Dag mensen van tweakers.
Voor op mijn werk ben ik op zoek naar een nieuw systeem.
Ik werk in de videoproductie en hierdoor zal de computer primair gebruikt worden voor video editing en animatie. Dit gebeurd allemaal binnen premiere en after effects.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals ik hierboven ook al zei, het systeem zal gebruikt worden om video te editen en te animeren. 4K video materiaal is een standaard.
Wat mag het systeem gaan kosten?
4000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De 1080ti naar een ander systeem gaan waar 3D op gerenderd word. De normale 1080 zal dan in dit systeem terecht komen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
*edit* De cpu is voor premiere inderdaad overkill, maar voor de keren dat ik render met cinema 4D cpu engine, heeft dit wel een meerwaarde.
Terwijl ik deze post maak, zie ik dat het geheugen een stuk duurder is geworden dan toen ik de lijst maakte begin deze week.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een lijst samen gesteld waarvan ik denk dat een goede computer zal gaan vormen.
Ik ben alleen niet bekend met de nieuwe generatie onderdelen en weet dus niet of de componenten optimaal zullen presteren in de huidige samenstelling. Dingen zoals een m2 ssd ben ik niet mee bekent, dus ben benieuwd hoe mensen met ervaring over dit systeem denken, of betere ideeen ervoor hebben.
Voor op mijn werk ben ik op zoek naar een nieuw systeem.
Ik werk in de videoproductie en hierdoor zal de computer primair gebruikt worden voor video editing en animatie. Dit gebeurd allemaal binnen premiere en after effects.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals ik hierboven ook al zei, het systeem zal gebruikt worden om video te editen en te animeren. 4K video materiaal is een standaard.
Wat mag het systeem gaan kosten?
4000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De 1080ti naar een ander systeem gaan waar 3D op gerenderd word. De normale 1080 zal dan in dit systeem terecht komen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
*edit* De cpu is voor premiere inderdaad overkill, maar voor de keren dat ik render met cinema 4D cpu engine, heeft dit wel een meerwaarde.
Terwijl ik deze post maak, zie ik dat het geheugen een stuk duurder is geworden dan toen ik de lijst maakte begin deze week.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i9-7960X Boxed | € 1.567,49 | € 1.567,49 |
| 1 | MSI X299 Gaming Pro Carbon AC | € 310,95 | € 310,95 |
| 1 | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce Xtreme Edition | € 973,95 | € 973,95 |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart Window | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4B2800C14 | € 631,36 | € 631,36 |
| 1 | Cooler Master GM G750M | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 219,49 | € 219,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.901,73 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een lijst samen gesteld waarvan ik denk dat een goede computer zal gaan vormen.
Ik ben alleen niet bekend met de nieuwe generatie onderdelen en weet dus niet of de componenten optimaal zullen presteren in de huidige samenstelling. Dingen zoals een m2 ssd ben ik niet mee bekent, dus ben benieuwd hoe mensen met ervaring over dit systeem denken, of betere ideeen ervoor hebben.