Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[BUG] Geen advertentie aanmaken in FF

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views

• dvdheiden
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08-04 10:22
Software:
Browser: Firefox Quantum 57.0.4 (64-bit)

Reproductie:
  1. Login
  2. Via bovenmenu naar Vraag & Aanbod
  3. Knop advertentie toevoegen
  4. Advertentietype -> Aangeboden
  5. Product of dienst -> Product
  6. Rest van pagina wordt niet geladen
Foutmelding:
NetworkError: A network error occurred. nieuw:1Overige informatie:
Werkt wel in Chrome. Getest op meerdere machines, inclusief uiteraard het volledig legen van de browsergeschiedenis.

Indien er nog meer informatie gewenst is, dan is het geen probleem deze aan te leveren.

[Voor 4% gewijzigd door dvdheiden op 18-01-2018 15:57]

• Kees
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08-04 14:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Adblocker?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• dvdheiden
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08-04 10:22
Damn 8)7

Omdat ik donateur ben is het mij niet opgevallen dat adblocker voor Tweakers blijkbaar weer aanstaat.

Mijn excuses! O+

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06:17
quote:
En waarom breekt die dan het aanmaken van een eigen V&A?
Er zit geen functionaliteit in V&A die kapot zou mogen gaan van een adblocker.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
quote:
Croga schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:49:
[...]

Omdat het woord 'advertentie' in die pagina voorkomt denkt een adblocker dat wij de gebruiker advertenties willen laten zien. Maar de gebruiker wil een advertentie aanmaken. Maar dat verschil ziet de adblocker dan weer niet.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:55

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
(jarig!)
Afgezien dan van het feit dat er van alles advertentie heet en de adblockers dat allemaal proberen weg te filteren....

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:48

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Croga schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:49:
[...]

Adblockers blokkeren bepaalde requests en/of content op basis van het voorkomen van bepaalde strings. Het V&A formulier wordt deels met Ajax opgehaald en heeft bepaalde JS behaviours nodig. Als daar dingen van geblokkeerd worden dan werkt het formulier simpelweg niet.

Ja, we zouden daar aanpassingen aan kunnen doen waardoor de kans dat een adblocker getriggert wordt afneemt, maar de 'incentive' voor ons om dat te doen is niet zo groot :P In plaats daarvan overwegen we wel om in het geval van een detecteerbare foutsituatie de mogelijkheid dat een adblocker de oorzaak is te vermelden in een nette foutmelding :)

Intentionally left blank

• Croga
quote:
Kees schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:50:
Omdat het woord 'advertentie' in die pagina voorkomt denkt een adblocker dat wij de gebruiker advertenties willen laten zien. Maar de gebruiker wil een advertentie aanmaken. Maar dat verschil ziet de adblocker dan weer niet.
Ik weet niet hoe dom jullie adblockers zijn maar zo werkt mijn adblocker in ieder geval niet.
In dit geval klapt ie er uit vanwege cross site scripting. Er wordt een script aangeroepen op een ander domein dan tweakers.net (namelijk op tweakimg.net) en dat is onveilig.

Overigens heeft dit tot voor kort nog perfect gewerkt. In Mei afgelopen jaar had ik geen andere adblockers maar heb ik gewoon een advertentie kunnen plaatsen. Wellicht is er sindsdien iets verandert hier?

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Aan onze kant niet, aan de kant van adblockers wel. Vooral uBlock Origin doet dit sinds kort.

En al onze scripts komen van tweakimg.net af, en die werken ook allemaal. Behalve in V&A met een adblocker aan.

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:48

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Croga schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:56:
[...]

Ik weet niet hoe dom jullie adblockers zijn maar zo werkt mijn adblocker in ieder geval niet.
In dit geval klapt ie er uit vanwege cross site scripting. Er wordt een script aangeroepen op een ander domein dan tweakers.net (namelijk op tweakimg.net) en dat is onveilig.
Het is heel gangbaar om static resources, zoals javascript, van separate domeinen te laden. Bijna alle websites doen dat. Dat is ook geen 'cross site scripting' (aka XSS).

Het is vziw overigens de ajax request die het juiste formulier ophaalt (van tweakers.net) die geblokkeert wordt.
quote:
Overigens heeft dit tot voor kort nog perfect gewerkt. In Mei afgelopen jaar had ik geen andere adblockers maar heb ik gewoon een advertentie kunnen plaatsen. Wellicht is er sindsdien iets verandert hier?
Ik gok dat het door een aanpassing/toevoeging aan een bepaalde populaire filterlist komt

[Voor 6% gewijzigd door crisp op 31-01-2018 09:02]

Intentionally left blank

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08-04 12:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Croga zelfs in een private browser sessie, redirect http://tweakimg.net netjes door/terug naar https://tweakers.net Doet mij alsnog vermoeden dat jouw adblocker toch enigszins te stringent omgaat hiermee. Sterker nog; als je een nslookup doet, kom je voor beide sites op zelfde IP uit (ik tenminste wel).

Dat XSS mogelijk een vulnerability oplevert, ben ik met je eens, maar persoonlijk kan ik wel inschatten dat Tweakers.net (en andere url's) behorend bij hetzelfde IP allemaal correct werken.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Croga
quote:
crisp schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:00:
Ik gok dat het door een aanpassing/toevoeging aan een bepaalde populaire filterlist komt
Got it.

Ik heb het nu opgelost door een exception voor @@||tweakers.net/xmlhttp/xmlHttp.php in te stellen. Waarschijnlijk zou de exception nog specifieker kunnen maar volgens mij is deze specifiek genoeg.

Voor eenieder die hier in de toekomst dus mee te maken krijgt: Ga naar je adblocker options scherm, waarschijnlijk heeft die wel ergens een "customize" optie. Daar kun je waarschijnlijk ook custom filters aangeven. Voer daar in:
@@||tweakers.net/xmlhttp/xmlHttp.php

(dit werkt in ieder geval voor de AdBlock plugin voor Chrome, ik ben er van overtuigd dat dit ook voor ABP en voor deze plugins in andere browsers geldt)

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Of je zet de Adblocker uit voor Tweakers.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True