Vraag / Suggestie - Mensen die het artikel niet lezen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

434365

Topicstarter
Hoi,

Ik vraag me al een tijdje af welke moderatie score ik moet geven aan mensen die een artikel niet lezen voordat ze reageren, is dat gewoon een 0 of zelfs -1? of zou dat misschien een nieuwe moderatie score moeten worden?

Momenteel doe ik of geen moderatie of een 0, maar ik vraag me wel eens af of er niet een geheel nieuwe score geïntroduceerd moet worden voor dit soort mensen (noem eens wat, een '?' score :P) al was het maar zodat zulke mensen op een gegeven moment (na x aantal keer zo'n score te vangen) automatisch geweerd kunnen worden uit reacties, misschien niet in zn geheel, maar dan in het eerste uur nadat een artikel is gepost ofzo.

Het valt me sowieso al tijden op dat er mensen zijn die standaard in de startblokken staan, word er een nieuw artikel geplaatst dan reageren ze meteen, vaak slaat hun reactie dan letterlijk nergens op maar doen ze daarna nog even snel een edit na het feitelijke artikel te hebben gelezen. De achterliggende gedachte hierbij is volgens mij hoger in de reacties staan waardoor je dan meer moderaties kan vangen, en dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk tegenover mensen die wel tijd spenderen aan hun reacties.

Als willekeurig voorbeeld, een reactie op het artikel over dat Qualcomm NXP mag over nemen:
Nu is de vraag of ze enkel onwille.van NFC patenten NXP wilden hebben.

Of dat NXP andere pareltjes heeft die tientallen miljarden waard is. Iemand?
Terwijl in de laatste alinea van het artikel staat uitgelegd wat NXP allemaal doet, inclusief een link naar het achtergrondverhaal uit 2016 waar nog meer uitleg staat over wat NXP allemaal doet.

Ben ik nou zon eikel dat ik hier over val of is dit iets waar anderen zich ook aan storen en misschien zelfs iets aan gedaan kan worden? :?

(en laat ik daarbij maar meteen even zeggen dat het voorbeeld wat ik geef misschien niet het beste voorbeeld is, maar dit soort gedachtes heb ik nooit op het moment zelf, maar altijd achteraf, dus vandaar een middelmatig voorbeeld)

Discuss! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Een doelloze first post is sowieso ongewenst en mag op -1. Denk daarbij aan post bestaande enkel uit een smile of iets als bij "lol".

Iemand die een vraag stelt die in het artikel staat kan mijn inzien op 0. Het is geen doelloze post of kwaad bedoelde, maar het voegt ook niet veel toe. De reactie die jij noemt bijv. kan echter best wel weer op +1 aangezien de eerste vraag wel een interessante vraag is naar mijn idee.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

Een doelloze first post staat reeds in de mod faq beschreven.

LinkedIn WoT Cash Converter