Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• marcelmaria
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 03-04 14:43
Beste tweakers.

Ik heb sinds een paar dagen de Lian Li PC-O8 in het wit. Helaas kwam deze wel met een probleempje aan.
De schroefgaten van de case die de glazen panelen vasthouden waren niet goed getapt. Dit deze heb ik op 1 na kunnen fiksen door er een iets dikkere schroefdraad in te draaien (Eigen keuze) Dit heb ik mede gedaan omdat ik de zilveren bolle schroeven lelijk vond. Nu heb ik kleine hdd schroeven erin (Zie link)

http://www.ldcooling.com/...ew-kit-black-20-pack.html

Helaas moet er bij mij altijd iets verkeerd gaan. Alle 7 zijn goed gelukt helaas moest de laatst verkeerd gaan waardoor het schroefdraad nu in de case kapot is.

Nu heb ik dit op internet gevonden (Zie link)

YouTube: www.xtrack.nl - Versleten schroefdraad reparatie met epoxy

Graag verneem ik jullie bevindingen of dat jullie een beter idee hebben om dit vervelend probleem op te lossen

• Springuin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:28
Heb je een fototje van hoe het er nu uitziet? Die epoxyoplossing werkt waarschijnlijk alleen bij diepere schroefgaten en ik vermoed dat jouw materiaal te dun is.

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 04-04 21:25

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Hmmmm....Loctite. Lijkt mij niet verstandig. Loctite is een hele sterke, industriële lijm. Als je dat in het gat smeert en daarna direct de schroef er indraait en je laat het een dag zitten, krijg je de schroef nooit en te nimmer meer los. Je zal het glaspaneel sneller onherstelbaar beschadigen, dan dat de schroef los zal laten. Heb zelf met deze lijm gewerkt en weet wat het kan doen.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:09

TommieW

Numa numa.

Misschien kan je een moertje vinden die past bij die schroefdraad. Die kan je dan aan de binnenkant van de kast, net achter het gat lijmen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
TommieW schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:52:
Misschien kan je een moertje vinden die past bij die schroefdraad. Die kan je dan aan de binnenkant van de kast, net achter het gat lijmen.
Vastlijmen hoeft dan niet eens, gewoon vastschroeven zal volstaan.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:09

TommieW

Numa numa.

quote:
VapingQueen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:35:
[...]

Vastlijmen hoeft dan niet eens, gewoon vastschroeven zal volstaan.
Succes met het vasthouden van het moertje terwijl je het zijpaneel erop probeert te zetten :P

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
TommieW schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:37:
[...]

Succes met het vasthouden van het moertje terwijl je het zijpaneel erop probeert te zetten :P
Dan schroef je eerst de 7 goede vast en dan pas degene die niet goed is..... Daarnaast kan je de laatste ook niet vastschroeven, maar er wel het boutje in stoppen.

• marcelmaria
quote:
VapingQueen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:47:
Hmmmm....Loctite. Lijkt mij niet verstandig. Loctite is een hele sterke, industriële lijm. Als je dat in het gat smeert en daarna direct de schroef er indraait en je laat het een dag zitten, krijg je de schroef nooit en te nimmer meer los. Je zal het glaspaneel sneller onherstelbaar beschadigen, dan dat de schroef los zal laten. Heb zelf met deze lijm gewerkt en weet wat het kan doen.
Is er geen optie om de originele schroefdraad te herstellen ? Boutje vastlijmen heb ik inderdaad ook over na gedacht alleen heb ik liever alles weer in originele staat met zo dure kast. Dit zal vast geen garantie gevalletje worden

[Voor 12% gewijzigd door marcelmaria op 18-01-2018 14:58]

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
marcelmaria schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:57:
[...]

Is er geen optie om de originele schroefdraad te herstellen ? Boutje vastlijmen heb ik inderdaad ook over na gedacht alleen heb ik liever alles weer in originele staat met zo dure kast. Dit zal vast geen garantie gevalletje worden
Ligt eraan, als de wand dikker is dan 2mm is het nog wel te doen, met minder niet. Moertje zou je ook met dubbelzijdig tape vast kunnen zetten, waardoor het altijd te verwijderen is. Dan daar voorzichtig het boutje in draaien en dat zit het wel vast. Aangezien je er zelf aan hebt zitten rommelen, zal het inderdaad geen garantie gevalletje meer zijn.

• marcelmaria
quote:
VapingQueen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:06:
[...]

Ligt eraan, als de wand dikker is dan 2mm is het nog wel te doen, met minder niet. Moertje zou je ook met dubbelzijdig tape vast kunnen zetten, waardoor het altijd te verwijderen is. Dan daar voorzichtig het boutje in draaien en dat zit het wel vast. Aangezien je er zelf aan hebt zitten rommelen, zal het inderdaad geen garantie gevalletje meer zijn.
Plaat is 1 mm dik. Even snel gemeten. Is het niet mogelijk om het dicht te smeren(laten smeren) en opnieuw tappen ? Dat me dit eens 40/50 euro moet kosten neem ik voorlief

[Voor 4% gewijzigd door marcelmaria op 18-01-2018 15:10]

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
marcelmaria schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:10:
[...]

