Toon posts:

Hoe kan ik next song doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.425 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe private lease wagen binnen. Super wagen. Alleen zit ik met een klein dilemma.

Auto heeft standaard geen bluetooth.

Ik sluit mijn mobiel via de aux kabel aan en luister naar spotify. Maar hoe kan ik naar het volgende nummer springen?

Ik begreep dat het niet via aux kan. Prima.

Maar wat als ik een usb to aux kabel koop en de usb poort van de auto aansluit?

Of als ik een externe bluetooth adapter koop en aansluit op de auto? Klein apparaatje gezien bij de action voor paar euro die dat kan doen.

Of zijn er andere mogelijkheden?

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja, als je even het typenummer geeft van de radio maakt het allemaal een stuk makkelijk...

39

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:48:
Tja, als je even het typenummer geeft van de radio maakt het allemaal een stuk makkelijk...
Moet ik in de boekjes ff zoeken. Radio weet ik niet uit mn hoofd helaas.

Het is een “Hyundai i10 comfort” bouwjaar 2018.

Zonder extra opties

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2018 12:55 ]

Verwijderd

De USB aansluiting van je auto heeft alleen maar stroom waarschijnlijk, daar gaat niets gebeuren.

Wat je zoekt is waarschijnlijk zoiets. Een audioverlengkabel met een volume control er tussen.

Vaak kunnen die prev/next doen door 2x te tikken. Dan moet je tijdens het rijden dat kabeltje klikken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2018 12:53 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waarom een USB to AUX kabel :?

De meeste autoradio's ondersteunen volgens mij wel audiocontrol via USB. Werkt in mijn Peugeot prima. In de Renault die voor de deur staat ook..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je hebt ook bluetooth adapters die je in de aux stopt van de auto.
Vaak hebben die ook knopjes waar je volgende/vorige etc. mee kan doen:

https://www.bol.com/nl/p/...3KwIr54Ch3MBoCG94QAvD_BwE

Zoiets, alleen dan met knopjes

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:53:
De USB aansluiting van je auto heeft alleen maar stroom waarschijnlijk, daar gaat niets gebeuren.

Wat je zoekt is waarschijnlijk zoiets. Een audioverlengkabel met een volume control er tussen.

Vaak kunnen die prev/next doen door 2x te tikken. Dan moet je tijdens het rijden dat kabeltje klikken.
Ik ga eerst mijn iphone oordopjes uitproberen. Die hebben ook zo een volume dingetje. Want dan zou het ook moeten werken. Ik ben benieuwd!

Het is in ieder geval niet mogelijk om dit via mij stuurwiel te doen?

Want ik moet dan alsnog of op mijn mobiel kijken en next doen of dat kleine apparaatje zoeken en daar op het knopje drukken.

Mijn iphone direct op de usb poort van de auto aansluiten! Ga ik ook na mn werk ff uitproberen

[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 18-01-2018 17:17 . Reden: Meerdere posts samengevoegd. ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:29
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:00:
Het is in ieder geval niet mogelijk om dit via mij stuurwiel te doen?

Want ik moet dan alsnog of op mijn mobiel kijken en next doen of dat kleine apparaatje zoeken en daar op het knopje drukken.
Nee, je stuurwiel communiceert immers niet met je telefoon als je deze via AUX aansluit. Je zal dus een extern apparaat moeten gebruiken (lees: niet iets in de auto zelf) om naar het volgende nummer te gaan.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:31
eBay/AliExpress eens op "Car Bluetooth Media Remote Control Button".
Neem de vierkante.

[ Voor 95% gewijzigd door jeroen3 op 18-01-2018 14:22 . Reden: link, ondanks dat deze zal verlopen ]

Verwijderd

Topicstarter
Knul schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:18:
[...]

Nee, je stuurwiel communiceert immers niet met je telefoon als je deze via AUX aansluit. Je zal dus een extern apparaat moeten gebruiken (lees: niet iets in de auto zelf) om naar het volgende nummer te gaan.
Het liefst had ik het via de stuur. Dan hoef ik niet weg te kijken terwijl ik rij :(

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:35

MsG

Forumzwerver

Probeer nou eerst eens of die USB-functie meer doet. Bij moderne auto's is dat vaak veel meer dan een domme 5-volt's aansluiting en is er daadwerkelijk wel een soort integratie met het mediadeel.

Waar zouden die next buttons anders voor bedoeld zijn? Enkel voor de CD-speler? Niet mogelijk om de auto zelf eenvoudig van Bluetooth te voorzien?

Over AUX gaat echt puur de signaalinput van de muziek voor de versterker, daar zit verder geen intelligentie in, in jouw geval. Maar ik vermoed dat er via USB veel meer mogelijk is.

Al zie ik wel dat je een iPhone hebt, ik weet niet of die zich als een storage apparaat kunnen laten zien anno 2018?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Het liefst had ik het via de stuur. Dan hoef ik niet weg te kijken terwijl ik rij :(
Op het moment dat je een nieuwe (private) lease-wagen uitzoekt, zoek je toch ook uit welke mogelijkheden er anno 2018 in zitten om je (smart) devices mee te laten communiceren?

