Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[OFFICE2016] Afdruk samenvoegen duurt ongelofelijk lang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:56
Hoi,

zoals de titel al zegt.

Ik heb vandaag van wat collega's de vraag gekregen een afdruk samen te voegen voor een groot aantal records. Ze kregen het op hun werkplek (citrix) niet voor elkaar. Het duurde te lang en de applicatie reageerde niet meer (word). Ook na lange tijd wachten 20 min + hing word.

Ok, geen probleem, kan gebeuren, zeker op Citrix zijn zware taken niet ideaal met shared cpu en RAM etc.

*Knox voegt ze wel even samen op zijn 2012 R2 machine met 8 cores en 16 GB ram :7

Totdat mijn virtuele machine net zo goed nu al een paar uur staat te stampen met 96 brieven als resultaat tot nu toe. Wanneer ik naar beneden scroll hangt word zich weer op.

Goed, dan maar vanuit thuis inloggen met VPN, bestanden overhalen en op de thuis pc (iets oudere I7 met 10 GB RAM en een SSD) samenvoegen.

Right, de thuispc staat ook alweer een half uur te stampen zonder resultaat.

Het vreemde vind ik dat in het bladeren door de voorbeelden (voordat je op voltooien klikt) wel supersnel gaat op alle machines. Dat suggereeert dat het mechanisme goed werkt. De brief an sich is niet spannend, 1 pagina, logootje, tekst.Grootte +/- 350 KB.

Wel zijn het ruim 11.000 brieven die gegenereerd moeten worden.

Tot overmaat van ramp is onze repro machine stuk en moet e.e.a. op tijd bij een drukker aangeleverd worden.

Je voelt hem al aan, hoe los ik dit probleem (waar ik me stom genoeg eigenaar van gemaakt lijk te hebben) in godsnaam op?

Google op "afdruk samenvoegen duurt lang" en tientallen varianten hierop brengen me niets verder helaas.

Beste antwoord (via KnoxNL op 18-01-2018 19:23)

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:16
Je maakt nu in feite een word-document met 11.000 pagina’s... dat is zwaaaar voor word.

Ik denk dat opsplitsen naar 22 delen van 500 veel werkbaarder zal zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• breew
Je maakt nu in feite een word-document met 11.000 pagina’s... dat is zwaaaar voor word.

• breew
Wat ook wel eens wil helpen is je default printer even instellen op een pdf-printer. Zeker als een netwerkprinter staat ingesteld, wil e.e.a. nog wel eens pijnlijk traag worden...

• KnoxNL
breew schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:12:

Tjah dat wil ik natuurlijk eigenlijk niet horen, dat begrijp je :P

Bedoel je trouwens kleine batches samenvoegen op basis van de excel die ik nu heb, of de excel zelf splitsen?

Ook pakt de applicatie slechts 1 core en relatief weinig RAM. Mede doordat de stap voor "voltooien" wel snel gaat en ik dan wel zo snel als ik wil door de brieven heen klikken vind ik merkwaardig.

Ik probeer nu meteen af te drukken naar een PDF creator maar dat helpt niet veel.... (niks)

EDIT: Laat maar. Als ik record 1 tot 100 doe gaat het retesnel.

Dacht dat dit soort problemen wel verleden tijd waren, in office 2003 en eerder wist ik dit maar 2016 op de huidige hardware?

Toch wel interessant, zou het echt aan de manier van programmeren liggen? Die 100 staan binnen 3 tellen op mijn scherm, is 11.000 dan echt zo gek?

Samenvoegen is toch wel een basisfunctionaliteit en niks raars.

Vraag me af hoe andere bedrijven hiermee dealen.

Enfin, ik ga ouderwets splitsen. Thanks.

[ Voor 25% gewijzigd door KnoxNL op 18-01-2018 19:22 ]

• breew
Dan heb ik helaas ook geen verdere ideeen...

• KnoxNL
@breew Zie mijn edit, anno 2018 nog steeds splitsen dus. Zo voor de hand liggend dat ik er niet aan gedacht heb. Wel bagger. MS, why?

• breew
@KnoxNL Ik heb net even getest hier (office 2013)...

Voorbereiding: PDFcreator ingesteld als standaard printer in windows
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8V5m6pcIoJDs7BwEpV1VuioB/medium.png

Als ik een mailmerge doe van 12.000 rijen in excel (met een nummer), en die merge in Word
dit is brief <<nummer>>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u7NZIGpvKTRFc6jJebwA4ZPq/medium.png

Als ik deze mailmerge rechtstreeks naar de pdf-printer, dan ben ik binnen 2 minuten klaar (i5 uit 2012 met SSD en 16GB RAM).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0sDwCNmXoi9eVQewkBPwhHe0/medium.png

Geen idee waarom jouw systemen er zo lang over doen...

[ Voor 42% gewijzigd door breew op 18-01-2018 19:42 ]

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 15:04

basdej

OutSystems Consultant

Heb je office 32 bit of 64 bit?

Hoi.

• KnoxNL
64 Bit. Maar het is dan wel weer een iets complexere sheet dan dat ;) En er wordt volgens mij ook veel meer uit opgehaald dan nodig is.

Op 3 totaal verschillende besturingssystemen op totaal verschillende hardware was het resultaat op de traditionele manier hetzelfde. Zal dus wel een inefficiëntie zitten.

Maar het is al gelukt, als je iets meer geduld hebt met print to pdf komt hij er uiteindelijk wel doorheen, en kleinere batches zouden ook werken.

Thanks!

• breew
@KnoxNL Fijn dat het gelukt is..

Altijd stressvol, van die 'kleine' klusjes waarbij je hebt geroepen "Ik regel het wel", en die vervolgens dikke pythons onder het gras hebben liggen >:)
Pagina: 1