VPN verbinding is zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13
Mijn vraag
Ik heb een VPN account bij ironsocket en ben tevreden met de geleverde service.

Wel heb ik een probleem met een computer thuis die niet de maximale download snelheid haalt zodra die een VPN verbinding heeft. Zonder VPN verbinding haalt de computer wel de maximale snelheid.

Internetprovider is Ziggo en heb een 40/4 verbinding.

Zonder VPN haal ik 40Mbps of sneller.
Met VPN haal ik rond de 12Mbps (kabel en/of WiFi).

Wanneer ik de desbetreffende LAN-kabel aan mijn laptop hang dan haalt het wel de maximale snelheid.

Alle andere computers en smartphones thuis halen wel de maximale snelheid.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- ION Asrock 152D met een Intel Atom D525 Dual Core Processor
- Windows 10 Pro
- Netwerkverbinding is via LAN

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb contact gehad met ironsocket en tot nu toe hebben ze geen oplossing voor mijn probleem. Mijn HTC 10 en mijn laptop (Lenovo X230) halen wel de maximale snelheid met een VPN verbinding.

Iemand een idee/oplossing om wel de maximale snelheid te halen?

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ChiMan hoe meet je deze snelheden? Ben je bij de vaste PC toevallig nog aan het downloaden o.i.d. of zijn het speedtests?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:53

TommieW

Numa numa.

Zie je een hoge CPU load in dat geval? Dan verwacht ik dat de CPU niet toereikend is voor het ontsleutelen van het verkeer. Een D525 is simpelweg niet echt snel.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:26:
@ChiMan hoe meet je deze snelheden? Ben je bij de vaste PC toevallig nog aan het downloaden o.i.d. of zijn het speedtests?
Via speedtest.net en kies dan voor dezelfde server.
Op het moment van testen zijn er geen andere activiteiten (down/up).
TommieW schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:28:
Zie je een hoge CPU load in dat geval? Dan verwacht ik dat de CPU niet toereikend is voor het ontsleutelen van het verkeer. Een D525 is simpelweg niet echt snel.
Heb de CPU load bekeken via Taskmanager. CPU load met VPN is niet (continue) hoog vergeleken zonder VPN verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderbloem
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-06 19:57
Kijk anders eens of je de antivirus eens tijdelijk kunt pauzeren, misschien dat dat nog iets uit maakt. Misschien je disk die 100% staat in task manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074927

Toen ik Hola VPN voor mijn Kodi gebruikte, kreeg ik problemen met mijn Kodi. Hola VPN werkte niet goed op Kodi. Start dan met zoeken naar gratis VPN voor Kodi en tot slot vond ik de TunnelBear VPN die de beste gratis VPN is. Nu gebruik ik Kodi via TunnelBear VPN zonder enig probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1074927 op 23-05-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

Het probleem is vrijwel zeker de CPU load, de kans is groot dat het encoden en decoden op een enkel core gebeurd. Hoe dan ook is een Atom D525 niet heel vlot en VPN verkeer vereist relatief veel rekenkracht.

Als je een geschikte router hebt kan je natuurlijk VPN daar op instellen. (mits de router een vlotte cpu heeft, met een simpele router heb je nogsteeds het snelheidsprobleem)
Pagina: 1