Er staan al tijden allerlei berichten op internet over Apple CarPlay, Google Android Auto etc.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 18-01-2018 15:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-11 22:59
MAX3400 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:10:
[...]

Op het moment dat je een nieuwe (private) lease-wagen uitzoekt, zoek je toch ook uit welke mogelijkheden er anno 2018 in zitten om je (smart) devices mee te laten communiceren?
Buiten dat, sowieso debiel dat een auto anno 2018 niet standaard een carkit/bluetooth ingebouwd heeft.
Wel allerlei veiligheidsmaatregelen zoals ABS, ESP en weet ik wat nog meer.. maar Bluetooth en bediening op het stuur, wat de veiligheid in mijn ogen enorm verhoogd, want mensen hoeven niet weg te kijken als ze van nummertje willen wisselen, dat is teveel gevraagd.. Heel bijzonder.

*sowieso

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DonJunior schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:12:
[...]

Buiten dat, sowieso debiel dat een auto anno 2018 niet standaard een carkit/bluetooth ingebouwd heeft.
Wel allerlei veiligheidsmaatregelen zoals ABS, ESP en weet ik wat nog meer.. maar Bluetooth en bediening op het stuur, wat de veiligheid in mijn ogen enorm verhoogd, want mensen hoeven niet weg te kijken als ze van nummertje willen wisselen, dat is teveel gevraagd.. Heel bijzonder.
Klinkt wat bot maar een i10 met opties; dat valt over het algemeen niet binnen de doelgroep/leasen en ik kan me hierdoor zeer goed voorstellen dat de prijzen voor dit soort constructies laag kunnen blijven. De gemiddelde i10 lijkt zijn leven te beginnen in de stad en daar ook vaak te eindigen; ik persoonlijk kan me er niets bij voorstellen om elke dag er 40 of 60km mee naar werk te moeten rijden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Klinkt wat bot maar een i10 met opties; dat valt over het algemeen niet binnen de doelgroep/leasen en ik kan me hierdoor zeer goed voorstellen dat de prijzen voor dit soort constructies laag kunnen blijven. De gemiddelde i10 lijkt zijn leven te beginnen in de stad en daar ook vaak te eindigen; ik persoonlijk kan me er niets bij voorstellen om elke dag er 40 of 60km mee naar werk te moeten rijden.
Ik rijd er 60km per dag mee. Veel beter dan mijn vorige auto. Dit voelt als luxe voor mij :) en het is veeeel goedkoper dan de concurrenten. Dankzij een actie

Verwijderd

60km per dag is nog goed te doen hoor, in een i10. Maar die kleine auto's zijn vaak relatief kaal.

Heb je knoppen op het stuur, @Verwijderd? Je bent er een paar keer over begonnen. Ze zitten er dus wel?

Verwijderd

Topicstarter
iPhone kabel van mobiel naar het USB poort van de auto gebruikt en ik kan nu wel het stuurwiel knopjes gebruiken :) super! Ik wist niet dat dit kon.

Nu heb ik de perfecte auto

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:19
Dit soort opmerkingen zijn niet nodig... Graag beetje respectvol blijven.

[ Voor 74% gewijzigd door deepbass909 op 18-01-2018 23:22 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:56:
iPhone kabel van mobiel naar het USB poort van de auto gebruikt en ik kan nu wel het stuurwiel knopjes gebruiken :) super! Ik wist niet dat dit kon.

Nu heb ik de perfecte auto
Dan moet ik eens kijken of de i20 van mij dat ook kan. Ook ik zit soms te klooien met Spotify.

Kun je een fotootje doen van je stuurbediening?

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:14:
[...]

Dan moet ik eens kijken of de i20 van mij dat ook kan. Ook ik zit soms te klooien met Spotify.

Kun je een fotootje doen van je stuurbediening?
https://goo.gl/images/xnUW3w

Het is niet mijn auto. Ik heb ff van google gepakt maar ik heb dezelfde stuur.
Behalve de bel functies. Dat groene rode knopjes

• sypie
  • Niet online
Ik heb een ouder model, dus ik moet even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:57:
Ik heb een ouder model, dus ik moet even proberen.
Is carkit ook mogelijk via deze manier? Mobiel naar het usb poort?

Moet ik nawerk tijd ook even testen :) heb standaard geen bluetooth vandaar

• sypie
  • Niet online
Die van mij doet het niet. Is echt te oud denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:28:
Die van mij doet het niet. Is echt te oud denk ik.
Welk bouwjaar heb jij?

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:18
zeg Hey Siri, volgende nummer alstublieft?

[ Voor 5% gewijzigd door vj_slof op 19-01-2018 09:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Telefoon gesprekken werken niet via de usb poort van de auto.

Enig ideetjes hoe ik dit wel werkend kan krijgen?

Ik wil dat het gesprek via de interne speakers van de auto werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2018 12:45 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:11

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Wellicht wordt het tijd om je eerst eens te gaan verdiepen in hoe carkits, bluetooth en handsfree in een auto werkt. De vragen zijn dermate basaal dat deze eenvoudig op het internet te vinden zijn.

Dit topic gaat voor nu op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.