20 minuten op volle helderheid op dezelfde pagina te hebben gestaan.

OLED panelen zijn geweldig, maar dat inbranden blijft gevaarlijk. En ik was zelf ook eerst iemand die zei "ohh dat inbranden? Maak je daar maar geen zorgen over" ;(

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucei
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-05-2024
Is burn in hetzelfde als dat je tijdelijke donkerdere 'plekken' ziet tijdens menuovergangen op een grijs achtergrond (wat ik wel heb sinds dat ik een xbox heb aangesloten op een LG oled) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:07
Heb mijn oled nu bijna 2 jaar en staat gemiddeld wel zo'n 6 uur per dag aan. Zojuist nog even een volledig wit beeld aangezet...geen vuiltje te bekennen. En ja ik gebruik hem zelfs regelmatig als computer monitor. Met static browser tabs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Yucei schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:21:
Is burn in hetzelfde als dat je tijdelijke donkerdere 'plekken' ziet tijdens menuovergangen op een grijs achtergrond (wat ik wel heb sinds dat ik een xbox heb aangesloten op een LG oled) ?
Nee dat is image retention. Normaal op een oled en verdwijnt vanzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Janpietertje89 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:16:
Heb mijn oled nu bijna 2 jaar en staat gemiddeld wel zo'n 6 uur per dag aan. Zojuist nog even een volledig wit beeld aangezet...geen vuiltje te bekennen. En ja ik gebruik hem zelfs regelmatig als computer monitor. Met static browser tabs etc.
Burnin valt voornamelijk op bij een volledig rood, geel, groen, blauw scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

kuusj98 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:54:
[...]

Zelfs mijn Samsung Galaxy S7 Edge is nogal erg ingebrand... En dat na (per ongeluk) 15-20 minuten op volle helderheid op dezelfde pagina te hebben gestaan.

OLED panelen zijn geweldig, maar dat inbranden blijft gevaarlijk. En ik was zelf ook eerst iemand die zei "ohh dat inbranden? Maak je daar maar geen zorgen over" ;(
Dat lijkt me erg sterk. Ik gebruik mijn OnePlus met OLED paneel elke dag als navigatie, met schermhelderheid hoog. Nog niets te bekennen qua burnin.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jeroenneman schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:27:
[...]

Dat lijkt me erg sterk. Ik gebruik mijn OnePlus met OLED paneel elke dag als navigatie, met schermhelderheid hoog. Nog niets te bekennen qua burnin.
En toch is het gebeurd :7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:39
Jeroenneman schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:27:
[...]

Bij mij S7 had ik precies hetzelfde. Dagelijks gebruik van Waze met schermhelderheid op 100%, het oranje Waze 'meld' knopje was heel duidelijk ingebrand. Net als de Android status balk (viel op bij een scherm test). Samsung heeft het scherm toen vervangen.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yohammer
  • Laatst online: 05-12-2023
Onze 55E6 is ook ingebrand links boven in,via LG website een mail gestuurd met foto’s er bij.
Volgende dag gebeld door LG er komt een bedrijf kijken (ben de naam even kwijt) gisteren gebeld door het betreffende bedrijf ze hadden een nieuwe OLED scherm besteld komt van de week binnnen en ze komen het beeldscherm verwisselen.
Kan niet anders zeggen goede After Sales van LG

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/i/pnavf8cSj

[ Voor 9% gewijzigd door yohammer op 02-06-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:18
Ik heb nu een half jaartje een 55e7.

Begin nu ook te merken dat het Oranje gedeelte van het Rtl4 logo is ingebrand.

Mijn vriendin kijkt op een avond een uurtje of 4 naar rtl4.

Ik maak mij er niet echt druk om heb 2 jaar garantie mocht het nog erger worden bel ik LG

OLED is eindelijk een tv waar ik elke dag nog van geniet zodra ik de tv aanzet of dit nu gewoon tv is of een 4k film.

