Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik een maand lang een nokia dumbphone gehad. Dit beviel erg goed behalve de agenda.

Ik heb nog een oude S2 te liggen met android 4.1. Deze wil ik graag gebruiken, maar ik hoor dat oudere Android versies onveilig zijn. Ik gebruik alleen de volgende apps:
-Simple calendar
-calDAV-Sync
-NetGuard (firewall via VPN om alle data dicht te gooien behalve agenda en contacten)
-google contacts
-Camera
-Calculator
-Clock (alarm)
-Telefoon
-SMS

Verder helemaal niets. Ik heb geen mobiele data en gebruik geen Wifi behalve om de agenda zo nu en dan te synchroniseren.

Kan ik veilig Android 4.1 gebruiken op deze manier of is de telefoon toch te onveilig?

P.s. Ik heb geprobeerd lineage te installeren, maar dat lukt niet.

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-01-2018 13:34)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd Android 4.1 is niet heel erg veilig nee, maar zolang je geen gekke dingen doet en nauwelijks contact maakt met het internet is er eigenlijk niet zo heel veel aan de hand.

Daarnaast zie ik dat je een firewall gebruikt om alles te blokkeren, dan zit je helemaal veilig.

Overigens is LineageOS beschikbaar voor het apparaat en moet die gewoon te installeren zijn. Waar ging het precies mis?

Het is natuurlijk geen dumpphone als je wel gebruik maakt van apps, wifi e.d. Ik heb daarom je titel aangepast.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd Android 4.1 is niet heel erg veilig nee, maar zolang je geen gekke dingen doet en nauwelijks contact maakt met het internet is er eigenlijk niet zo heel veel aan de hand.

Daarnaast zie ik dat je een firewall gebruikt om alles te blokkeren, dan zit je helemaal veilig.

Overigens is LineageOS beschikbaar voor het apparaat en moet die gewoon te installeren zijn. Waar ging het precies mis?

Het is natuurlijk geen dumpphone als je wel gebruik maakt van apps, wifi e.d. Ik heb daarom je titel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Fijn om te horen dat de telefoon veilig te gebruiken is mits ik bijna geen contact maak met het internet.

https://wiki.lineageos.org/devices/i9100/install
Deze guide heb ik gevolgd. Bij het hoofdstuk "Installing custom rom using Heimdall" ben ik bij stap 5.
De blauwe balk verschijnt op het scherm en hij wordt voor 100% geinstalleerd.
Daarna bij het opstarten krijg ik twrp er niet voor.
Dit heb ik geprobeerd:
-Telefoon uitzetten door lang op power te drukken. Daarna start hij op met de standaard recovery.
-Telefoon niet uitzetten, maar meteen na installatie volume up + home +power te klikken. En weer komt de standaard installatie.
-Een andere manier van installeren via adb, maar dan krijg ik geen connectie met de telefoon.

Ik heb totaal geen kennis van wat ik aan het doen ben, dus als een stap niet helemaal loopt zoals het moet dan weet ik niet hoe ik het moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd dat begrijp ik. Nu heb ik de S2 paar maanden geleden ook nog in mijn hand gehad en poging gedaan om LineageOS te installeren, maar dat was ook bij mij geen succes.