Gevaar holden alt coins op exchange markets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olondo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2021
Beste Tweakers,

Zoals de titel al verklaart, wat is het gevaar van holden op exchange markets?
Ik lees vaak dat dit niet 'suggested' is. Maar het gevaar lees ik niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:06
Mocht een exchange omvallen, of gehackt worden ben jij je wallet kwijt. Daarom wordt er aangeraden om coins die je hold te bewaren op een eigen (hardware) wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
olondo schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:39:
Beste Tweakers,

Zoals de titel al verklaart, wat is het gevaar van holden op exchange markets?
Ik lees vaak dat dit niet 'suggested' is. Maar het gevaar lees ik niet echt.
Lijkt me zeer eenvoudig om dat te bedenken? Als het bedrijf wordt gehacked/verdwijnt, ben jij (wellicht) je coins kwijt omdat hun de wallet beheren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat is het gevaar van je spaargeld stallen bij een onbekende bank in een ander land zonder regels die gehacked kan worden zodat je kan fluiten naar je geld ? Precies.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 18-01-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 10:29

Cliffie

Trompetslet

Uiteraard is het niet geheel veilig om je coins op een exchange te laten staan, maar ik moet zeggen dat er niet heel veel praktische alternatieven zijn. Ja, ok, een hardware wallet. Maar die ondersteunt niet alle munten die ik heb. Verder lokaal een wallet aanmaken, dan zit je ook met 30 verschillende wallets. En ook die moet je goed backuppen, voordat je huis affikt....

Hier valt nog veel te bereiken zeg maar...

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:56

knakworst

Get more sats!

Cliffie schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:59:
Uiteraard is het niet geheel veilig om je coins op een exchange te laten staan, maar ik moet zeggen dat er niet heel veel praktische alternatieven zijn.
Blockchain.info voor BTC/BCH/ETH is al een beetje veiliger, want dan is het in ieder geval je eigen (software) wallet. Zo zijn er nog wel wat software wallets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
En myetherwallet? Is ook online maar ik log in met mijn ledger nano s. Staan ze dan toch online of op mijn ledger? Als myetherwallet uit de lucht wordt gehaald zijn mijn coins weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 10:56
Uiteraard is het niet geheel veilig om je coins op een exchange te laten staan, maar ik moet zeggen dat er niet heel veel praktische alternatieven zijn. Ja, ok, een hardware wallet. Maar die ondersteunt niet alle munten die ik heb. Verder lokaal een wallet aanmaken, dan zit je ook met 30 verschillende wallets. En ook die moet je goed backuppen, voordat je huis affikt....

Hier zit ik dus ook mee. Wil het wel naar een veiligere plek verplaatsen, maarja, om nou met 15 wallets te zitten... En dan elke keer dat je wilt handelen kun je weer gaan withdrawen/senden.
Nu heb ik er ook niet heel veel geld zitten en als je echt hold is dat laatste punt ook geen probleem, maar toch, het is mij allemaal wat onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

RideWithUz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:30:
En myetherwallet? Is ook online maar ik log in met mijn ledger nano s. Staan ze dan toch online of op mijn ledger? Als myetherwallet uit de lucht wordt gehaald zijn mijn coins weg?
MyEtherWallet is een javascript-applicatie die draait in je browser. Je wallet staat niet op myetherwallet maar op je Ledger.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Mavamaarten schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:39:
[...]

MyEtherWallet is een javascript-applicatie die draait in je browser. Je wallet staat niet op myetherwallet maar op je Ledger.
Maar in eerste instantie ga je wel naar de url www.myetherwallet.com toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ooltje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 12:26
RideWithUz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:47:
[...]

Website zorgt gewoon voor een connectie tussen je JSON file en de blockchain of je ledger en de blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

[...]

Dat klopt, daar staat de webapplicatie gehost. Maar je kan even goed op github de source binnenhalen en de site lokaal draaien.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

[...]

Je kunt MyEtherWallet downloaden, opslaan en vervolgens die versie gebruiken.