[ Voor 18% gewijzigd door schumi1986 op 04-06-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1977
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Sta op het punt een 65 C8 te bestellen maar klein onderbuik gevoel betreffende inbranden. Hier wordt ook wel eens RTL 4 gekeken, gemiddeld een uurtje per dag. Verder ook andere kanalen, met name NPO maar daar zijn de zenderlogos wit en veelal doorzichtig. In de avond kijk ik vooral veel Netflix. Denken jullie voldoende mixed content om de oled te doen overleven? Is de ervaring dat binnen de twee jaar garantie van lg, zij niet moeilijk doen bij een ingebrand scherm? De C8 heeft een nieuwe anti burn instelling, logo luminance adjustment, waarbij statische elementen met 20% gedimd worden na een paar minuten kijken...iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:30
Zoek op rtings en hdtvtest en zie wat dat voor invloed heeft op de rest vh beeld.

Sommigen zien het niet, ik hoef het niet :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
  • Laatst online: 05-12-2023
Monteur van LG is geweest vandaag hij heeft even gekeken in het service menu ,en gelijk het beeldscherm vervangen zonder vragen te stellen.Top service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:29
Ronnie1977 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:45:
Sta op het punt een 65 C8 te bestellen maar klein onderbuik gevoel betreffende inbranden. Hier wordt ook wel eens RTL 4 gekeken, gemiddeld een uurtje per dag. Verder ook andere kanalen, met name NPO maar daar zijn de zenderlogos wit en veelal doorzichtig. In de avond kijk ik vooral veel Netflix. Denken jullie voldoende mixed content om de oled te doen overleven? Is de ervaring dat binnen de twee jaar garantie van lg, zij niet moeilijk doen bij een ingebrand scherm? De C8 heeft een nieuwe anti burn instelling, logo luminance adjustment, waarbij statische elementen met 20% gedimd worden na een paar minuten kijken...iemand hier ervaring mee?
Als je maar een uurtje RTL 4 gaat kijken zal je denk ik weinig last hebben van burn in. Gewoon voor die OLED gaan als jullie thuis niet de hele avond naar RTL 4 kijken! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramLamberts
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04 14:05
Segafreak83 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 03:01:

Ik heb hier een 13 jaar oude LG plasma staan waar nog geen stipje ingebrand is. En er werd vroeger behoorlijk veel op gegamed. Lijkt me dus straf om te stellen dat er keiharde burn-in is. Tenzij je natuurlijk 12u per dag dezelfde game speelt.

Met OLED heb ik nog geen ervaring, aangezien mijn plasma weigert de mijn te geven. Maar met de moderne technologie (die ook voortkomt uit de technologie die bij plasma werd gebruikt) lijkt het me sterk dat er veel burn-in zou voorkomen bij de moderne panelen (misschien vroeger bij de goedkoopste modellen ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Fuwor schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:31:
[...]

Als je maar een uurtje RTL 4 gaat kijken zal je denk ik weinig last hebben van burn in. Gewoon voor die OLED gaan als jullie thuis niet de hele avond naar RTL 4 kijken! *O*
als je maar minder dit doet, dat doet. nou nou lekker relax tv kijken dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:19
secret17 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:00:
Ik heb nog even gezocht naar wat bronnen en backround-info over burn-in en image retention, aangezien wij sinds een paar weken ook de trotse bezitters van een C7V zijn, en ik toch benieuwd was naar watvoor kijkgedrag (mogelijk) problemen oplevert. Aan de ene kant wil ik best wel rekening houden met de gevoeligheid van OLED voor statische content (bijv TV niet drie uur op pauze laten staan als je boodschappen gaat doen), maar aan de andere kant wil ik natuurlijk ook niet continu met burn-in issues in m'n achterhoofd zitten tijdens het kijken.
Dit kan helemaal niet mijn oled gaat na 30sec pauze meteen naar zn screensaver. Dus zwartbeeld met verspringend patroon. Dit doet hij op alle ingangen hij detecteerd dus stilstaand beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:29
Hamazaki schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:05:
[...]

als je maar minder dit doet, dat doet. nou nou lekker relax tv kijken dan :+
Tegenwoordig heeft RTL4 geen oranje logo meer dus is dit ook geen issue meer. Fijne dag verder! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Fuwor schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:31:
[...]

