Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonveldman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 14:25
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om dit te kopen:
  1. AMD Ryzen 5 1600
  2. MSI B350 Gaming Pro Carbon
  3. Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15
Wat me echter opvalt, is dat (volgens verschillende mensen op het internet) het moederbord niet out-of-the-box zou werken met een Ryzen 5 1600 processor. De bios zou dan eerst geüpdatet moeten worden.

Omdat ik het de laatste tijd vaak voorbij zie komen bij vrienden, dat moederborden niet meteen werken zonder een bios update, wil ik graag zeker weten dat dit werkt.

Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? En mocht het niet out-of-the-box werken, is het mogelijk om de bios te updaten terwijl er nog geen POST komt?

Bronnen:
https://www.reddit.com/r/...pro_ryzen_5_1600_no_post/

Groeten,
Roy

Beste antwoord (via gewoonveldman op 18-01-2018 11:12)

Je kan het ook even opzoeken natuurlijk:
https://www.msi.com/Mothe...NG-PRO-CARBON#support-cpu

Dan zie je, bios versie 7B00v10 nodig.

Dan kijk je vervolgens even wat de 1e bios-versie is die is uitgebracht, en dan weet je of het veilig is (dat mag je zelf doen). Je kan het trouwens ook gewoon aan de leverancier vragen welke versie erop zit.

Die Reddit-thread slaat trouwens helemaal niet op jouw product. Ander geheugen, ander mobo.

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 18-01-2018 11:01 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!
Je kan het ook even opzoeken natuurlijk:
https://www.msi.com/Mothe...NG-PRO-CARBON#support-cpu

Dan zie je, bios versie 7B00v10 nodig.

Dan kijk je vervolgens even wat de 1e bios-versie is die is uitgebracht, en dan weet je of het veilig is (dat mag je zelf doen). Je kan het trouwens ook gewoon aan de leverancier vragen welke versie erop zit.

Die Reddit-thread slaat trouwens helemaal niet op jouw product. Ander geheugen, ander mobo.

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 18-01-2018 11:01 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:03
@gewoonveldman Wat Nat-Water al zegt, vraag het even aan de leverancier ofwel winkel. En vraag meteen of ze hierom even het bios willen updaten naar de juiste/laatste versie zodat je niet tegen deze problemen aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoonveldman
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 14:25
Wat dom, in het Reddit-thread ging het inderdaad om andere componenten. Het leek er alleen zoveel op. Mijn welgemeende excuses.

Ik heb net nog even bij de FAQ van MSI gekeken of het nodig is om de bios te updaten, volgens hen is het niet nodig maar natuurlijk wel aanbevolen. Ook heb ik inderdaad contact gezocht met Alternate.

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-06 23:07
Moederbord Bios updaten
Als je dit volgt zou het goed moeten komen.
Kun je al doen voordat je er een besturingssysteem op zet.

[ Voor 16% gewijzigd door SilencMol op 18-01-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad niet nodig. 7B00v10 is de 1e versie.
Let er wel op dat de je geheugen niet op de QVL staat. De nieuwere bios-versies ondersteunen wel meer geheugenvarianten, dus updaten is sowieso aangeraden - al dan niet door de fabrikant.

Pagina: 1