Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnossing
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-02-2023
Goed werkende Window 7 - PC. Na onverklaarbare problemen met opstarten Excel-Spreadsheet en Backup maken van Thunderbird-files Chkdsk gedraaid over C- (OS) en D- (Data) schijf. C-schijf was OK, D-schijf 1 cluster gerepareerd door Chkdsk. Voor alle zekerheid daarna een reboot gedaan. Sindsdien blijft de PC hangen na de melding "Windows starten..." op het scherm. Voor enkele minuten doorgaande disk-activiteit, daarna kort blinken om de seconde.

Met F8 alle mogelijke reparatieopties uitgeprobeerd: opstart herstel => OK, geen fouten
Oudere versie systeembestanden teruggezet => geen verandering bij booten (blijft hangen)
Geheugentest => alles OK

De OS-schijf is een SSD 256GB, de Data-schijf is een Harddisk.
Bullguard en MalwareBytes Virusscanner (werken sinds jaren).
Windows 7 en overige software altijd op de laatste stand met updates.

Ik weet nu niet meer, wat ik nog kan doen.
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Gerd

Beste antwoord (via gnossing op 18-01-2018 12:53)

• 12erik1234
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-09 10:02
wat dacht je ervan om de proberen de schijf via een sata > usb 3.0 adapter aan te sluiten op je pc. als het goed is moet je dan nog wel bij de files komen, je zou ze dan tijdelijk op een andere schijf kunnen zetten, de Data schijf formateren en dan daarna in je pc zetten, weer de schijfletter D geven etc. en dan de files weer terug kopieren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
Wat gebeurt er als je de dataschijf tijdelijk afkoppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnossing
Inderdaad, dat was het probleem! Maar wat gebeurd wanneer ik de D-schijf weer aankoppel. Dan wil die weer niet starten.
Hoe kan ik de D-schijf toch weer gebruiken (veel programmatuur en alle mail).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 12erik1234
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-09 10:02
wat dacht je ervan om de proberen de schijf via een sata > usb 3.0 adapter aan te sluiten op je pc. als het goed is moet je dan nog wel bij de files komen, je zou ze dan tijdelijk op een andere schijf kunnen zetten, de Data schijf formateren en dan daarna in je pc zetten, weer de schijfletter D geven etc. en dan de files weer terug kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnossing
yep, dat doe ik! Goede suggestie.