Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke hosting voor woocommerce

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views

Vraag

• iaxe393
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-03 21:43
Hi Tweakers,

Korte, en simpele vraag: Welke host zouden jullie aanraden voor een webshop draaiend op woocommerce? Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, dus bij wie kan je deze vraag beter kwijt dan bij de mensen die er verstand van hebben: De tweakers!

klein puntje van aandacht nog, ik wil het liefst meerdere sites gaan hosten. één zit momenteel bij mijnwebwinkel en trekt redelijk wat verkeer, en mag vanaf 2018 over of woocommerce van mij. De andere site die er komt wordt een nieuw projectje. Verde rheb ik nog wat losse sites die ik ook wel over wil zetten als het moment daar is.

Alvast bedankt!
gr
Iaxe.

[Voor 36% gewijzigd door iaxe393 op 18-01-2018 23:30]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
iaxe393 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:27:
Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer,
Hoewel we niet verwachten dat je zelf alle antwoorden gereed hebben. Willen we bij Tweakers toch eerst graag wat eigen inzet zien. Welke hosters heb je dus zelf al gevonden en waarom voldeden die niet of twijfel je nog? Kun je dat toevoegen aan je openingspost?

• TECHcrime
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 05-04 22:56
Ik zou dan niet voor shared hosting, maar een VPS of VM gaan. Afhankelijk hoeveel je weet van het onderhouden van een server zal je er een onderhoudscontract bij moeten nemen en eventueel een SLA. Storingsdienst als iets buiten kantoortijden kapot gaat?

Aangezien je meerdere websites wilt hosten, wellicht een control panel zodat je zelf makkelijk extra sites kan toevoegen? (cPanel of Plesk?)

Wat is je budget?

[Voor 3% gewijzigd door TECHcrime op 19-01-2018 14:46]

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online
Ik heb met WooCommerce een redelijk druk bezochte webshop gehad op een VPS/Droplet van Digital Ocean. Zeer goede ervaringen mee. Op die droplet draaide meerdere websites trouwens, ook zonder problemen.

[Voor 0% gewijzigd door Hammetje op 19-01-2018 15:13. Reden: typo]

Picobello B.V.

• iaxe393
quote:
Hammetje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:13:
Ik heb met WooCommerce een redelijk druk bezochte webshop gehad op een VPS/Droplet van Digital Ocean. Zeer goede ervaringen mee. Op die droplet draaide meerdere websites trouwens, ook zonder problemen.
Thanks voor je antwoord, ik ga er eens naar kijken.
Kwam net ook langs Vimexx, las ik ook wel veel goed over, en 't is niet heel duur.

Zal ze eens naast elkaar leggen!

• iaxe393
quote:
TECHcrime schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:45:
Ik zou dan niet voor shared hosting, maar een VPS of VM gaan. Afhankelijk hoeveel je weet van het onderhouden van een server zal je er een onderhoudscontract bij moeten nemen en eventueel een SLA. Storingsdienst als iets buiten kantoortijden kapot gaat?

Aangezien je meerdere websites wilt hosten, wellicht een control panel zodat je zelf makkelijk extra sites kan toevoegen? (cPanel of Plesk?)

Wat is je budget?
Thanks voor de tips.
Budget voor mn oude lopende (en bewezen) projecten zou rond 300 op jaarbasis liggen, voor nieuwe projecten, die ik denk ik hier onder wil brengen voorlopig zal rond de helft daarvan liggen.

• TECHcrime
300 op jaarbasis heb je geen onderhoudscontract of SLA mee.

Vimexx ken ik van de shared hosting. Goedkoop en zeker niet zo slecht. Heb in ieder geval goede ervaringen met hun shared diensten (Veel opties die ik zelfs bij duurdere hosters niet verwacht) en ik ben tevreden over de paar keer dat ik contact met ze moest opnemen.

Digital Ocean kan natuurlijk ook en is, voor zover ik weet, goed en stabiel.

Als Proof-of concept hoster gebruik ik geregeld OVH. Cheap, relatief snel en voldoende resources. Echter ben ik niet te spreken over hun support. Hier draai ik dan ook geen live omgevingen.

• iaxe393
quote:
TECHcrime schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:05:
300 op jaarbasis heb je geen onderhoudscontract of SLA mee.

Vimexx ken ik van de shared hosting. Goedkoop en zeker niet zo slecht. Heb in ieder geval goede ervaringen met hun shared diensten (Veel opties die ik zelfs bij duurdere hosters niet verwacht) en ik ben tevreden over de paar keer dat ik contact met ze moest opnemen.

Digital Ocean kan natuurlijk ook en is, voor zover ik weet, goed en stabiel.

Als Proof-of concept hoster gebruik ik geregeld OVH. Cheap, relatief snel en voldoende resources. Echter ben ik niet te spreken over hun support. Hier draai ik dan ook geen live omgevingen.
Goed om te horen dat vimexx wel bevalt, zal eens een test draaien daar.
Wat betreft de onderhoud e.t.c., daar zijn mn sites gewoon te klein voor om dat er uit te halen. Gaat hier om kleine webshopjes mer een paar sales per week, zou ik echt een dikke shop hebben dan zou ik ook wel meer in de servers/hosting stoppen, maar nu is het al net op t randje zegmaar.

Zal eens kijken hoe het bij vimexx is, als dit betaalbaar en een prima service is ben ik al tevreden :)

• TECHcrime
Afhankelijk van het aantal categorieën en het aantal artikelen zou je ook de normale webhosting kunnen gebruiken met minimaal Varnish cache erbij.

De webhosting pakketten ondersteunen ook Let'sEncrypt, mocht je het willen gebruiken.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:36

PcDealer

HP ftw \o/

@iaxe393 @rens-br vroeg je om meer inzet te tonen.

Wat zijn ten eerste de vereisten voor woocommerce? Wat heb je zelf gevonden?

LinkedIn WoT Cash Converter

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
@iaxe393 ik had je in rens-br in "Welke hosting voor woocommerce" gevraagd om ook zelf met eigen inzet te tonen, zou je dat alsnog kunnen doen?

Dit doen we niet om je te pesten, maar is nodig om zelf ook wat inzicht te krijgen in de materie. Daarnaast is het totaal niet de bedoeling om een vraag neer te zetten en te wachten op het antwoord. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

• iaxe393
quote:
rens-br schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:31:
[mbr]@iaxe393 ik had je in rens-br in "Welke hosting voor woocommerce" gevraagd om ook zelf met eigen inzet te tonen, zou je dat alsnog kunnen doen?

Dit doen we niet om je te pesten, maar is nodig om zelf ook wat inzicht te krijgen in de materie. Daarnaast is het totaal niet de bedoeling om een vraag neer te zetten en te wachten op het antwoord. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.[/]
Hosting is/was inmiddels gevonden, vandaar niet meer naar het topic gekeken.
Dr mag een slotje op als je wil :)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
@iaxe393 het helpt dan als je ook even aangeeft wat je dan gevonden hebt, dan hebben andere users er ook nog wat aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True