Plaat is 1 mm dik. Even snel gemeten. Is het niet mogelijk om het dicht te smeren(laten smeren) en opnieuw tappen ? Dat me dit eens 40/50 euro moet kosten neem ik voorlief
Mmmmmm..... dat is wel erg dun. Tappen zal dan zeker niet lukken, dat wordt een gebed zonder einde. De oplossing van een moertje erachter is dan denk ik nog de beste oplossing, dat zie je volgens mij niet van af de buitenkant. Dichtlassen heeft ook geen zin, plaat is veel te dun, dan is er alleen maar een kans dat je met een groter gat blijft zitten. Denk dus echt dat de bout/moertje oplossing de beste is, of een stripje met daarin een getapt gaatje.

• marcelmaria
Is het echt niet mogelijk om dit door een bedrijf te laten doen ?

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Nope, het gaatje zal groter geboord moeten worden en als je van M3 naar M4 tapmaat gaat, moet je plaat ook 0.4mm dikker zijn. Als je boutje M3 is, zal dat nooit in een M4 gat passen, dus moet je dan een M4 boutje gaan gebruiken.

• marcelmaria
quote:
VapingQueen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:30:
Nope, het gaatje zal groter geboord moeten worden en als je van M3 naar M4 tapmaat gaat, moet je plaat ook 0.4mm dikker zijn. Als je boutje M3 is, zal dat nooit in een M4 gat passen, dus moet je dan een M4 boutje gaan gebruiken.
Das mooi balen dan. Ik dacht misschien kan ik het door een bedrijf dicht laten maken, Dat zij dit dan opnieuw opboren naar de juiste tapmaat.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Het kan wel, maar niet zonder risico. De plaat is nu eenmaal te dun om dicht te lassen, voor je het weet zit je met een gat dat 2 of 3x groter is en dan ben je verder van huis. Ze zouden koperlassen kunnen proberen, maar dan is wel op het gedeelte wat verwarmt wordt, de lak verdwenen, dus eigenlijk ook geen optie en kan ook alleen bij stalen kasten. Probeer eerst eens het boutje/moertje oplossing, als dat niet werkt, kan je altijd nog even verder kijken.

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:09
Een optie zou helicoil of een threaded insert kunnen zijn, maar 1 mm is helaas te weinig om deze betrouwbaar aan te kunnen brengen. Bovendien zijn de kosten van een set veel te hoog voor deze reparatie. Of er zou in je kennissenkring iemand moeten zijn die je hiermee kan/wil helpen.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Die trek je er zo weer uit, dat werkt zover ik weet alleen met 3mm of meer plaatdikte.

• marcelmaria
quote:
VapingQueen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:39:
Het kan wel, maar niet zonder risico. De plaat is nu eenmaal te dun om dicht te lassen, voor je het weet zit je met een gat dat 2 of 3x groter is en dan ben je verder van huis. Ze zouden koperlassen kunnen proberen, maar dan is wel op het gedeelte wat verwarmt wordt, de lak verdwenen, dus eigenlijk ook geen optie en kan ook alleen bij stalen kasten. Probeer eerst eens het boutje/moertje oplossing, als dat niet werkt, kan je altijd nog even verder kijken.
Dat de verf beschadigd raakt is een bijzaak. Wil hem toch van binnen en buiten wit hebben. Case zal dus van binnen nog gespoten worden.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01-04 17:45
Loctite is toch juist geen lijm? Althans, het komt in verschillende smaken heb ik begrepen. Wij gebruikte het tegen het los trillen van korte schroefjes. Die kon je altijd weer loskrijgen, al was dat iets moeilijker dan zonder loctite, maar het was zeker niet zo moeizaam als met secondelijm oid.

Wat ik zou uitproberen is de schroefdraad van de schroef iets te beschadigen zodat deze meer 'bite' krijgt.
Edit: Heeft geen nut als je schroefgat ondertussen groter is als de schroef.
Succes iig.

[Voor 8% gewijzigd door Hippocampus op 18-01-2018 15:53]

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 05-04 19:58
Als de kast een paar dagen oud is, en hij is niet goed, neem ik aan dat je gewoon garantie hebt toch?

It's easier to try, than to prove it can't be done

• marcelmaria
quote:
GreNade schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:54:
Als de kast een paar dagen oud is, en hij is niet goed, neem ik aan dat je gewoon garantie hebt toch?
Klopt alleen wou ik zelf andere schroeven gaan gebruiken waardoor er nu ander schroefdraad inzit welke 7x goed gegaan is en 1x mis. Ik denk niet dat hier garantie op zit :p

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:02
quote:
Hij had garantie ja, tot ie zelf ging proberen om het te repareren. ;)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
marcelmaria schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:51:
[...]

