Toon posts:

IIyama z'n geld waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand die er wat van af weet (of denkt te weten) mij hier iets zinnigs over zeggen? :

Ik ga binnenkort een nieuwe monitor aanschaffen. Ik ben heel erg uitgekeken ( :P) op 15".

Ik heb staan kijken naar een LG VS-195e 19"-er en daarna naar een IIyama VM Pro 450 19"-er (A901HT). Veel verschil zag ik niet, behalve dan het prijskaartje :(

Is die IIyama z'n meerprijs waard? De LG leek me nl. ook helemaal niet verkeerd.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik ken de LG niet, maar toch durf ik te zeggen: ga voor de pyama!!!
ik heb er zelf ook een en ben er meer-dan-super-tevreden over.
echt zwaar goed :9

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ken je LG niet?? Wacht even op de 19" Flatron van LG, ik denk dat die zijn geld meer dan waard wordt

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Neem LG, Ilyama sucks....

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik zou gaan voor de Iiyama. Is een goed beeldscherm met goed resolutie/frequentie verhoudingen. Ik heb zelf een VM Pro 450. deze heeft een DiamontTron beeldbuis en de LG heeft volgens mij een FlatTron beeldbuis. DiamondTron is een echte vlakkebeeldbuis. Bij de Flattron wordt het gewoon anders op het beeldscherm gezet (dus niet een plattebeeldbuis). Iiyama geeft ook 3 jaar garantie waarvan 1 jaar on-site dacht ik.

Iiyama regels

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
Ik heb ook een Iiyama (inmiddels 3 jaar ooude 21") en ben er erg blij mee :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Of die Ilyama jou het geld waard is moet je zelf bepalen. De een heeft meer over voor een monitor dan de ander.

Over Ilyama monitoren:

Ze kunnen veel hogere refreshrates aan dan die onbekendere merken... En soms kunnen ze ook hogere resoluties aan. Mijn 17" Panasonic kan max. 1280x1024@65Hz , dit zal bij een duurdere monitor als een Ilyama toch wel iets hoger liggen....

Verwijderd

Heb je genoeg geld, pak dan de Illyama, aangezien dat die de beste uit de testen komen ! zit je een beetje op log buget (zoals ik :) ) dan wordt het de LG !

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik heb zelf de 17" LG 78FT Plus en mij bevalt'ie perfect. Ik had toendertijd de keuze uit een gewone pyama en de LG Flatron (allebei 17") voor dezelfde prijs. Die keuze was wel vrij snel gemaakt.
LG heeft best wel hoge refreshrates vind ik: 85 Hz op 1280, 120 op 1024, 140 op 800 en 160 op 640 (en ik geloof 75 op 1600).
Als je geld over hebt kan je best je Pyama kopen maar je kan ook geld besparen en daarmee over een tijdje (een deel van) een nieuwe videokaart kopen.

The Choice is Yours

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Je moet natuurlijk zelf beslissen of je het geld ervoor over hebt, maar ik ben heel blij met mijn 17" Iiyama Elektronenkanon.

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• The - DDD
  • Laatst online: 17-08 22:44
Zorg er gewoon voor dat je beide monitoren naast elkaar kunt zien in een winkel.
Zet ze allebei op de resolutie die je het prettigst werken vind.

Die LG gaat tot 1600 bij 1200
Die Pyama gaat to 1920 bij nogiets

En neem maar van mij aan, een 19" draai je niet op 1600 bij 1200 (tenzij je een vergroot glas bij de hand hebt)

Dus op zich heeft zo'n LG meer dan voldoende refreshrate om een prettig plaatje te kunnen maken bij 1024 bij 7?? of 12?? bij ???.
(sorry voor die ?-tjes, weet al die resoluties niet uit m'n hoofd)

Dus je hoeft alleen maar te kijken of je het beeld van die LG prettig genoeg vind in verhouding tot een pyama.

Ikzelf vind zo'n LG 19" een strak beeldje hebben, uiteraard moet je er een goede videokaart bij hebben. (in winkels demo-en ze monitoren niet voor niets met g400 kaarten.

Aan het eind van de test moet je jezelf en je protemonee afvragen welke je neemt. (ik zou LG nemen)

Nog twee tips, beoordeel je monitor in de winkel voordat je hem meeneemt, check vooral de hoekjes.

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
Oke oke...
Duidelijk weinig verstand van Monitoren.
Als je al niet eens de resoluties uit je hoofd weet Tss..Naja
Je kunt eigenlijk nooit zomaar zeggen of de ene monitor beter is als de andere. Dat kun je alleen oordelen uit reviews waar de 2 met elkaar vergeleken worden. Het is inderdaad zo dat de Iiyama hogere resoluties aan kan met een hogere refresh rate. Maar dat kun je meestal niet waarnemen uit de Demo monitoren van een winkel. Als je daar op de hoekjes en randjes let kom je meestal bedrogen uit, omdat die meestal aan dezelfde pc zijn aangesloten met behulp van splitters en dergelijke wordt het beeld verzwakt.

