MSI GE62 2QE(Apache 4K)-035NL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoz0101
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Beste Tweakers,

Ik heb vandaag een MSI GE62 2QE(Apache 4K)-035NL gekocht. Heb hier een versie installatie van W10 opgezet, en alle drivers geinstalleerd. Nu valt het me op als ik switch tussen programma's in windows zoals internet browser, en programma's zoals discord etc dat wanneer het schermpje van het programma tevoorschijn komt dat er even een framedrop is, het gaat allemaal niet echt vloeiend zoals ik gewend ben. En met deze specs lijkt me het toch dat dit allemaal vloeiend moet lopen. Het is dus met handelingen zoals een nieuw tabblad in chrome openen, mapjes openen, het scrollen in een webpagina, etc dat er een framedrop is. Met gamen loopt alles perfect, speel de nieuwste games op medium graphics, dan lijkt het me toch dat het switchen tussen programma's al helemaal vloeiend moet lopen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Rickoz0101 je post al sinds 2009 topics waar je in de meeste gevallen zelf niet meer terugkomt om aanvullende vragen van anderen die jou proberen te helpen te beantwoorden. Wat heeft het dan voor zin voor ons? Het moet wel een beetje van twee kanten komen.

Tevens moet je nog even vermelden wat je zelf al gedaan hebt. Relevante tips vind je denk ik bijvoorbeeld met [google=windows 10 lagging desktop]. Zo zou ik kijken naar de videodrivers, of deze wel up-to-date zijn. Of er geen capturing service draait (wordt ergens genoemd). Gebruikt Windows soms een on-board videochip en is die wel goed geconfigureerd?

edit:
En dan is dit nog een dubbelpost met Laptop windows interface framedrops ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 19-01-2018 23:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoz0101
Hey, de drivers zijn up to date. De laptop heeft 2 videokaarten inderdaad, de geforce, en een onboard videokaart. Maar wat zou ik dan moeten configureren? Zo heb ik bijvoorbeeld aangezet dat de geforce altijd gebruikt wordt, alleen dit verhelpt het probleem niet echt. Het is ook niet een hele grote lag die er is, maar een heel klein beetje wat toch storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoz0101
Nog een extra opmerking, ik merk als ik de resolutie lager zet, dan is het al een stuk minder, dan loopt ie al een stuk soepeler. Dus als hij op 1920X1080 staat gaat het al iets beter. Hij staat normaal op 3840X2160(Het is een 4k scherm) en dan merk je dat het een stukje slomer gaat allemaal. Kan ik concluderen dat de laptop eigenlijk niet te krachtig is voor deze resolutie van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 22:07
Begrijp ik uit de tekst dat je de laptop direct hebt voorzien van een nieuwe installatie van Windows 10 (clean install)? In dat geval zou je eens op de website van MSI moeten kijken welke software/drivers/aanvullende programma's je nog moet installeren. Probeer in dat geval de drivers te gebruiken die via de website worden aangeboden om e.e.a. uit te sluiten.

[ Voor 27% gewijzigd door EdwinW op 20-01-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoz0101
Ja ik heb direct een clean install gedaan. Heb de website bekeken en de enige relevante drivers voor dit probleem lijken me toch de video drivers welke allebei up to date zijn. Hoop op nog eventuele oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rickoz0101 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:51:
Ja ik heb direct een clean install gedaan. Heb de website bekeken en de enige relevante drivers voor dit probleem lijken me toch de video drivers welke allebei up to date zijn. Hoop op nog eventuele oplossingen
Nee, alle drivers zijn relevant en dan voornamelijk chipset, storage en andere "on board moederbord" zaken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoz0101
Ok cool! ik ga het direct testen straks! laat het weten. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickoz0101
Heb alle drivers geinstalleerd. Heeft weinig verbetering gegeven. Ben door dit niet zo heel blij meer met mn aankoop haha. Maar goed bedankt voor de input ieder geval
Pagina: 1