Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Ik ben op zoek naar een fijne camera die ik plan te gaan gebruiken voor het opnemen van muziekvideo's en promotievideo's. Ik heb niet veel verstand van nieuwere camera's en ben daarom opzoek naar wat advies.. (ik heb hiervoor met een oude GH4 gewerkt van mijn oud werkgever, 'tis nu tijd voor een eigen camera)

Mijn budget ligt rond de € 1.500. Het budget is wellicht niet veel maar omdat dit mijn eerste camera is wil ik rustig aan beginnen.

Wat ik ten minste van de camera + lens eis;
  • Tenminste 4K videoresolutie, als het in m'n budget gaat passen het liefst zelfs 4k 60fps
  • Wide angle lens, de FOV mag lekker breed zijn
  • De lens moet vlot en geluidloos kunnen in en -uitzoomen
  • De lens moet ZEER vlot focus kunnen trekken. De stijl muziekvideo's die ik ga schieten hebben vaak scherp-naar-blurry momenten.
Ik heb een sterke voorkeur naar een camera die uitziet als een standaard Canon fotocamera zoals bv. een 1300D. ik vind namelijk die old-school handcamera met enorm wijde draaibeeldschermpjes er knullig uitzien op een muziekset (mijn mening)

Ik ben verder zeer bekend met Premiere en AE, waar ik dan ook alle beelden in ga editen.
That's it basically. Ik plan vandaag nog een camera te bestellen dus alle hulp is welkom!

Mvg,

Yarnell

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:37

FeaR

In GoT we trust

CEA > FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem285
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-02 19:36
Dat je topic is verplaatst naar een bijpassend forum.

OT: Ik kan je nu al zeggen dat je geen spiegelreflex camera (DSLR) + bijpassende lens gaat vinden voor max. €1500 die in 4k kan schieten. Ik zou dus, gezien je ervaring met een systeemcamera (de GH4) kijken naar dit soort camera's, dus vergeet Canon maar. 60FPS 4k is helaas ook iets dat je zeker 2000 of meer kost.

Hiermee wordt je zoektocht gelimiteerd tot dit rijtje: categorie: Systeemcamera's

Verdere inhoudelijke keuzehulp kan ik je maar deels mee helpen, want ik heb geen ervaring met systeemcamera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10 18:27
Gezien het primaire doel filmen is:

Tweedehands Panasonic GH4
Nieuwe/Tweedehands Panasonic GH5 ligt helaas buiten het huidige budget.

Waarom bovengenoemde opties? Zijn bij mijn weten de enigste die zonder opname limiet kunnen filmen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 12:37
Wordt het issue van die opname limiet niet wat overdreven? Ik denk dat het zelden voorkomt dat je meer dan 30 minuten aaneengesloten moet filmen. Vooral als ik lees dat er muziekvideo's gemaakt gaan worden, lijkt me dit echt geen issue.

Verder eens, met dit budget kan je 4K DSLR camera's denk ik vergeten. Dan kan je beter in het kamp van Panasonic gaan kijken, zoals de suggesties van Sato en Jochem285.

Je wilt dat de camera + lens vlot scherp kan stellen? Ik neem aan dat je dus autofocus wilt gebruiken?
Volgens mij zijn er weinig camera's die daar met video echt in uitblinken. Tja, Canon heeft een dual pixel focussysteem waar ik goede dingen over hoor, maar dat ga je niet vinden in een camera binnen je budget (iig, als je ook 4K wilt).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Een tweedehands Panasonic GH4 of G80 + converter + Sigma 18-35mm F/1.8 en dan kan je een hele tijd vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Lekker op tijd @Verwijderd :
Ik plan vandaag nog een camera te bestellen dus alle hulp is welkom!
Ga naar een fotozaak om je voor te lichten als je zoveel haast hebt of huur er een.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:02:
Lekker op tijd @Verwijderd :

[...]

Ga naar een fotozaak om je voor te lichten als je zoveel haast hebt of huur er een.
Bedankt voor je voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een GH4, met jouw eisen en budget ga je niets beters vinden. Ik neem aan dat je ook budget hebt ingeruimd voor een gimbal, statief, verlichting en een goede microfoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:42:
Koop een GH4, met jouw eisen en budget ga je niets beters vinden. Ik neem aan dat je ook budget hebt ingeruimd voor een gimbal, statief, verlichting en een goede microfoon?
Hi koeitje,

Ik ben uiteindelijk gegaan voor een GH5 met een 12-35, een Atomos Ninja Inferno en een Ronin! Statief, verlichting en een microfoon heb ik al.

Alsnog bedankt voor je berichtje!

mvg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Hi koeitje,

Ik ben uiteindelijk gegaan voor een GH5 met een 12-35, een Atomos Ninja Inferno en een Ronin! Statief, verlichting en een microfoon heb ik al.

mvg
En dat met een budget van 1500 Euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 20:58

CasGas

.

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Hi koeitje,

mvg
Alleen Atomos zit al op min. € 1000,-.. dit gaat dan opeens wel de hele andere kant op..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Pagina: 1