/me koopt deze maand nog een 21 inch pjama :)
Ricoh

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Okay, ik heb nu een Pyama Vison Master Pro 410, een 17 inche knalbuis.
Hij is echt Verticaal, in het begin is het wel effe wennen, maar je wilt nooit meer een CTX (dacht ik).
Pyama heeft 3 jaar onsite garantie, en je krijgt dan een leen monitor.
Ik draai op een resolutie van 1152 bij 864 en 100Hz.
Gebruik dan wel de orginele drivers.

En die 2 draag lijnen zie je haast niet.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

In de C!T van deze maand staat een review van 21" monitoren. (OK, beetje off topic.) Waarin de Iiyama als beste uit de test komt. Wat belangrijk om te weten is: gebruik je je monitor veel? Daarmee bedoel ik meer dan 5 a 6 uur per dag. Veel achter je monitor betekent gewoon een goede monitor met goede service. Besef dat een goede monitor/keyboard/muis belangrijker is dan alle andere apparaten in je computer, omdat je daar lichamelijk contact mee hebt. Als je bezuinigt op deze spullen, kan dat later tot nare dingen leiden (RSI bijv.).

Verwijderd

JAAAA

neem Ilyama... das echt vet goed :)

ik heb een tijdje geleden een nieuwe monitor gekocht, eerst dacht ik aan lowbudget spul maar nadat ik ff deze bak met plat beeld had gezien wou ik echt geen andere ik heb nu de A702HT (das 17") en ik ben er echt heeeeeel tevreden mee

Doen...

mzzls

• Diamon

Diamon

The Weird One

Ja Broodrooster, het zijn geweldige knalkasten.
Als je inderdaad 1 maal achter een Pyama hebt gezeten, wil je nooit meer anders. :9 :9 :9
Had eerst een Tulip, nauw dat was echt 3 maal :r :r :r
Kwam niet boven de 75 Hz op 1024 bij 768

Een monitor wordt meestal pas als laatst gekocht, dus vaak een goedkoop iets, en dus een koppijn als resultaat.

Be Smart, Buy a Iiyama

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Ik heb nu ook Iiyama (na veel tobben toch maar de 22" versie gekocht. :)) en ik moet zeggen, dat ding ROELT! Veel mooier als mijn oude Philips.
LG ken ik niet, dus of ie de meerprijs waard is... ik weet wel dat je niet op een monitor moet bezuinigen, dus trek je conclusies....

• Slashdotter
  • Niet online
Niet lullen. Gewoon voor de Iiyama gaan.

Verwijderd

Als je het verschil niet ziet ?
waarom zou je dan een pyama kopen ?
waarom zou je meer betalen voor iets dat je toch niet ziet ?
Btw ik vind Sony monitors beter...

De helft van de duurdere monitor fabrikanten (waaronder pyama )gebruikt sony beeldbuizen..

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

En er lopen bij Ilyama op een hoogte 1/3 en 2/3 van het scherm twee lijntjes door het beeld. HHMM ga dan liever voor een goedkopere monitor, volgens mij is het verschil miniem. Het lijkt me niet leuk 2 van die lijntjes op je scherm.
Deze informatie is verkregen van hun website.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Frank: die zitten er inderdaad, maar die vallen echt niet op, je moet er heel goed op letten, of een heel wit scherm voor je neus hebben wil je die dingen zien.

Ik zit al 2 maanden tegen een 22" Iiyama aan te kijken en hij bevalt me echt perfect...

Andere monitoren zijn misschien beter (zeggen ze dan), maar iiyama is veel goedkoper, en bovendien is plat gewoon geweldig.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

kijk een naar de spec. van deze monitor:
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/crt/f980/contents.html

The FlexScan F980 expands the performance capabilities of CRT displays to new levels with a sharp dot pitch of 0.23 mm and a maximum resolution of 2048 x 1536 / 85 Hz.

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

mijn T.net systeemspecspagina

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op donderdag 05 juli 2001 21:37 schreef RRX het volgende:
kijk een naar de spec. van deze monitor:

The FlexScan F980 expands the performance capabilities of CRT displays to new levels with a sharp dot pitch of 0.23 mm and a maximum resolution of 2048 x 1536 / 85 Hz.

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Whoehaha heb je gekeken naar de datum van deze topic :?

Hij is van 2000 dus het lijkt me zinloos om te reageren |:(

Alle proemn in n drek

• RRX

RRX

@life-

oops |:( ik was ff snel aan het gotten, en klikte gelijk door op de link :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ze zijn niet zo aardig over Tweakers.net
ik ontving dit meeltje van Iiyama
Geachte heer de Jong,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
iiyama heeft wat problemen gehad met haar A902MT. Hierin zaten
overgevoelige temperatuursensoren die hun effect hadden op de
beeldkwaliteit.
Dit probleem is door iiyama gevonden en alle A902MT modellen die wij op
dit moment uitleveren hebben dit probleem niet meer.

Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat u een niet goed werkende A902MT
aan zou schaffen dan zorgt iiyama voor directe omruil.

