Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Chrome] Wat is dit voor een process? - Hanstrackr.com

Pagina: 1
Acties:

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
Sinds kort heb ik het probleem dat bij het openen van Chrome, mijn ventilator al als een gek begint te draaien.
Dus in de taakbeheer gekeken en inderdaad, Chrome vraagt tussen de 78% en 87% van mijn geheugen.

Dat Chrome geheugen vreet is mij niet vreemd, maar 80% vond ik wel heel veel.

In de Taskmanager van Chrome zelf (Shift + Escape) zag ik dat Adblock en Adblock Plus beide rond de 150.000k zaten.

Naast mijn 2 adblocks, was er een extra proces genaamd: hanstrackr.com
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/z4rHH/4a6d49b539.png

Hier een screenshot van de taskmanager (na het verwijderen van 1 van mijn adblockers).
Omdat deze "hanstackr" constant 200.000k of meer vreet (bij gebruik) en de browser prima werkt als ik hem beëindig, vraag ik mij dus af wat dit uberhaupt voor een proces is?

Google leert mij niets, die vind namelijk niets bij de zoekterm hanstrackr.com en ik heb geen extensies draaien die verdacht zijn (Adblock, Flatbook en Google Offline docs).

Iemand enig idee wat het is? En wat het doet?

Respect to the man in the icecream van!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
Als ik erop Google vind ik wel een aantal hits. Niet heel veel, maar meerdere noemen dat het iets te maken heeft met de extensie Flatbook. Hoe dan ook, zou ik die in ieder geval eens uninstallen.

The devil is in the details.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-11 20:13
Volgens mij zit dat toch echt in je niet-verdachte Flatbook. Disable die extentie eens en kijk of het nog steeds voorkomt.

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
Jullie hebben gelijk, extensie verwijderd en geen trackr meer.

Bedankt. Topic mag op slot!

Kus!

Respect to the man in the icecream van!