Toon posts:

Voeding "opgeblazen" ,internet doet het niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maat van mij had perongeluk zijn voeding op 115 gelijkstroom gezet in plaats van 230 wisselstroom (of andersom ,kweenie zeker).Voeding dus kapot,ik heb daarna de voeding vervangen alleen doet het internet het niet meer.Heel erg vaag.NIC heb ik eruit gehaald en daarna opnieuw geinstalleerd.Ging goed, maar internet doet het nog steeds niet.Instellingen staan goed,weet ik zeker.Als ik nu winipcfg doe krijg ik dit te zien.

Adapeteradres : 00-00-c5- etc

Ip-autoconfiguratieadres : 212.120 etc

Subnetmasker : 255.255.0.0

Standaargateway : helemaal niks

Ik heb de kabelmodem in de meterkast even uitgedaan en weer aangedaan en de ledjes zijn allemaal groen ,dus niks mis met de kabelmodem(denk ik!).De compter draait weer gewoon maar alleen internet doet het niet.Ik en hij hebben trouwens @HOME :) .Kan het zijn dat de NIC of de kabelmodem kapot is gegaan door de "kortsluiting"
,of is er mischien een andere oorzaak?
Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

het is onmogelijk dat er een verband tussen de voeding en je netwerkkaartje ligt want de voeding doet het of doet het niet, het netwerkkaartje krijgt de stroom via je moederbord. Probeer eens via configuratie scherm -> netwerk het tabblad configuratie en dan allemaal die onderdelen die daar staan de DNS fucntie uit te zetten want dat is echt belangrijk

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het morgens eens bekijken.Vreemd toch hoor,meestal hoef ik alleen maar naar Internet Explorer eigenschappen/verbindingen en dan instellingen.Je krijgt dan zo een wizard en klaar is kees.Zo heb ik het elke keer gedaan als ik windows opnieuw erop hebt gegooit en geloof me dat is heel vaak gebeurt.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
@home instellingen:
ga naar het bureaublad, klik rechts op netwerkomgeving en klik eigenschappen
ip-nummer: automatisch verkrijgen
dns: uitschakelen
gateway: zorg dat er niks ingevuld is
wins: wins-omzetting via dhcp

dan rebooten en daar zou ie het mee moeten doen. suc6
oja en natuurlijk ff de proxy uitzetten in internet explorer, gaat een stuk sneller

Maak je eigen poll

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Als ik zo die IP bekijk moet volgens mij het
Subn. 255.255.255.0 zijn.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?