IIYAMA geeft 3 jaar on-site garantie dus daarmee zit het wel goed.

Onze MA901U (19" Diamondtron) is op dit moment de mest verkochte 19' van
Nederland.

Voor overige specificaties verwijzen wij u graag door naar onze site:
www.iiyama.nl

Een korte reaktie op tweakers: Klein groepje mensen die elkaar opruien
en alles in principe aanpakken om een merk in diskrediet te brengen.

Met vriendelijke groet,
Maarja het gaat om de monitor
ik zit nog te dubben tussen de Iiyama 452 en de Sony E400

/dev/null

• RRX

RRX

@life-

de mest verkochte
Sinds wanneer verkoopt IIyama mest :D

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Bij monitoren kun je dus ABSOLUUT niet op reviews afgaan. Wel voor de specs (maar die staan ook op webzijdes) en andere vrij algemene zooi, maar ik zie zo vaak dat het ene xemplaar van een bepaald type veel beter is dan een andere van hetzelfde type. Mijn laatste monitor heb ik zelf in de winkel eerst bekeken op een goede videokaart, voordat ik em kocht. Veel verschil tussen twee exemplaren van hetzelfde type zie je bijvoorbeeld vaak bij CTX (ja ik weet het, best wel lowbudget monitoren)...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Neem in ieder geval NIET de VM PRO 451. Ook in de nieuwe 'revisies' zitten dikke fouten.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:30

EraZor

Don't mention the war

Ik zit nu naar een pro452 en die is echt fantatstich. Heb veel verschillende verhalen over iiyama gehoord, en ik kan alleen zeggen; ga naar een winkel, bekijk ze alletwee, zie je geen verschil; neem de goedkoopste ;)

Verwijderd

Op maandag 03 april 2000 17:19 schreef cmdr_sm het volgende:
De helft van de duurdere monitor fabrikanten (waaronder pyama )gebruikt sony beeldbuizen..<BR>
Het gaat niet alleen om de beeldbuis. Tuurlijk wel belangrijk, maar de onderdelen die iiyama toevoegt zorgen ervoor dat het uiteindelijk in zijn totaliteit een goede monitor wordt. Er zijn volgens mij trouwens echt geen fabrikanten meer die alles zelf maken, ook Sony koopt onderdelen in. Maar dat is toch niet erg, als ze maar maken waar ze goed in zijn.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op maandag 03 april 2000 17:19 schreef cmdr_sm het volgende:
De helft van de duurdere monitor fabrikanten (waaronder pyama )gebruikt sony beeldbuizen..
iiyama gebruikt hoofdzakelijk Diamondtron buizen, en dus niet de Trinitron buizen van Sony.

And The Only One

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 22:06 schreef MoNkToNk het volgende:
Neem in ieder geval NIET de VM PRO 451. Ook in de nieuwe 'revisies' zitten dikke fouten.
Sigh........... iedereen weet het weer beter. Ik geef je een goede tip: ga naar de beter gesorteerde winkel op een rustig moment van de dag. Vraag een bereidwillige medewerker het hemd van zijn (m/v) lijf en ga vergelijken.

Ga dus niet _IK ZEG NIET_ af op wat losse kreten die hier zomaar geroepen worden. Vooral van die opmerking dat merk A zuigt en merk B ruled krijg ik jeuk in mijn liezen. Wat een domme opmerkingen! |:(

Succes met je aankoop, een 19" monitor kopen is een van de leukere bezigheden :) , hem afrekenen meestal niet. :'(

• TimMer
  • Niet online
Laat ik het zo zeggen: ik heb de Vision Master 400, een 17". Ik zit zo'n beetje 6 tot 10 uur op een dag achter het ding vanwege programmeer- en rapporteerwerk voor m'n opleiding. En ik heb nooit hoofdpijn. :)

• RRX

RRX

@life-

weet iemand hoe duur deze:

is?

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Naar aanleiding van dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/176166 gaat iedereen maar zitten reply-en zeker |:( , denk dat hlpdsk na meer dan een jaar wel een oordeel heeft gevestigd :P

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 02:24 schreef ubermaestro het volgende:
Naar aanleiding van dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/176166 gaat iedereen maar zitten reply-en zeker |:( , denk dat hlpdsk na meer dan een jaar wel een oordeel heeft gevestigd :P
Ja dat is wel zo, maar als je let op de titel van deze topic, is wel weer wel een interessante vraag. Zeker nu iedereen loopt te schelden op dat ene model van iiyama. Als HlpDsk het nou de titel "Welke iiyama moet ik kopen?" had gegeven was het misschien anders geweest.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Sinds wanneer verkoopt IIyama mest :D
Goeie voorzet, WIE O WIE KOPT HEM IN!! :P >:) >:)

de betaler vervuilt

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:58

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hehe, LOL, dit is volgens mij het eerste topic dat HlpDsK heeft geopend! :o

Wat betreft Iiyama... ik heb de VM 410 Pro (A702HT) en die is z'n geld dubbel en dwars waard!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Bulldog
  • Niet online
Oud }:O }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.