zoom u44 android usb multitrack programma

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
ik heb een zoom u-44 gekocht, deze sluit ik via de usb kabel aan op mijn moto x play. ik ben gewend met audacity op te nemen en te multitracken met cubase. Maar ja op android lijkt het geen vetpot te zijn met audio multitrackers.

ik zie zelf eigenlijk alleen fruitloops studio mobile.
https://www.image-line.com/flstudiomobile/

audio evolution mobile
http://www.extreamsd.com/...lution-mobile-for-android

en usb audio recorder pro. die heeft audio evolution nodig om een usb opnameapparaat te kunnen gebruiken multitrack. maar kan ook alleenstaand gebruikt worden.
http://www.extreamsd.com/...ts/usb-audio-recorder-pro

van deze heb ik de demo getest. werkt wel, af en toe niet static horror. maar is net te simpel. kan net naja.

ik vroeg mij af of er hier nog mensen zijn die ervaring hebben met het opnemen via usb naar een smartphone of tablet. en wat goede eventueel gratis programma's zijn. ik kan in ieder geval door de bomen het bos niet zien. ik wil 4 microfoons tegelijk opnemen. eventueel het microfoonopzet stuk op de zoom en 2 losse microfoons via de xlr ingangen.

als het te lastig wordt dan kijk ik uit naar een betaalbare tweedehands zoom h6 haha

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
ik heb de usb audio recorder pro gekocht. het lijkt erop dat met de nieuwere android versies het usb protocol om muziek en dergelijke via usb te maken wel steeds beter wordt. maar ja, het is nog steeds kwa programma's geen vetpot. en al helemaal de gratis programma's, daar kon ik niks werkends vinden.
usb audio revcorder pro werkt op zich wel ok. je moet wel telkens de instellingen opnieuw instellen en als ie perongeluk 16bit op multitrack staat dan krijg je een hoop statisch geluid.

op apple krijg je gratis cubasis le voor de zoom u44. op android niks :| de android versie van cubasis zijn ze al jaren geleden mee gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
ik ben vanaf gisteren maar weer eens met de u44 gaan opnemen met mijn android telefoon. dat usb audio pro recorder werkt op zich goed. staat dan alleen als je je externe geheugen gebruikt en de app delete dat je dan ook je opgeslagen muziek verliest tjaa. maar ik vraag mij nog steeds af of er andere goede android alternatieven zijn.

ik had de u44 in de aanbieding goedkoop gekocht. omdat ik geen zoom h6 kan veroorloven. werkt in principe goed zo via de telefoon. iets minder handheld natuurlijk. als je een kleine smartphone met goede accuduur zou hebben, dan zou je dat nog met klitteband aan de u44 kunnen vastmaken haha u44 heeft wel zo'n grote printer usb connector uit. en ik moet nog kijken hoe lang de u44 op 2 eneloops aa het uithoudt met 2 losse phantom powered microfoons. zo jammer dat die microfoon adapter van zoom geen phantom heeft. die heb ik ook voor niks gekocht hehe of de u44 3 of 4 aa batterijen