Mijn vraag
Op kantoor gaan wij een deel van onze pc's vervangen.
Dat worden deze:
Nu kwam ik ook nog onderstaande pc tegen. Nu is mijn vraag, is deze veel trager dan de nieuwe pc's en zal ik deze ook vervangen?
Het voordeel van vervangen is, dat dan deze pc ook op windows 10 zal gaan werken. Wat het uitleggen van software wel makkelijker maakt. Bovendien kan ik dan alle pc's opnieuw inrichten volgens dezelfde specificaties.
Aan de andere kant werkt de pc nog prima, denk alleen niet dat windows 10 hierop zal gaan werken.
Ik weet niet hoe oud deze pc is en twijfel heel erg over het RAM geheugen. Daarom heb ik er 2 opgezet. De verschillende "what's in my pc" programma's kunnen niet meer weergeven dan corsair-xms3-cmx4gx3m1a1600c9 en deze is er in 2 versies.
Uiteraard zit er nog meer in de pc, zoals dvd speler, netwerkkaart en voeding.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gebruik is voornamelijk voor in de cloud werken via een website, het bekijken van tekeningen en email lezen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uit een eerder topic hier heb ik gevonden dat de processorsnelheid anders bepaald wordt dan vroeger, waardoor ik het heel moeilijk vind om te bepalen wat een slimme keuze is.
Als bonus vraag, is deze pc op de tweedehands markt iets waard?
Op kantoor gaan wij een deel van onze pc's vervangen.
Dat worden deze:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G3930 Boxed | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | ASRock H110M-ITX | € 63,50 | € 63,50 |
| 1 | Spire SPM210B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FB/4 | € 46,54 | € 46,54 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 78,99 | € 78,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 228,98 | |
Nu kwam ik ook nog onderstaande pc tegen. Nu is mijn vraag, is deze veel trager dan de nieuwe pc's en zal ik deze ook vervangen?
Het voordeel van vervangen is, dat dan deze pc ook op windows 10 zal gaan werken. Wat het uitleggen van software wel makkelijker maakt. Bovendien kan ik dan alle pc's opnieuw inrichten volgens dezelfde specificaties.
Aan de andere kant werkt de pc nog prima, denk alleen niet dat windows 10 hierop zal gaan werken.
Ik weet niet hoe oud deze pc is en twijfel heel erg over het RAM geheugen. Daarom heb ik er 2 opgezet. De verschillende "what's in my pc" programma's kunnen niet meer weergeven dan corsair-xms3-cmx4gx3m1a1600c9 en deze is er in 2 versies.
Uiteraard zit er nog meer in de pc, zoals dvd speler, netwerkkaart en voeding.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G840 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI H61M-P31/W8 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 500GB | € 44,09 | € 44,09 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1333C9 | € 37,35 | € 37,35 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9 | € 39,20 | € 39,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 120,64 | |
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gebruik is voornamelijk voor in de cloud werken via een website, het bekijken van tekeningen en email lezen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uit een eerder topic hier heb ik gevonden dat de processorsnelheid anders bepaald wordt dan vroeger, waardoor ik het heel moeilijk vind om te bepalen wat een slimme keuze is.
Als bonus vraag, is deze pc op de tweedehands markt iets waard?
[ Voor 26% gewijzigd door Zomaar iemand op 17-01-2018 21:41 ]