Toon posts:

Receiver maakt tikkend geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Klompled
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-03-2022
Hallo allemaal, ik heb zins een half jaar een Onkyo TX-8020 receiver, en die geeft soms een harder of zachter tikkend geluid.

Als ik de receiver aanzet geeft hij achterin een tik en even later ook aan de voorkant als de boxen aan gaan (wat normaal is volgens mij), en daar aan de voorkant komt nu juist dat geluid weg.
De ene keer gaat het uren goed en dan toch weer een tik, zo'n 5 keer per dag.
Ook is het de ene keer harder dan de andere keer.
Ik heb er niet veel verstand van, misschien is er iemand die een oplossing weet. ;)

Alvast bedankt

...

Alle reacties

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:33
inschakeltik hoort bij versterkers, af een toe een losse tik zou kunnen door warm worden van de metalen delen. (net als een verwarming af en toe wil tikken)

of komt het geluid ook uit de speakers?

• Klompled
Nee het geluid komt alleen uit de receiver.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:33
is het af en toe een losse TIK? of zijn het meerdere kliks?

Warmte uitzetting klinkt nog meest waarschijnlijk.

• Klompled
Het klinkt het zelde als de 2e klik bij het aanzetten van de receiver.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:24
Klinkt als het speaker-relais dat een tweede keer aantrekt. Valt het geluid ook weg? Misschien start de versterker zichzelf opnieuw op na een vastloper...

• Klompled
Nee het geluid valt niet weg.

[Voor 37% gewijzigd door Klompled op 19-01-2018 07:53]

• Klompled
Ik heb het nu weer een poos in de gaten gehouden en het geluid komt weg bij het relais die de luidsprekers aanzet.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:59
Het is niet bij verandering van ingangssignaal?

• Klompled
Bedoel je dat ik hem op dvd of tv zet?

• Jag
Of dat het signaal van een stereo signaal naar een surround signaal gaat. Dan is het normaal dat hij tikt.

• Klompled
Ik heb de tv op de tv stand van de receiver en de dvd aangesloten op de tv, via deze weg luister en kijk ik tv, muziek en films.

[Voor 11% gewijzigd door Klompled op 01-02-2018 11:46]

• Jag
Dan geef je geen antwoord op mijn vraag :+. Is er een verandering van ingangssignaal voorafgaande aan het klikken? Van stereo naar surround of andersom.

• Klompled
Niet dat ik weet in ieder geval niet door mij, dan moet de radiozender met verschillende ingangsingalen werken.

• Klompled
Dit is mijn derde onkyo receiver vanaf 1993 en heb nog nooit problemen met tikkende geluiden gehad?

• Sammie Ray
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10-2022
Ik herken dit 'probleem" , gebeurt bij inschakelen en bij wisseling van b.v. stereo naar DTS / Dolby. Was bij mijn vorige Onkyo ook al. Klik lijkt op een relais. Zal wel Onkyo dingetje zijn. Ik stoor me er niet aan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee