Heb ik volop geld aan mijn REET systeem besteed haal ik maar 23000 punten met SandraSisoft grrrrrrrrrrrr. Wat heb ik dan aan RAID ?
Haal dan ook SCSI-raid 
Raid (ligt aan soort raid) heeft wel degelijk voordelen:
1. Snelheid
2. Mirroring
3. Parity-part
4. Redundancy
5. Hot-Swap repl.
en nog wel een aantal
1. Snelheid
2. Mirroring
3. Parity-part
4. Redundancy
5. Hot-Swap repl.
en nog wel een aantal
Heb je wel de juiste raid versie gekozen?
Dus striping, GEEN mirroring
Heb je wel een aray ingesteld in je raid controller bios?
Heb je wel ATA100 kabels gebruikt?
Dus striping, GEEN mirroring
Heb je wel een aray ingesteld in je raid controller bios?
Heb je wel ATA100 kabels gebruikt?
Het voelt wel snel aan maarre dat komt door mijn AMD @ 1607 mhz 
Enne iedereen haalt rond de 40000 punten
Enne iedereen haalt rond de 40000 punten
Niet toevallig ook een Matrox Videobewerkingskaart ?
Heb vaker gezien dat een combi van zo'n kaart met een RAID-cabinet met 2 IBM's op een Promise-kaart met striping niet wil
Heb vaker gezien dat een combi van zo'n kaart met een RAID-cabinet met 2 IBM's op een Promise-kaart met striping niet wil
Homo sum: humani nil a me alienum puto
Ik heb al vaker gezegd dat RAID een grote hype is. Doorvoer wordt inderdaad sneller, maar de access neemt af. En daar gaat het bij Windows en veel programma's nou eenmaal om. Als je Harddisk-recording doet of veel met grote files werkt is het wel handig, maar anders zie ik het nut er niet van in.
m2c
m2c
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
LOL ben geen newbie beste jongen.Op donderdag 12 juli 2001 20:21 schreef Arcesilaus het volgende:
Niet toevallig ook een Matrox Videobewerkingskaart ?
je hebt helemaal gelijk, alleen de access tijd neemt maar met 0.1 of 0.2 ms af... tenminste bij mijn Fireball+ LM's die single een accesstime van 7.2ms hebben en 2 drives in raid0 zitten op 7.3ms... de STR van deze schijven zijn matig (26MB/s) maar dat wordt dan weer opgevangen door de raid0 opstelling.Op donderdag 12 juli 2001 20:22 schreef JvdBosch het volgende:
Ik heb al vaker gezegd dat RAID een grote hype is. Doorvoer wordt inderdaad sneller, maar de access neemt af. En daar gaat het bij Windows en veel programma's nou eenmaal om. Als je Harddisk-recording doet of veel met grote files werkt is het wel handig, maar anders zie ik het nut er niet van in.
m2c
ik heb recent gekozen voor een atlas 10KII als bootschijf (18.4GB) en ik moet zeggen, dat is VEEL sneller dan mijn raid array...
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Nee, maar wel onbeschoft.Op donderdag 12 juli 2001 20:22 schreef FireTiger het volgende:
[..]
LOL ben geen newbie beste jongen.
Als je geen newbie bent en het allemaal zo goed weet, zoek het dan zelf uit want dan weet jij het toch allemaal?
Geef eerst info, dan blaaten
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
Hey collega tijgerOp donderdag 12 juli 2001 20:27 schreef Tijger het volgende:
[..]
Nee, maar wel onbeschoft.
Als je geen newbie bent en het allemaal zo goed weet, zoek het dan zelf uit want dan weet jij het toch allemaal?
Geef eerst info, dan blaaten
Waarom onbeschoft ? ik blaat toch niet op een persoon
Of heb je zin om een flame te starten ?
Daarom draai ik ook met SCSI. Access rulesik heb recent gekozen voor een atlas 10KII als bootschijf (18.4GB) en ik moet zeggen, dat is VEEL sneller dan mijn raid array...
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
Verwijderd
is scsi-raid niet ALTIJD hardwarematig...Op donderdag 12 juli 2001 21:50 schreef e-X-hale het volgende:
Hardwarematige Scsi raid rulz!
2 * IBM 40Gb 60GXP
Promisse U-ATA100 RAID Controler
=
42000 punten
=
42000 punten
Who needs RAID?

Je hoeft alleen maar te zorgen dat je NTFS compressie aanzet, en dat je voldoende geheugen hebt (ehm, 3x de disk omvang was hier genoeg om een test ala ramdisk te krijgen
)

Je hoeft alleen maar te zorgen dat je NTFS compressie aanzet, en dat je voldoende geheugen hebt (ehm, 3x de disk omvang was hier genoeg om een test ala ramdisk te krijgen
Verwijderd
heb ik ook in mijn server een dac960pd-3 met 2x 4.3gb 7200 rpm uw in raid1Op donderdag 12 juli 2001 20:13 schreef DSmarty het volgende:
Haal dan ook SCSI-raid
1. Snelheid
2. Mirroring
3. Parity-part
4. Redundancy
5. Hot-Swap repl.
en nog wel een aantal
Nee.Je kan gerust twee SCSI disken aan een gewone controler hangen en met het OS (UNIX, Linux, NT, W2K) een RAID array maken.Op donderdag 12 juli 2001 22:22 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
is scsi-raid niet ALTIJD hardwarematig...
Overigens vind ik IDE RAID 0 niet zuigen. Dat de accestime verslechterd hoeft niet per definitie waar te zijn (getuige enkele testen met NTFS filesystem). Het is idd een beetje een hype en verwacht er geen wonderen van, maar mits goed geconfigureerd en afhankelijk van de gebruikte apps wordt je bak er wel degelijk ietsje sneller van (testen ondersteunen dat) Ik kon er wel iets van merken tijdens mijn gebruik; alles wordt wat 'bijteriger'. Maar ik heb het ook gedaan om de spielerij
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Op http://www.anandtech.com/storage/showdoc.html?i=1491&p=2
staat een verhelderend artikel over raid.
Hieruit blijkt o.a. dat een goede performance staat of valt door het kiezen van de juiste block stripe size obv de groote van files die je vaak gebruikt.
staat een verhelderend artikel over raid.
Hieruit blijkt o.a. dat een goede performance staat of valt door het kiezen van de juiste block stripe size obv de groote van files die je vaak gebruikt.
Hmm,ik zat er aan te denken om deze opstelling eens te realiseren (oud schijfje is te klein) en als ik dit zo zie ga ik dat toch maar eens doenOp donderdag 12 juli 2001 22:25 schreef CV_SmileY het volgende:
2 * IBM 40Gb 60GXP
=
42000 punten
btw, raid hoeft niet duur te zijn,als je toch al 2 schijven wil / hebt, en een onboard RAID controller op je mobo..
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
I've got one thing to say: FireTiger is zwaar onbeschoft
Verwijderd
een scsi-controller is natuurlijk al een hardwarematige conroller....Op donderdag 12 juli 2001 23:36 schreef abbadon het volgende:
Nee.Je kan gerust twee SCSI disken aan een gewone controler hangen en met het OS (UNIX, Linux, NT, W2K) een RAID array maken.
Ik heb Raid, met 2 x WD400BB en nee, ik rock niet in elke benchmark (zeker niet sysoft, want die suckt, alles is puur statisch en msn of ICQ kunnen je hele score vernielen).
Waar ik wel in rock, is doorvoer, netwerkgebruik, cd's branden, file-servertje spelen. (Ik kan nog gamen als er met 12MB/s over het netwerk shit van me hd gerammed wordt door 15 verschillende mensen)
Ook het overzetten van een filmpje van part. A naar part B is met een paar secondens gedaan (nah, iets van 20-30Mb/s). DUS, tis net wat je wilt? Wil je benchen? Njha, koop dan de snelste IBM van het moment, wil je snelheid, hou dan lekker je raid. Enne, onder 2k gaat en je hele config moet lekker draaien, qua drivertjes enzo. (Mijn proc use bij me raid tijdens alle benches komt op 5%, P3 750)
Waar ik wel in rock, is doorvoer, netwerkgebruik, cd's branden, file-servertje spelen. (Ik kan nog gamen als er met 12MB/s over het netwerk shit van me hd gerammed wordt door 15 verschillende mensen)
Ook het overzetten van een filmpje van part. A naar part B is met een paar secondens gedaan (nah, iets van 20-30Mb/s). DUS, tis net wat je wilt? Wil je benchen? Njha, koop dan de snelste IBM van het moment, wil je snelheid, hou dan lekker je raid. Enne, onder 2k gaat en je hele config moet lekker draaien, qua drivertjes enzo. (Mijn proc use bij me raid tijdens alle benches komt op 5%, P3 750)
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.
Verwijderd
Sisoft 2001 benchmark van drives zuigt.
M'n ide ata100- 5400 toeren krijgt een index van 13058.. vervolgens krijgt m'n DNES-309170W een UW scsi schijf 7200 toeren een index can 8000 ofzo...
Als ik het wisselbestand van win2k op de ide schijf zet kan ik wel even koffie gaan drinken bij het opstarten
M'n ide ata100- 5400 toeren krijgt een index van 13058.. vervolgens krijgt m'n DNES-309170W een UW scsi schijf 7200 toeren een index can 8000 ofzo...
Ja duh, elke controller, ook de IDE op jouw moederbord is toch hardware, maar niet per definitie RAID. Je hebt van die mooie SCSI RAID controllers waar je ook nog eens RAM op kunt steken zoals deze MylexOp vrijdag 13 juli 2001 12:03 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
een scsi-controller is natuurlijk al een hardwarematige conroller....
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem met mijn raid systeem (zie sig)
1e test Sisoft Sandra ver in de 40000,
na deferagmentatie en diverse MAxtor TOOLS:
rond de 25000
Stripe wissen formatten etc... niks heeft zin performace blijft laag uitvallen... en MAXTOR... die weet geen ene reet
1e test Sisoft Sandra ver in de 40000,
na deferagmentatie en diverse MAxtor TOOLS:
rond de 25000
Stripe wissen formatten etc... niks heeft zin performace blijft laag uitvallen... en MAXTOR... die weet geen ene reet
Hallo,
heb hier ook een bak met een test opstelling in RAID-0
2*40 @ 7200rpm ata100 diamondmax
wat me persoonlijk ergens verwonderd met die raid controllertjes met highpoint, is dat alles over dat ene chipje moet,
welk dan nog aan de PCI bus hangt?
De IDE ata100 on board da's wellicht ook een chipje, en ook op de southbridge?
Hmmm, die south moet dus het een en ander kunnen slikken?
Enfin, die schijven hangen apart aan een ata100 ribbon op die hotrod.
Maar toch, de physical die bvb norton utilities system information me geeft is (veel)lager in RAID-0 dan dat die dat voor puur IDE met ata 100 op die hotrod geeft.
Het ligt misschien aan het programmaatje...
de "cached" doorvoer ligt een ietsepietsie hoger. 80 ipv 78
met die controller als gewone controller werkt het ding ook lekker snel.
Dus gaat die test opstelling RAID-0 er binnenkort weer af, omdat het risico op dataverlies me toch iets te hoog ligt.
Dan kan ik elk device (het worden wellicht drie HDD, en een DVD) op zijn eigen kabel hangen, en dat scheelt OOK, want je hebt minder last van dat - heen/wacht/nu ik/nou jij/en weer- over de bus.
trouwens, dat busje kom zo
heb hier ook een bak met een test opstelling in RAID-0
2*40 @ 7200rpm ata100 diamondmax
wat me persoonlijk ergens verwonderd met die raid controllertjes met highpoint, is dat alles over dat ene chipje moet,
welk dan nog aan de PCI bus hangt?
De IDE ata100 on board da's wellicht ook een chipje, en ook op de southbridge?
Hmmm, die south moet dus het een en ander kunnen slikken?
Enfin, die schijven hangen apart aan een ata100 ribbon op die hotrod.
Maar toch, de physical die bvb norton utilities system information me geeft is (veel)lager in RAID-0 dan dat die dat voor puur IDE met ata 100 op die hotrod geeft.
Het ligt misschien aan het programmaatje...
de "cached" doorvoer ligt een ietsepietsie hoger. 80 ipv 78
met die controller als gewone controller werkt het ding ook lekker snel.
Dus gaat die test opstelling RAID-0 er binnenkort weer af, omdat het risico op dataverlies me toch iets te hoog ligt.
Dan kan ik elk device (het worden wellicht drie HDD, en een DVD) op zijn eigen kabel hangen, en dat scheelt OOK, want je hebt minder last van dat - heen/wacht/nu ik/nou jij/en weer- over de bus.
trouwens, dat busje kom zo
Er is altijd wel iets over het hoofd gezien.
Pagina: 1