Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1029057

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Samsung UE48H6200 tv en ik wil deze graag aan de muur bevestigen met een muurbeugel. Ik ben erachter gekomen dat samsung geen montage sets meer leverd en ik dus de M8 bouten die in de tv moeten ergens anders moet gaan zoeken... Ik weet niet waar ik deze kan vinden omdat het om een rare lengte maat gaat namelijk 20,7-21,7. Weet iemand waar ik deze bouten kan vinden en of ze eventueel op maat gezaagd kunnen worden en waar ik op moet letten bij aanschaf van deze bouten ivm sterkte etc. Ik heb gezien dat de bout niet in een “doffe” punt mag eindigen maar echt vlak moet zijn. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Je denkt te moeilijk. Gewoon naar de ijzerhandel/bouwmarkt gaan voor een boutje m8x20. Die laatste mm ga je niet tegenkomen.
Alles wat in de handel is te krijgen is, is sterk genoeg (aan 1 m6 kun je een oliefant ophangen)
Zijn de bouten niet bij de muurbeugel geleverd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 09:30
Zoals hierboven.

En mocht je een bout willen afkorten kun je er altijd een moer opdraaien en dan de rest afzagen, zo zaag je recht. Als je de moer eraf draait herstelt het draad ook weer.
Eventueel de rand nog vijlen.

Maar dat is allemaal niet nodig.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1029057

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoordt! Ik ben een leek met dit vandaar het moeilijke denken haha! Ik ga binnenkort dan ff naar een bouwmarkt toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig eergisteren nog een samsung TV opgehangen en liep tegen exact het zelfde aan. In je installatieboekje staat idd een lengte en dikte van bouten beschreven voor het ophangen. In jouw geval wordt aangegeven dat je M8 nodig hebt met een lengte van tusen de 20,7 en 21,7 mm. M8x20 zou moeten passen, maar als je ze iets langer kunt krijgen weet je zeker dat ze passen. En kun je ook met een of twee revetjes werken om die extra lengte weer op te vullen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-04 20:23
Gewoon afzagen op de juiste lengte. Mijn bouten waren te kort icm met mijn beugel. Ijzerzaagje en vijl en zit nu als een huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 15:32
Ik heb nog een hele zooi Samsung bouten van 2 Samsung ophangsets, PM me maar

[ Voor 5% gewijzigd door screamhouse op 19-01-2018 14:36 ]

Pagina: 1