Hoewel de standaard methode is om de online website te gebruiken, is dit niet vereist. Voor de zekerheid zou je dus een kopie van MyEtherWallet op een USB stick veilig op kunnen slaan, zodat je altijd toegang hebt tot deze wallet-applicatie.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Rannasha schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:01:
[...]

Je kunt MyEtherWallet downloaden, opslaan en vervolgens die versie gebruiken.

Hoewel de standaard methode is om de online website te gebruiken, is dit niet vereist. Voor de zekerheid zou je dus een kopie van MyEtherWallet op een USB stick veilig op kunnen slaan, zodat je altijd toegang hebt tot deze wallet-applicatie.
en waar kan ik die vinden ? Heb wel wat via gatehub gedownload

etherwallet ve3.11.2.4

alleen krijg dan een bestandsmap met meerdere opties, cx-wallet gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:44

Ik weet niet hoeveel verschillende muntjes je verzameld, maar ik vind zelf Exodus wel een fijne wallet, die de volgende ondersteund.
Exodus currently supports Aragon, Augur, BAT, Bitcoin, Bitcoin Cash, Civic, Dash, Decred, District0x, EOS, Ethereum, ETH Classic, FunFair, Gnosis, Golem, Litecoin, OmiseGo and SALT.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

RideWithUz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:50:
[...]

en waar kan ik die vinden ? Heb wel wat via gatehub gedownload

etherwallet ve3.11.2.4

alleen krijg dan een bestandsmap met meerdere opties, cx-wallet gebruiken ?
https://myetherwallet.git...yetherwallet-locally.html

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserdesign
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 20:59
Ik maak melding op coinbase dat mijn wachtwoord gewijzigd is door hackers

BAM
Mijn account geblokkeerd voor 3 weken al en de zeikerds antwoorden op geen mails
Geluk het is 300 euro dat ik kwijt ben als ik mijn account niet kan hergebruiken

moooooooooh fx8350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

historisch gezien lazert een exchange vrij makkelijk om waarna gebruikers niet weten wat hun rechten zijn.
en de regulering staat nog niet eens in de kinderschoenen. er is dus geen enkel loket om aan te kloppen voor ondersteuning bij het terugkrijgen van je geld of crypto.

aangifte doen bij de politie: "Help! ik ben 30,5 ETH verloren op coinwhatever.com. Al m'n spaargeld zit erin :( Het domein is geregistreerd in de Filipijnen, hier zijn de whois-details.".
Agent: "errr. huh? hmmm. we maken er notitie van. fijne middag :w "

[ Voor 31% gewijzigd door JJ Le Funk op 19-01-2018 14:40 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 09:03

Jebus4life

BE User

Voor BTC heb ik de afgelopen maand veel over Bread gelezen (zéér stil over de laatste tijd trouwens (hier dan toch)?). Eidoo voor Ethereum & ETC-20 (die wou ik dit weekend eens gaan testen).

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-09 03:04

Gerco

Professional Newbie

Jebus4life schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:32:
Voor BTC heb ik de afgelopen maand veel over Bread gelezen
Pas op met Breadwallet. Het is gewoon een legit wallet op iOS die goed werkt, maar er waren voorheen problemen met te lage fees. Ik heb een keer een week op mijn transactie moeten wachten omdat je bij Bread de fee niet kon aanpassen voor je de transactie doorstuurt.

Er is inmiddels wel een "high/low" fee slider, maar nog steeds geen idee wat dat precies doet en of dat werkt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty007
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 21:22
Als jij die vraag echt moest stellen omdat je het zelf niet kon bedenken adviseer ik je sterk om heel veel te gaan lezen en leren voordat jij zelf in de buurt komt van een exchange ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RideWithUz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:30:
Je coins staan nooit offline, aangezien ze altijd in de blockchain (of DAP) staan. De rechten om je coins te versturen (je private key) staan echter wel offline op je ledger nano s.
Pagina: 1