Dat de verf beschadigd raakt is een bijzaak. Wil hem toch van binnen en buiten wit hebben. Case zal dus van binnen nog gespoten worden.
Dan is het te proberen, maar dan moet je wel een goeie lasser hebben en geen beginnelingetje.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
Hippocampus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:52:
Loctite is toch juist geen lijm? Althans, het komt in verschillende smaken heb ik begrepen. Wij gebruikte het tegen het los trillen van korte schroefjes. Die kon je altijd weer loskrijgen, al was dat iets moeilijker dan zonder loctite, maar het was zeker niet zo moeizaam als met secondelijm oid.

Wat ik zou uitproberen is de schroefdraad van de schroef iets te beschadigen zodat deze meer 'bite' krijgt.
Edit: Heeft geen nut als je schroefgat ondertussen groter is als de schroef.
Succes iig.
Klopt, zag later dat het iets anders was. Ikzelf heb met de lijm gewerkt en dat doet zijn naam echt eer aan.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
Niet als je er zelf aan hebt lopen rommelen door de gaten van groter schroefdraad te voorzien. Verder is het de vraag of het een nieuwe kast was.

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 07:19
Is een plaatmoer een optie?

https://www.montagetechniek.nl/images/categorieimages/plaatmoer.jpg

- knip -

• FitzJac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14:18
Ik zou voor een blindklinkmoer gaan.
https://www.ez-catalog.nl/Asset/cc23641386bf4771b3268bcc4aaec5e3/ImageFullSize/m16-4.jpg

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Die blindklinkmoer is inderdaad een optie, alleen dan wel hopen dat het schroefdraad op het boutje genoeg is om er in te draaien. Ik zou een moertje aan de binnenkant laten koperlassen, dan begint het schroefdraad gelijk achter de plaat.

• marcelmaria
quote:
VapingQueen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:02:
[...]

Niet als je er zelf aan hebt lopen rommelen door de gaten van groter schroefdraad te voorzien. Verder is het de vraag of het een nieuwe kast was.
Heb de kast wel als nieuw gekocht bij caseking alleen of het een retour is geweest zal voor mij een vraag blijven helaas.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
marcelmaria schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:24:
[...]

Heb de kast wel als nieuw gekocht bij caseking alleen of het een retour is geweest zal voor mij een vraag blijven helaas.
Aha, op die fiets. Dat kan je alleen zien als er beschadigingen op de kast zitten, als dat het geval had geweest, had ik er geen groter schroefdraad in gemaakt.

• marcelmaria
quote:
VapingQueen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:26:
[...]

Aha, op die fiets. Dat kan je alleen zien als er beschadigingen op de kast zitten, als dat het geval had geweest, had ik er geen groter schroefdraad in gemaakt.
Ben ik helemaal met je eens alleen kwam ik de beschadiging tegen op het moment dat ik bezig was met de andere schroeven te plaatsen.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

quote:
marcelmaria schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:27:
[...]

Ben ik helemaal met je eens alleen kwam ik de beschadiging tegen op het moment dat ik bezig was met de andere schroeven te plaatsen.
Daarom eerst alles controleren voordat je ermee aan de slag gaat. Aan de andere kant, een foutje is zo gemaakt. Kan dat uit eigen ervaring zeggen.

• marcelmaria
quote:
VapingQueen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:30:
[...]

Daarom eerst alles controleren voordat je ermee aan de slag gaat. Aan de andere kant, een foutje is zo gemaakt. Kan dat uit eigen ervaring zeggen.
Ja goede leer voor de volgende x. Dure leer ook maar helaas.

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat, afhankelijk van de positie en materiaal ook vaak werkt:
Rondom het gat met een centerpunt+hamer wat putjes slaan. Hierdoor druk je het gat een beetje dicht, vaak precies genoeg om weer grip te krijgen. (je blijft dus wel die putjes zien, niet zo handig als het in het zicht zit)

• marcelmaria
quote:
_ferry_ schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:00:
Wat, afhankelijk van de positie en materiaal ook vaak werkt:
Rondom het gat met een centerpunt+hamer wat putjes slaan. Hierdoor druk je het gat een beetje dicht, vaak precies genoeg om weer grip te krijgen. (je blijft dus wel die putjes zien, niet zo handig als het in het zicht zit)
Dit is juist het probleem. Het is het schroefgat voor het glazenpaneel dit ga je helaas wel zien.
Ik snap je punt alleen is het helaas zichtwerk.

• Sepio
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 05-04 11:10
Kun je niet me een soldeerbout en wat lood het gat weer wat kleiner maken? Dat moet toch sterk genoeg zijn om te tappen.

• marcelmaria
quote:
Sepio schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:07:
Kun je niet me een soldeerbout en wat lood het gat weer wat kleiner maken? Dat moet toch sterk genoeg zijn om te tappen.
Het is al opgelost :)

Heb voorzichtig met een goede grotere schroef het gat opgedraaid naar M4. Heb nu momenteel er even normale schroeven in. Ga op zoek naar M4 thumbscrews.

Bedankt voor jullie adviezen. :)

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Sepio schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:07:
Los van hoe je je lood/tin (?!) goed gaat laten vloeien en dus hechten vraag ik me af of dat nou een goed schroefgat zal maken. Hetzij te zacht, hetzij te bros.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True