Tegenwoordig heeft RTL4 geen oranje logo meer dus is dit ook geen issue meer. Fijne dag verder! 8)7
Goed dat je in de gaten moet houden welke zender wat voor een logo heeft om normaal tv te kijken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12
Schuimpje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:00:
Hey hallo,

Aangezien ik op mezelf ga wonen ben ik aan het rondkijken voor een tv.
Mijn oog viel direct op de LG Oled 55C7V. Ik lees alleen heel veel verhalen over burn in...
Is dit as we speak, nog steeds een probleem bij dit model? Ben namelijk niet van plan 1999 euro te betalen
voor een tv die snel last heeft van burn in.

Wat is eventueel een goed alternatief?

Groetjes!
1999 euro voor een 55" oled van vorig jaar dan doe je echt iets verkeerd. Het nieuwe model kan je al voor 1300-1400 krijgen.

En als je veel TV kijkt met vaste Logo's raad ik OLED af. Als je veel games speelt met vaste UI elementen Idem.

Kijk je veel films en series van streaming diensten dan is het geen enkel probleem. Maar dagen lang hetzelfde logo of UI boxje op die plek dan gaat het wel degelijk mis met OLED. De nieuwe C8 modellen gaan er beter mee om maar het gebeurd nog steeds bij veel statische content.

Dan kan je veel beter voor een LCD TV met FALD backlight gaan dan hoef je je daar geen zorgen om te maken. Bv de Sony 55XF900 voor 1000-1100 euro.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Astennu schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:39:
[...]

1999 euro voor een 55" oled van vorig jaar dan doe je echt iets verkeerd. Het nieuwe model kan je al voor 1300-1400 krijgen.

En als je veel TV kijkt met vaste Logo's raad ik OLED af. Als je veel games speelt met vaste UI elementen Idem.

Kijk je veel films en series van streaming diensten dan is het geen enkel probleem. Maar dagen lang hetzelfde logo of UI boxje op die plek dan gaat het wel degelijk mis met OLED. De nieuwe C8 modellen gaan er beter mee om maar het gebeurd nog steeds bij veel statische content.

Dan kan je veel beter voor een LCD TV met FALD backlight gaan dan hoef je je daar geen zorgen om te maken. Bv de Sony 55XF900 voor 1000-1100 euro.
Bericht is al bijna een jaar oud, ondertussen is alles al geregeld. Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Schuimpje schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:47:
[...]

Bericht is al bijna een jaar oud, ondertussen is alles al geregeld. Toch bedankt
Ah dat verklaart het :P my bad. Wat is het uiteindelijk geworden?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Astennu schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:45:
[...]

Ah dat verklaart het :P my bad. Wat is het uiteindelijk geworden?
Ondertussen al een tijdje in het bezit van een sony 55xe9305. Super tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Schuimpje schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:47:
[...]

Ondertussen al een tijdje in het bezit van een sony 55xe9305. Super tevreden mee!
Ah ja dat is inderdaad ook een goede :)
Ik heb zelf een 940e top toestel.
Net als die 930e had die ook de X1 Extreme en met update dus dolby vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterzzs1984
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:15
Beste allemaal,

Ik heb eind 2017 de LG OLED55C7V gekocht. Top toestel, maar....

Na een jaartje, november 2018, zag ik dat het beeld niet goed was. Bij sommige kleuren was overduidelijk te zien dat beelden waren ingebrand. Via de verkoper in contact gekomen met CE repair die het volledige scherm onder garantie heeft vervangen. Ik heb destijds alleen de voorrijkosten moeten betalen.

Nu ruim anderhalf jaar verder heb ik weer precies hetzelfde. Weer contact gehad met verkoper en die brengt me opnieuw in contact met CE Repair. Ik moet nu ongeveer 600 euro betalen voor vervangen van het scherm.

Aan de ene kant fijn dat er een coulance regeling is. Aan de andere kant.... Dit mag toch niet in nog geen 3 jaar tijd 2 keer voor komen?

Zijn er meer mensen die dit ook hebben meegemaakt? Ben eigenlijk wel benieuwd of er toch nog andere mogelijkheden zijn om dit met LG op een goede manier te regelen.
Pagina: 1