[overal] Pushnotificaties zijn geactiveerd

Pagina: 1
Acties:

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11 22:33
Dag Tweakers,

Ik krijg regelmatig wanneer ik de browser opnieuw open de melding dat pushnotificaties zijn geactiveerd. Niet iedere keer dat ik de browser open krijg ik dit maar wel regelmatig. Om het uit te testen heb ik zojuist de browser een keer of 4 opnieuw opgestart en toen kreeg ik hem opnieuw.
Vind het persoonlijk erg vervelend. Ik kan me voorstellen dat dit by design is omdat pushnotificaties nieuw zijn maar op het moment zijn dit praktisch de enige die ik krijg.
Dus mijn vraag, is dit by design en wordt dit aangepast? Is het een bug en wordt dit aangepast? of kan ik beter gewoon die notifications uitzetten?

Systeeminfo:
Meest recente windows 10.
Opera: Versie: 50.0.2762.58 (PGO) - Dit is de meest recente versie van Opera
Browseridentificatie
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/63.0.3239.132 Safari/537.36 OPR/50.0.2762.58

pushnotificaties
edit: en waarom maakt het fotoalbum op tweakers niet automatisch een 800p code naast de micro thumbnail en de gewone?

[ Voor 6% gewijzigd door Heilige Kaas op 18-01-2018 10:18 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heilige Kaas schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:16:
Dus mijn vraag, is dit by design en wordt dit aangepast? Is het een bug en wordt dit aangepast? of kan ik beter gewoon die notifications uitzetten?
Het is niet by design om je steeds lastig te vallen ;)

Maar het is wel by design dat we in de browser e.e.a. (moeten) controleren. We kwamen er al snel achter dat die registraties niet eeuwig durend zijn, dus die moeten we af en toe opnieuw vastleggen. Het is mij niet duidelijk waarom ze vervallen, maar dat is iets van de browsermakers waar wij verder weinig aan kunnen doen.

We controleren o.a. eerst of in je profiel staat dat je push notificaties wilt. Daarna of het technisch mogelijk is. Dan of het in 'deze' browser mag. En als dat allemaal goed gaat, testen we of er al een "subscription" is. Zo niet, dan registreren we een nieuwe.

Jouw browser gooit blijkbaar die subscriptions heel snel weer weg of bewaart ze niet goed. Wij kunnen helaas niet zien (hooguit via hacks eromheen) of een bepaalde browser voor wat betreft push notificaties voor het eerst toestemming verleent of dat juist al heel lang geleden gedaan heeft.

Tijdens het testen bij ons, en ook in mijn persoonlijke dagelijkse praktijk, komen die her-registraties heel zelden voor en met name bij browsers die ik voor het eerst gebruik. En voor dat scenario vonden we het juist wel handig om die eerste push notificatie te sturen, dan is er gelijk feedback dat het werkt...

Door de combinatie van - tijdens het testen - weinig voorkomen en het lastig kunnen detecteren of we je al eerder hebben gemeld dat het nu gelukt is, zie ik het niet zo gauw gebeuren dat we dit gedrag heel erg gaan veranderen.

Wellicht kan je een bugreport indienen bij Opera? Het lijkt me voor hen ook nuttig om te weten dat ze zo snel die registraties al weer kwijt zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 18-01-2018 16:52 ]

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11 22:33
Zeer interessant! Had zelf niet de schuld bij opera zelf gelegd maar dat kan uiteraard ook.

Wellicht is het een optie dat je in je profiel dan die welkomstmelding uit kan zetten.

Al snap ik volledig dat dit voor een geisoleerde melding misschien niet de moeite waard is. :)
Het is geen ramp. Ik overleef het wel ;)

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:38
ACM schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:50:
[...]

Tijdens het testen bij ons, en ook in mijn persoonlijke dagelijkse praktijk, komen die her-registraties heel zelden voor en met name bij browsers die ik voor het eerst gebruik. En voor dat scenario vonden we het juist wel handig om die eerste push notificatie te sturen, dan is er gelijk feedback dat het werkt...
Ik kan bevestigen dat dat ook hier goed gaat; sinds de introductie van de feature op ieder apparaat deze notificatie slechts eenmalig na het inschakelen voorbij zien komen (Chrome).

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er is nog een wat nieuwer topic over dit onderwerp als het nog steeds fout gaat.