Toon posts:

Duron overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst een mooie duron 700 gekocht, dus na enkele weken dacht ik meteen aan overclocken. Dit ging uiteraard niet in één keer goed, maar na enkele potloodstrepen draaide hij stabiel op 1 GHz.

Ik dacht, nu zal hij wel 80°C warm worden, maar hij blijft hangen rond de 54°C. Ik heb een gewone huis-tuin-en keuken cooler erop zitten, kan ieman mij uitleggen waarom hij zo cool blijft???

Oja, bij 1200 MHz doet hij het niet meer...

Frank

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je verder nog extra fans in je kast hangen?

They made me do it.

Verwijderd

Dat is wel normaal hoor. :o

Vind je het gek dat hij de 1200 niet haalt ?
|:(

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je wel een mooie FSB genomen? Ik persoonlijk heb liever een 900 met 150 FSB dan een 1000 met 100 FSB. Maar je hebt gewoon geluk met die temperatuur. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen extra fans.

En die 1200? Nou, ja je kan het altijd proberen, als hij het bij 1000 zo goed uithoudt, je weet maar nooit!
Maarja, het was inderdaad wel erg overdreven.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
Op donderdag 12 juli 2001 20:49 schreef Frank.B het volgende:
Ik heb geen extra fans.

En die 1200? Nou, ja je kan het altijd proberen, als hij het bij 1000 zo goed uithoudt, je weet maar nooit!
Maarja, het was inderdaad wel erg overdreven.
lichtelijk erg ja :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op gewoon 100 FSB, want bij 107 FSB kreeg ik ook al wat foutmeldingen...
Maar dat kon weer aan het geheugen liggen, want als ik 107 FSB heb, dan is mijn geheugen ook 107, of 143. (uiteraard koos ik voor het laatste >:)

Verwijderd

Jij hebt gewoon veel mazzel *D..Mijn Duron 800 draait niet eens stabiel op 900 Mhz..
Het lukt nog wel om te booten maar spelletjes crashen onmiddelijk :'(..
Ik heb van alles geprobeerd..verhogen van het voltage tot 1.80 maar...NO GO...
Waarschijnlijk is het een 600 Mhz Duron die in de fabriek al op 800 Mhz is geklokt..Nu draai ik em op 850 en alles is stabiel.. Ik wacht wel tot de prijs van een Athlon 1200 tot onder de 200 gulden is gezakt... :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik wacht dat de 1.6 GHz betaalbaar wordt, als hij er nog komt...
btw. ik heb hem op 1.85 Volt gezet, maar dat maakt ook niet veel uit.
Pagina: 1