Nadat vorig jaar mijn 4 jaar oude systeem kuren begon te vertonen ben ik overgestapt op een Intel NUC7i7BNH. Dit gezien ik er al 3 als homelab had hangen. Helaas blijkt dit systeem niet opgewassen tegen mijn setup met een 4k en 2k scherm, ssd + optane en werkzaamheden.
(Veel chrome, ICA/RDP sessies, office applicaties en visual studio)
De NUC trekt het simpel weg niet qua koeling en slaat geregeld volledig vast.
Ik heb dan ook besloten om weer een desktop te bouwen vanaf scratch.
Intel Processor
Nu ben ik er wel over uit dat ik een Intel processor wil met minimaal 4 cores, budget is max 600 euro voor enkel CPU.
Maar gedurende mijn zoektocht zie ik door de bomen het bos niet meer. Het is al even geleden dat ik een CPU los gekocht hebt en toen was het nog simpel weg de laatste is de snelste. Inmiddels zijn er allerlei series die door elkaar lopen en daar kan ik het niet meer volgen.
Ik snap inmiddels de aanduidingen voor TDP, locked unlocked enzovoort maar ik kan nu niet duidelijk krijgen wat nou de creme de la creme is op dit moment.
Voor zover ik heb begrepen heeft Intel 3 series door elkaar op de markt staan. Kaby,Sky en Coffee Lake.
Is er iemand die hier een lichtje op kan schijnen?
(Veel chrome, ICA/RDP sessies, office applicaties en visual studio)
De NUC trekt het simpel weg niet qua koeling en slaat geregeld volledig vast.
Ik heb dan ook besloten om weer een desktop te bouwen vanaf scratch.
Intel Processor
Nu ben ik er wel over uit dat ik een Intel processor wil met minimaal 4 cores, budget is max 600 euro voor enkel CPU.
Maar gedurende mijn zoektocht zie ik door de bomen het bos niet meer. Het is al even geleden dat ik een CPU los gekocht hebt en toen was het nog simpel weg de laatste is de snelste. Inmiddels zijn er allerlei series die door elkaar lopen en daar kan ik het niet meer volgen.
Ik snap inmiddels de aanduidingen voor TDP, locked unlocked enzovoort maar ik kan nu niet duidelijk krijgen wat nou de creme de la creme is op dit moment.
Voor zover ik heb begrepen heeft Intel 3 series door elkaar op de markt staan. Kaby,Sky en Coffee Lake.
Is er iemand die hier een lichtje op kan schijnen?